9 راه برای افزایش طبیعی باروری

۹ راه برای افزایش طبیعی باروری

۹ راه برای افزایش طبیعی باروری

به دنبال راه هایی برای افزایش باروری به طور طبیعی هستید؟ ۹ راه برای افزایش طبیعی باروری. مجموعه ای از تکنیک های طب مکمل و جایگزین (CAM) وجود دارد که ممکن است به شما در بارداری کمک کند. اگر به دنبال راه هایی برای افزایش شانس باردار شدن خود هستید، ممکن است ارزشمند باشد که برخی از درمان های طبیعی باروری را بررسی کنید. البته، بیشتر درمان‌های مکمل و جایگزین هنوز به خوبی تقویت‌کننده‌های باروری سنتی مورد مطالعه قرار نگرفته‌اند – بنابراین با اخطارهایی همراه هستند – اما تا زمانی که آنها را مسئولانه بررسی کنید و با پزشک خود در مورد راه‌های طبیعی برای افزایش باروری صحبت کنید. دوست دارید تلاش کنید، کمک همه جانبه ممکن است شانس شما را افزایش دهد. 9 راه برای افزایش طبیعی باروری

۹ راه برای افزایش طبیعی باروری ، هیپنوتیزم

اگر وقتی به هیپنوتیزم فکر می کنید تصاویری از عمل یک شعبده باز به ذهنتان می رسد، وقت آن است که نحوه تفکر خود را در مورد این شکل از تمرکز آموزش دیده مجدداً بررسی کنید. هیپنوتیزم برای درمان طیف وسیعی از شرایط، مانند اضطراب، اختلالات خوردن و، بله، باروری استفاده می شود. برخی از متخصصان فکر می‌کنند که می‌تواند باروری را با تقویت آرامش افزایش دهد، که ممکن است به آماده‌سازی بدن برای بچه‌دار شدن کمک کند – به خصوص اگر استرس یا اضطراب مانع برنامه‌های بارداری شما شده باشد. استرس چگونه با باروری تداخل دارد؟ استرس یک پاسخ جنگ یا گریز ایجاد می کند که به بدن می گوید هورمون هایی مانند کورتیزول ترشح کند که به نوبه خود تعادل هورمونی مورد نیاز برای تخمک گذاری، لقاح و لانه گزینی تخمک را بر هم می زند.
۵ گیاه دارویی برای درمان درد روماتیسم مفصلی
بنابراین، کاهش استرس از طریق هیپنوتیزم می تواند باروری را افزایش دهد. اما تحقیقات علمی هنوز ارتباط محکمی بین هیپنوتیزم و افزایش باروری ایجاد نکرده است. اگر هیپنوتیزم چیزی است که ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید، می توانید این تکنیک را با یک درمانگر یاد بگیرید. هشدارها: از آنجایی که تحقیقات علمی کمی در مورد هیپنوتیزم برای باروری انجام شده است، مشخص نیست که آیا برای شما موثر است یا خیر. باهوش هستید که امید خود را به هیپنوتیزم نکنید، اما این بدان معنا نیست که نباید آن را امتحان کنید. این به شما یا شانس باردار شدن شما آسیبی نمی رساند. بدترین سناریو این است که شما مقداری زمان و پول را صرف طلسم کنید بی فایده است. یوگا یوگا یک تمرین معنوی باستانی است که حالت های فیزیکی (آسانا) را با تکنیک های تنفس و مدیتیشن ترکیب می کند. تحقیقات نشان می دهد که یوگا می تواند به افزایش نرخ باروری در میان زنانی که تحت فناوری کمک باروری (ART) هستند، کمک کند، احتمالاً با کاهش سطح استرس آنها و کاهش سطح هورمون کورتیزول، که می تواند در باروری شما اختلال ایجاد کند. علاوه بر این، یوگا همچنین می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند، که ممکن است به آماده سازی بدن شما برای نوزاد کمک کند. در واقع، برخی از کلینیک های باروری حتی جلسات “یوگای باروری” را در دستور کار خود قرار داده اند. هشدار: اگر یوگا بیکرام را انجام می دهید، که در اتاقی با دمای بین ۹۵ تا ۱۰۵ درجه فارنهایت انجام می شود، ممکن است بخواهید تمرین خود را به اتاق خنک تری ببرید که برای رشد جنین ایمن تر است.
آرامش آمیگدال
به خاطر داشته باشید که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد یوگا می تواند باروری شما را مستقیماً افزایش دهد. تلاش برای باردار شدن می تواند استرس زا باشد، بنابراین انجام فعالیت هایی که باعث آرامش می شوند، مانند یوگا، ممکن است به کاهش بخشی از این استرس کمک کند. تکنیک های آرام سازی استرس فراتر از هیپنوتیزم و یوگا، سایر تکنیک های آرام سازی ذهن و بدن مانند مدیتیشن، تجسم هدایت شده و گفتار درمانی (تک به یک با یک مشاور یا در یک گروه حمایتی) می تواند به کاهش استرس کمک کند. و از آنجایی که استرس ممکن است با باروری تداخل داشته باشد، هر یک از این روش‌های کاهش استرس ممکن است به شما کمک کند تا در یک چارچوب ذهنی و بدنی کودک‌ساز قرار بگیرید. هشدارها: در حالی که تکنیک‌های آرام‌سازی ذهن و بدن مطمئناً راه مثبتی هستند، اگر بیش از ۳۵ سال دارید و متوجه می‌شوید که بیش از شش ماه طول می‌کشد تا باردار شوید، یا کمتر از ۳۵ سال دارید و باردار شده‌اید. در تلاش برای باردار شدن برای بیش از یک سال، ممکن است بخواهید با پزشک خود در مورد گزینه های خود فراتر از درمان های طبیعی باروری صحبت کنید. شما نمی‌خواهید یافتن کمک‌های دیگری را که می‌تواند شما را در مسیر کودکی قرار دهد، به تأخیر بیاندازید، حتی اگر در حین انتظار سطح استرس خود را کاهش دهید.
واکسن آنفولانزا در بارداری
طب سوزنی احتمالاً می دانید که طب سوزنی شامل قرار دادن سوزن های ریز و نازک در نقاط خاصی از بدن است. اما ممکن است ندانید که چگونه می تواند به شما کمک کند. طبق طب سنتی چینی، سوزن‌ها انرژی (یا چی) را باز می‌کنند و جریان خون را افزایش می‌دهند تا حالت تعادل در بدن ایجاد شود. به گفته پزشکان غربی، سوزن ها سیستم عصبی را تحریک می کنند تا مواد شیمیایی آزاد کند که به کاهش درد و بهبودی کمک می کند. (ام آر آی حتی نشان می دهد که طب سوزنی در مغز تأثیر دارد.) در مورد باروری، طب سوزنی ممکن است خون رسانی به اندام های تناسلی را بهبود بخشد، هورمون ها را تحریک کند، تخمک گذاری را تنظیم کند و استرس را کاهش دهد – همه اینها ممکن است به افزایش شانس باردار شدن کمک کند. به همین دلیل، طب سوزنی یکی از محبوب ترین درمان های طبیعی باروری است و نه فقط برای زنان. برای مردان، ممکن است کیفیت و تعداد اسپرم را افزایش دهد.   به همین دلیل، طب سوزنی یکی از محبوب ترین درمان های طبیعی باروری است و نه فقط برای زنان. برای مردان، ممکن است کیفیت و تعداد اسپرم را افزایش دهد. طب سوزنی می تواند به خودی خود یک درمان باشد یا می تواند بخشی از یک برنامه درمانی جامع باشد که ممکن است شامل گیاهان دارویی، مشاوره تغذیه یا سایر تکنیک های جامع باشد. هشدارها: متخصصان در مورد شایستگی های طب سوزنی بحث می کنند و همه مطالعات نشان نمی دهند که این روش در زمینه باروری موثر است. بعلاوه، برای اینکه فرصتی برای کار کردن داشته باشد، احتمالاً باید جلسات منظم طب سوزنی داشته باشید، که می تواند گران باشد. اما اگر مایل به سرمایه گذاری زمان و پول هستید، ممکن است ارزش یک ضربه را داشته باشد (یا یک پوک!). فقط مطمئن شوید که یک متخصص طب سوزنی معتبر انتخاب کنید و در مورد مکمل های گیاهی با پزشک خود صحبت کنید. ورزش ورزش می تواند به فرم بدن شما کمک کند – یعنی شکل بچه آور. برخی تحقیقات نشان می دهد زنانی که فعالیت بدنی متوسطی دارند نیز می توانند افزایش اندکی در سطح باروری خود مشاهده کنند. یکی دیگر از دلایل شروع یک رژیم ورزشی ایده خوبی است: هنگامی که باردار شدید، ورزش می تواند خطر عوارضی مانند دیابت بارداری را کاهش دهد و بهبودی شما را پس از زایمان تسریع کند. هشدار: ممکن است چیزهای خوب زیادی داشته باشید – و ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست. انجام فعالیت‌های فیزیکی شدید، مانند پنج ساعت یا بیشتر ورزش با شدت بالا، ممکن است باردار شدن را سخت‌تر کند، احتمالاً به این دلیل که ممکن است بدن خود را از مواد مغذی مورد نیاز برای باردار شدن کم کنید. مدیریت وزن طبق گفته انجمن پزشکی تولیدمثل آمریکا (ASRM) حدود ۱۲ درصد از همه موارد ناباروری ناشی از کمبود یا اضافه وزن است، بنابراین به این نتیجه می رسد که نگه داشتن وزن شما در حد توصیه شده می تواند شانس موفقیت باروری شما را افزایش دهد. زنان با شاخص توده بدنی (BMI) 18.4 یا کمتر ممکن است تولید هورمون استروژن را متوقف کنند، که می تواند باعث چرخه های قاعدگی نامنظم و اختلال در تخمک گذاری (یعنی آزاد شدن تخمک از تخمدان) شود. با این حال، اضافه وزن یا چاقی (با BMI 25 یا بالاتر)، همچنین می تواند باعث شود بدن شما استروژن بیشتری بسازد، که به همین ترتیب می تواند در پریود شما اختلال ایجاد کند و مانع از تخمک گذاری شما شود. افزایش وزن همچنین یکی از علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) است، وضعیتی که حدود ۱ نفر از هر ۱۰ زن را در سال های باروری تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند با باروری تداخل داشته باشد.
سلامت روان کودک
هشدار: قبل از اینکه بخواهید وزن کم یا افزایش دهید، با پزشک خود صحبت کنید. هدف این است که BMI خود را به طور ایمن در محدوده پارامترهای سالم قرار دهید، اغلب با تغییر رژیم غذایی یا عادات ورزشی. رژیم و تغذیه به دلیل خوبی برای تقویت رژیم غذایی قبل از بارداری نیاز دارید؟ شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد خوردن یک رژیم غذایی سالم می تواند به باردار شدن شما کمک کند. طبق مطالعه دانشگاه هاروارد، خوردن غذاهای پر فیبر، پروتئین های گیاهی و چربی های تک غیراشباع ممکن است با کاهش خطر ناباروری مرتبط باشد. امتیاز دیگر: خوردن یک رژیم غذایی سالم می تواند به حفظ وزن شما در محدوده توصیه شده کمک کند، که همچنین می تواند شانس موفقیت شما را برای بچه دار شدن افزایش دهد. هشدار: هیچ رژیم غذایی جادویی وجود ندارد که به شما کمک کند باردار شوید، اما به طور کلی، بهتر است سبزیجات و چربی های سالم بیشتری مصرف کنید، در حالی که کربوهیدرات های قندی و چربی ترانس را کاهش دهید. سبزی‌های برگ‌دار تیره یک رژیم غذایی مناسب قبل از بارداری هستند – کارشناسان به زنانی که در حال تلاش برای باردار شدن هستند می‌گویند که حداقل یک ماه قبل از اقدام به بارداری، شروع به خوردن ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک کنند. ویتامین ها و مکمل ها مشابه اینکه چگونه خوردن یک رژیم غذایی سالم ممکن است به افزایش سطح باروری شما کمک کند، دریافت مقدار کافی از برخی مواد مغذی به طور بالقوه می تواند به شما در باردار شدن کمک کند. به عنوان مثال، برخی تحقیقات نشان می دهد که زنانی که برای باردار شدن مشکل دارند ممکن است در برخی مواد مغذی از جمله ویتامین D، B6 و B12 کمبود داشته باشند. و مصرف آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E ممکن است با تقویت سیستم دفاعی بدن شما در برابر رادیکال های آزاد مضر، که در مقادیر بسیار زیاد، تخمک گذاری یا بلوغ سلول های تخمک را سخت تر می کند، به افزایش سطح باروری کمک کند. هشدار: اگر در حال حاضر به اندازه کافی مواد مغذی را در رژیم غذایی خود دریافت می کنید، مصرف بیشتر آنها به شکل قرص به احتمال زیاد به شما مزیت بیشتری برای بچه سازی نمی دهد – و حتی می تواند مضر باشد. علاوه بر این، سازمان غذا و دارو (FDA) مکمل‌های گیاهی را به همان روشی که داروها را تنظیم می‌کند، تنظیم نمی‌کند، بنابراین همیشه نمی‌توانید مطمئن باشید که محتویات داخل بطری با موارد روی برچسب مطابقت دارد. اگر می خواهید مکملی را امتحان کنید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. مراقبت های کایروپراکتیک برخی تحقیقات نشان می دهد که تنظیم کایروپراکتیک (دستکاری ستون فقرات و سایر نواحی بدن) ممکن است باروری را افزایش دهد. چگونه؟ اعصاب دستگاه تناسلی از ستون فقرات عبور می کنند – و دستکاری ستون فقرات ممکن است به بهبود تعادل هورمونی و افزایش شانس باردار شدن کمک کند. هشدارها: هیچ شواهد علمی مبنی بر اینکه مراقبت های کایروپراکتیک می تواند به باروری کمک کند وجود ندارد، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که کارساز باشد. به علاوه، همانطور که ممکن است تصور کنید، مراقبت از کایروپراکتیک می تواند در دستان پزشک اشتباه خطرناک باشد. انجام تنظیمات ستون فقرات یک تجارت بسیار دشوار است، بنابراین باید مطمئن شوید که به یک متخصص کایروپراکتیک معتبر ارجاع می دهید.
تغذیه در دوران بارداری

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *