پلی هیدرآمنیوس

پلی هیدرآمنیوس چیست؟

پلی هیدرآمنیوس چیست؟

افزایش مایع آمنیون یا پلی هیدرآمنیوس . هنگامی که باردار می شوید، احتمالاً آماده افزایش وزن هستید. اما ممکن است انتظار نداشته باشید که مقداری از این وزن مقدار اضافی مایع آمنیوتیک باشد. در واقع، ممکن است تا به حال نام پلی هیدرآمنیوس را نشنیده باشید، وضعیتی که زمانی رخ می دهد که مایع آمنیوتیک بیش از حد دارید – اما برای تشخیص علائم باید از آن آگاه بود. همچنین تنظیم کنید، زیرا کودک شما مایع را مصرف می کند و سپس آن را در یک چرخه مداوم دفع می کند. بیشتر مایعات در حدود هفته ۲۰ بارداری وجود دارد. ۲ علیرغم این واقعیت که مایع آمنیوتیک مهم است، می توانید مقدار زیادی از آن را دریافت کنید و به آن پلی هیدرآمنیوس می گویند.

پلی هیدرآمنیوس اساساً مقدار بیش از حد مایع آمنیوتیک است. آنچه در عمل به معنای آن است این است که مایع آمنیوتیک بیش از حد در رحم جنین شما را احاطه کرده است. نقطه مقابل پلی هیدرآمنیوس الیگوهیدرآمنیوس نامیده می شود که به مقدار غیرعادی کم مایع آمنیوتیک اشاره دارد. پلی هیدرآمنیوس

افزایش مایع آمنیون

اگر پلی هیدرآمنیوس در شما تشخیص داده شد، خبر خوب این است که لزوماً نیازی به نگرانی در مورد تجربه هیچ گونه عارضه مهمی در بقیه دوران بارداری خود ندارید. مارا روسنر، پزشک متخصص جنین درمانی در مرکز جنین درمانی جان هاپکینز و استادیار زنان و زایمان در پزشکی جان هاپکینز می گوید.
کودک من چه زمانی میتواند آب بنوشد؟
ممکن است تصوری نداشته باشید که به پلی هیدرآمنیوس مبتلا شده اید، اما برخی از افراد باردار علائمی را تجربه می کنند. برخی از علائمی که باید مراقب آنها بود عبارتند از: ۳ تنگی نفس یا احساس تنگی نفس یبوست سوزش سردل ورم پا و مچ پا تشخیص دو راه برای اندازه‌گیری یا کمی کردن مقدار مایع آمنیوتیک در بدن شما وجود دارد. روش اول شاخص مایع آمنیوتیک یا AFI نامیده می‌شود. دومین اندازه گیری عمیق ترین جیب (SDP) نامیده می شود. شاخص مایع آمنیوتیک (API) یک تکنسین از یک گره اولتراسوند برای ارزیابی سطح مایع در چهار ربع رحم، قبل از جمع کردن آنها و تقسیم بر چهار استفاده می کند. سطح طبیعی مایع آمنیوتیک ۵ تا ۲۵ سانتی متر است. اگر مایع آمنیوتیک شما بالاتر از آن باشد، پلی هیدرآمنیوس در نظر گرفته می شود عمیق ترین جیب (SDP) در این روش، تکنسین سونوگرافی به دنبال عمیق ترین پاکت تک مایع آمنیوتیک می گردد و آن را اندازه گیری می کند. سطح نرمال برای این رویکرد ۲ تا ۸ سانتی متر است. اگر مقدار مایع آمنیوتیک بیش از ۸ سانتی متر باشد، ممکن است پلی هیدرآمنیوس داشته باشید. علل پلی هیدرآمنیوس تحقیقات نشان می دهد که کمتر از ۲ درصد از بارداری ها معیارهای تشخیص پلی هیدرآمنیوس را دارند.۶ گاهی اوقات، پزشکان حتی نمی دانند چه چیزی باعث آن می شود، بنابراین از آن به عنوان پلی هیدرآمنیوس ایدیوپاتیک یاد می کنند.
۵ مزایا و معایب رابطه جنسی
دکتر روسنر می گوید: «بسیاری اوقات، وقتی یک بیمار مبتلا به پلی هیدرآمنیوس را می بینیم، نمی دانیم چرا به آن مبتلا شده است. با این حال، برخی از شرایط وجود دارد که با افزایش خطر مرتبط است.

افزایش مایع آمنیون

به عنوان مثال، اگر دیابت بارداری دارید، ممکن است در معرض خطر بالای مایع آمنیوتیک باشید. خبر خوب این است که اگر دیابت بارداری دارید و به پلی هیدرآمنیوس مبتلا می شوید، احتمالاً یک مورد خفیف خواهد بود.۶ و برخی تحقیقات نشان می دهد که دیابت بارداری ممکن است کمتر از آنچه قبلاً تصور می شد، یک عامل مؤثر باشد. سایر عوامل خطرزای احتمالی عبارتند از حاملگی با چند قلو، انسداد در روده نوزاد، عفونت در دوران بارداری و برخی شرایط ژنتیکی. بیماری رزوس نیز می تواند یک علت بالقوه باشد. این وضعیتی است که زمانی ایجاد می شود که آنتی بادی های موجود در خون فرد باردار به سلول های خونی جنین حمله می کنند خطرات مرتبط با پلی هیدرآمنیوس افراد باردار مبتلا به پلی هیدرآمنیوس ممکن است در معرض افزایش خطر مرحله اول طولانی‌تر زایمان باشند.۸ تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که شما در معرض خطر بیشتری برای نیاز به سزارین هستید. به بخش مراقبت های ویژه نوزادان.۹ Kecia Gaither، MD، متخصص OB/GYN و پزشک جنین مادر و مدیر خدمات پری ناتال در NYC Health + Hospitals/Lincoln می گوید: «در طول زایمان، مهم است که مراقب احتمال افتادگی بند ناف باشیم. با این حال، این ممکن است به شما اطمینان دهد: دکتر روزنر می‌گوید: «اکثر زنانی که با پلی هیدرآمنیوس ایزوله تشخیص داده می‌شوند، به این معنی که هیچ مشکل شناخته شده دیگری در مورد جنین وجود ندارد، نتیجه بسیار خوبی خواهند داشت. اگر دوقلوهای مونوکوریونی باردار هستید – یعنی دوقلوهایی که جفت واحد دارند – باید از علائم بالینی پلی هیدرآمنیوس مانند پری شکم و افزایش ناگهانی دور شکم آگاه باشید. دکتر روسنر با اشاره به شرایطی که در آن یکی از دوقلوها اکثر جریان خون جنین را به قیمت کاهش می دهد، می گوید: «این می تواند نشانه ای از ابتلا به سندرم انتقال خون از دوقلو به دوقلو باشد، و باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. دوقلو دیگر.۱۰ او می افزاید: «این موضوع باید بسیار جدی گرفته شود و باید در اسرع وقت برای سونوگرافی ارجاع داده شوند.»

درمان پلی هیدرآمنیوس

پس از تشخیص، پزشک شما ممکن است برای بررسی وضعیت کودک شما درخواست بازدیدهای اضافی و اسکن سونوگرافی کند. دکتر گیتر توضیح می‌دهد: «مدیریت بر اساس مورد زمینه‌ای و شدت پلی هیدرآمنیوس است. به عنوان مثال، اگر به نظر می رسد پلی هیدرآمنیوس شما نتیجه دیابت بارداری است، باید مراقب باشید تا سطح قند خون خود را به درستی مدیریت کنید، که ممکن است شامل تغییرات رژیم غذایی و داروها باشد. یکی از درمان‌های ممکن، روشی به نام آمنیورداکشن است که شامل تخلیه مقداری از مایع اضافی، گاهی اوقات با استفاده از دستگاه آسپیراسیون با خلاء می‌شود، که عموماً یک روش ایمن با میزان عوارض کم در نظر گرفته می‌شود. دکتر روسنر می‌گوید که به بیمار مبتلا به پلی‌هیدرآمنیوس شدید، به خصوص اگر بیمار نتواند به‌دلیل مقادیر زیاد مایع آمنیوتیک، راحت دراز بکشد یا نفس راحتی بکشد، پیشنهاد می‌کند. او اطمینان می دهد: “اما این موارد بسیار نادر هستند.”
چگونه بارداری پنهانی خود را قبل از اینکه آماده اعلام آن باشید پنهان کنید

مقابله با پلی هیدرآمنیوس

اگر می‌دانید که در معرض خطر ابتلا به پلی هیدرآمنیوس هستید – به عنوان مثال، ممکن است دیابت بارداری داشته باشید – با متخصص زنان و زایمان یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی خود در مورد مراقبت از علائم صحبت کنید. و اگر تشخیص دادید، حتماً در مورد آمادگی برای زایمان و زایمان نهایی خود صحبت کنید. سخنی از Verywell اینکه بدانید در دوران بارداری دچار بیماری هستید که می تواند پیامدهای نامطلوبی داشته باشد، می تواند ناراحت کننده باشد. در مورد پلی هیدرآمنیوس، ممکن است یادآوری این نکته مفید باشد که هیچ کاری نمی توانستید برای جلوگیری از بروز این وضعیت انجام دهید. فقط باید در مورد نحوه ادامه کار بیشتر بیاموزید. مطمئن شوید که در مورد نگرانی های خود با متخصص زنان و زایمان یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. از آنها بپرسید که چگونه می خواهند سطح مایع آمنیوتیک شما را کنترل کنند و چه انتظاری از زمان زایمان فرا می رسد.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *