اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان

اندازه آلت تناسلی

اندازه آلت تناسلی بر اساس سن

اندازه آلت تناسلی یکی از تحقیقات علمی است که در کشور های غربی برای سلامت جسمی مرد ها مورد آمایش و تحقیقات است. بلوغ دوره ای شگفت آوری است که همواره برای نوجوانان رخ می دهد. این دوره ای است که تغییرات هورمونی در نوجوان بیش از پیش می شود.

یکی از تغییراتی که در نوجوانا پسر در دوره بلوغ رخ می دهد تغییراتی است که برای سیستم تولید مثل رخ می دهد. تغییر پوست و رنگ بیضه و قرمز شدن کیسه بیضه از این نوع تغییرات است.

با این تغییرات یک تغییر دیگر نیز رخ می دهد و آن تغییر در طول و اندازه آلت تناسی است. اینکه اندازه آلت تناسلی چقدر باید باشد و رشد آگاهی نوجوان در مورد مسائل جنسی ممکن است او را درگیر مسائلی کند که اهمیت چندانی نداشته باشد.

تغییرات در رشد آلت تناسلی نوجوان

مهمترین نکته ای که میتوان به آن اشاره کرد این است که اندازه آلت تناسلی به ندرت و گاها هرگز به سلامت ربطی ندارد. این کلام میتواند هر نوجوانی را آرام کند اما بدانید که این مطلب باید راحت و شفاف و واقع بینانه برای او بیان شود.

زیرا که با تغییرات رشد در سنین ۱۰ تا ۱۵ سالگی نوجوان احتمالا او احساس کند که باید با تغییرات در سایر نقاط بدن مانند قد کشیدن ناگهانی ، افزایش وزن و عضلات و … باید آلت تناسلی نیز به همان میزان رشد کند. اما والدین به عنوان اولین مشاوران خانواده باید واقعیت های عالم هستی را به نوجوان یادآوری کنند.

این نکته را با نوجوان خود در میان بگذارید که رشد آلت تناسلی باید به صورت طبیعی  باشد و به ژنتیک فرد مربوط می شود.

مراحل رشد آلت تناسلی

رشد الت تناسلی نوجوان تا حدودی قابل پیشبینی است و هیچ لزومی ندارد که هر دو نوجوان در یک سن واحد دارای آلت تناسلی یکسانی باشند و اندازه هر دو آلت یکی باشد. این نکته را بار دیگر مطرح میکنیم که اندازه آلت تناسلی یک امر ژنتیکی است و افزایش طول یا ضخامت آن تقریبا امکان ناپذیر است.

موسسه ملی بهداست کودک و رشد انسانی آمریکا طی یک تحقیق مراحل بلوغ جنسی را به طور تقریبی اینطور گزارش کرده است:

شروع بلوغ از ۹ تا ۱۴ سالگی

اولین تغییر بلوغ : رشد بیضه ها

رشد آلت تناسلی: تقریبا یک سال بعد از رشد بیضه ها

رویش موهای زائد : ۱۳ سالگی

رویاهای خیس (جنابت) : ۱۴ سالگی

تغییر در چهره : ۱۵ سالگی

باید مجدد متذکر شد که برر خلاف جوش های صورت و رویاهای خیس هیچ سن مشخصی برای اینکه گفته شود اندام تناسلی چه موقع رشد می کند وجود ندارد. این نکته در پسران دشوارتر از دخترها است.

این رشد در هر هر فرد به طور منحصر به فرد رخ می دهد و حتی برای دو برادر نیز کاملا متفاوت خواهد بود. ممکن است نوجوان شما زودتر از هم سن و سالان خود به دوره بلوغ برسد و یا ممکن است دقیقا در سنین یاد شده این اتفاق بیفتد.

البته عوامل  زیادی وجود دارد که می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد . مثلا زندگی در مناطق گرمسیری یا صرف غذاهای خاص با طبع گرم و … . اما همواره این نکته را درنظر بگیرید که شروع دوره بلوغ ارتباط محکمی با ژنتیک فرد دارد.

پایان رشد آلت تناسلی تا ۲۰ سالی ممکن به تعویق بیفتد اما همواره رشد آلت تناسلی نوجوان تا ۲۰ سالگی مکن است ادامه داشته باشد. اما معمولا رشد الت تناسلی نوجوان تا ۱۶ سالگی است.

طول آلت تناسلی چقدر باید باشد؟

یک راهنمای رشد دستگاه تناسلی توسط دکتر لارنس نینشتاین در مراقبت های بهداشتی بزرگسالان و نوجوان مطرح شده است که نباید به عنوان برنامه اصلی رشد در نظر گرفته شود اما اگر مشکی در این زمینه در نوجوان شما وجود دارد ( که عمدتا مشکلی وجود ندارد) باید به عنوان مرجع استفاده شود.

اندازه آلت تناسلی مرد در حالت نعوظ در این محدوده است:

۱۳ سالگی : ۴.۵ تا ۱۰.۵ سانتی متر

۱۴ سالگی : ۵.۸ تا ۱۲ سانتیمتر

۱۵ سالگی: ۶.۳ تا ۱۲.۹ سانتی متر

۱۶ سالگی : ۸.۸۵ تا ۱۳ سانتی متر

۱۷ سالگی : ۹ تا ۱۳.۸ سانتی متر

۱۸ سالگی : ۹.۶ تا ۱۵ سالگی

۳۰ سالگی : ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر

برای شما امکان دارد اشتباهی در اندازه گیری ها وجود داشته باشد پس بهتر است که اگر مشکلی در اندازه آلت وجود دارد باید توسط پزشک انجام شود

 اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان

روش های افزایش طول و قطر الت تناسلی:

قطعا ورزش کردن بهترین راه است. مصرف صحیح و به اندازه مواد غذایی مانند انجیر و پسته و عسل و همچنین مغزیجات با طبع گرم می تواند باعث رشد طبیعی آلت تناسلی شود.


آیا اندازه آلت تناسلی پسر طبیعی است ؟

تشخیص اینکه یک آلت تناسلی غیر طبیعی است کار ساده ای است اما حقیقتا این طور نیست. شاید با معایه بدنی اینطور نمایش دهد که آلت تناسلی نوجوان کوچکتر از حد طبیعی است

اما نمیتوان مقدار رشد دقیق و طبیعی آن را تشخیص داد. این نکته در مورد نوجوانان ۱۴ سال یا کمتر که هنوز تغییرات هورمونی را به طور کامل پشت سر نگذاشته اند بیشتر اعتبار دارد.

صحبت مهم و پایانی:

اندازه آلت تناسلی به طور قطع و یقین به ژنوتیپ هر فرد مربوط می شود. مثلا مردم آسیای شرقی با توجه به ژنوتیپ آنها دارای آلت تناسلی کوچکتری نسبت به همه مردم دنیا هستند همچنین مردم کشور های آفریقایی به دلیل ژنوتیپ و زندگی در مناطق گرمسیری دارای آلت تناسلی بزرگتری نسبت به همه مردم دنیا هستند.

همچنین اندازه طبیعی و مناسب آلت تناسلی یک مرد ۳۰ ساله در حالت نعوظ بین ۱۰ تا ۱۶ سانت است و هرچه این آلت بزرگتر باشد هیچ تاثیری در مناسبات زندگی و تعالی فردی او ندارد.

۱۴ پاسخ

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *