فرزند پروری

برنامه فرزند پروری

چگونه یک برنامه فرزند پروری موازی ایجاد کنید که برای خانواده شما مفید باشد

همه امیدوارند که عهدهایی که در روز عروسی خود رد و بدل کرده اند، در طول سال ها، از طریق جابجایی، تغییر شغل، فرزندان و موارد دیگر، صادق باشند. متأسفانه، برای هر زوجی این اتفاق نمی افتد. بسیاری از مردم به نقطه‌ای می‌رسند که در آن باید تصمیم شجاعانه برای ترک یک رابطه سمی یا پر از تعارض بگیرند.

هنگامی که فرزندانی درگیر هستند، والدین ممکن است احساس کنند که نمی توانند به سادگی اوراق طلاق را امضا کنند و راه خود را برای همیشه جدا کنند. بخش مهمی از مراحل طلاق، تعیین بهترین روش برای تربیت فرزندانشان در آینده خواهد بود. برای برخی، آن روش ممکن است فرزندپروری موازی باشد.
فرزند پروری
جولینا لوئیس، وکیل دادگستری در شهر نیویورک که بر مسائل مربوط به قانون خانواده از جمله طلاق، حضانت فرزند و حمایت از کودک تمرکز دارد، توضیح می دهد: «والدین موازی به والدین این امکان را می دهد که هر یک به طور مستقل با فرزندان خود وقت بگذرانند و از آنها مراقبت کنند. این ساختار فرزندپروری به به حداقل رساندن ارتباط بین والدین کمک می کند و سعی می کند از کودکان در برابر درگیری بین آنها محافظت کند.
مسائل و قوانین مربوط به طلاق و حضانت فرزند ممکن است از ایالت به ایالت دیگر متفاوت باشد. اطلاعات اینجا ممکن است کمی با قوانین ایالت شما متفاوت باشد. هنگام ایجاد یک طرح والدین موازی، حتما قوانین ایالت خود را بررسی کنید.
 اندازه آلت تناسلی باید چقدر باشد؟

 آمارهای کلیدی در مورد بچه های خانواده های طلاق

برنامه فرزند پروری موازی

فرزند پروری موازی یک مدل بهینه برای زوج‌هایی است که امکان کنار آمدن با یکدیگر را ندارند، اما هر دو همچنان می‌خواهند در تربیت فرزندان خود مشارکت داشته باشند.۱ در یک موقعیت والدینی موازی، کودکان این فرصت را دارند که با هر دو والدین وقت بگذرانند و هر دو والدین را در زندگی خود داشته باشند. در حالی که احتمال درگیری داخلی را به حداقل می رساند.

ب. رابرت فرزاد، شریک در وکلای حقوقی خانواده فرزاد و اوچوا، LLP، توضیح می دهد: «در این روش، هر یک از والدین بدون نیاز به همکاری با والدین دیگر یا جلب رضایت والدین دیگر، بر مسئولیت های فرزند پروری خود کنترل دارند. شرکت حقوقی خانواده کالیفرنیا با دفاتری در لس آنجلس، اورنج کانتی و سن دیگو.

در حالی که ارتباط محدودی در این مدل فرزندپروری وجود دارد، ارتباط بین والدین وجود ندارد. فرزاد می گوید: «این یک فرزندپروری بدون تماس نیست، که یک افراط غیرعادی است. «تماس فقط در موقعیت‌های جدی، یا مسائلی که تأثیر قابل‌توجهی در زندگی کودکان دارند، مانند آموزش، سلامت و ایمنی آنها به حداقل می‌رسد. و اگر تماس منظم وجود داشته باشد، کوتاه و دقیق است.»

والدین موازی در مقابل والدین مشترک

اساساً در درجه ارتباط است که فرزند پروری موازی با مدل فرزندپروری مشترک که ممکن است پس از طلاق دوستانه اتخاذ شود متفاوت است. لوئیس توضیح می دهد: «والدین مشترک بر همکاری و برقراری ارتباط منظم برای برآوردن نیازهای کودکان تأکید می کند.

این همکاری معمولاً در یک موقعیت والدینی موازی وجود ندارد. فرزاد خاطرنشان می کند: «والدین در تصمیمات والدین از یکدیگر جدا می شوند. والدین مشترک و اکثر مدل‌های دیگر بر ارتباط و همکاری مؤثر متکی هستند. فرزندپروری موازی آن را به حداقل می رساند.»

زمان انتخاب والدین موازی در فرزند پروری

ماهیت رابطه بین والدین تعیین می کند که آیا یک الگوی تربیتی موازی مناسب است یا خیر. فرزاد می‌گوید: «ما در جایی که والدین در تعارض زیاد با یکدیگر هستند و این خطر وجود دارد که یکی از والدین یا هر دو بچه‌ها را در معرض آن تعارض قرار دهند، توصیه می‌کنیم والدین موازی باشند.

به عنوان مثال می توان به روابطی اشاره کرد که در آن سابقه خشونت خانگی بین شرکا وجود دارد یا یکی از والدین دارای ویژگی های شخصیتی خودشیفته است.

اما اگر این تعارض به کودکان کشیده شود یا به سمت آنها کشیده شود، بازی تغییر می کند. فرزاد می‌گوید: «این فرض را بر این می‌گذارد که یکی از والدین از نظر جسمی یا عاطفی نسبت به فرزندان سوء استفاده نمی‌کند. اگر یکی از والدین از نظر جسمی یا عاطفی نسبت به کودکان سوء استفاده کند، حتی تربیت موازی نیز مناسب نیست. بسته به ماهیت و میزان آزار، والدین غیر آزاردهنده باید حضانت اصلی یا انحصاری (از جمله تصمیم گیری) را داشته باشند.»

اگر یکی از والدین از نظر جسمی یا عاطفی نسبت به فرزندان آزار می‌دهد، حتی تربیت موازی مناسب نیست. بسته به ماهیت و میزان آزار، والدین غیر آزاردهنده باید حضانت اصلی یا انحصاری (از جمله تصمیم گیری) را داشته باشند.

 آیا باید برای بچه ها با هم بمانید؟

چگونه یک برنامه فرزند پروری موازی ایجاد کنیم
وکلای طلاق یا حضانت فرزند معمولاً به ایجاد یک طرح موازی والدین به عنوان بخشی از طلاق کمک می کنند. ممکن است حکم دادگاه صادر شود (در این صورت والدین لزوماً مجبور نیستند با شرایط موافقت کنند)، یا ممکن است به عنوان بخشی از حکم طلاق یا حضانت فرزند پیشنهاد شود اگر مشخص شود که والدین قادر به انجام آن نیستند. فرزاد می‌گوید برای مدیریت یک موقعیت سنتی والدین مشترک.

او می افزاید: «تدارکات در تشخیص اینکه آیا تربیت موازی والدین ضروری است یا خیر و سپس با طرف مقابل همکاری می کنیم تا ببینیم آیا می توانیم همه را همراهی کنیم یا خیر». معمولاً دادگاه‌ها مقررات موازی والدین را در حکم مورد اعتراض حضانت کودک اعمال می‌کنند.»

اگر پس از نهایی شدن پرونده طلاق و/یا حضانت، رابطه بین والدین دچار تعارض شدید شود، ممکن است یک طرح موازی والدین نیز در تاریخ بعدی اجرا شود.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *