ایجاد عزت نفس بیشتر در کودکان

۹ راه برای ایجاد عزت نفس بیشتر در کودکان

۹ راه برای ایجاد عزت نفس بیشتر در کودکان

ایجاد عزت نفس بیشتر در کودکان . عزت نفس سالم یکی از مهمترین ویژگی های رشد سالم کودک است. سلامت اجتماعی، رفتاری و عاطفی کودک نقش مهمی در نحوه برخورد آنها با شکست‌ها، فشار همسالان و سایر چالش‌ها در طول زندگی دارد.   عزت نفس مثبت نیز یک عامل محافظتی برای سلامت روان است. پرورش اعتمادبه‌نفس به رفتار اجتماعی مثبت کمک می‌کند و زمانی که فرزندتان استرس و موقعیت‌های منفی را تجربه می‌کند، به عنوان یک حائل عمل می‌کند.
تغذیه رویایی
در اینجا چند روش کوچک اما مهم وجود دارد که می توانید هر روز بر عزت نفس فرزندتان تأثیر مثبت بگذارید.  

عزت نفس سالم چگونه به نظر می رسد

عزت نفس اساساً این است که کودکان چگونه خود را می بینند – از جمله آنچه در مورد خود و توانایی خود در انجام کارها فکر می کنند. این بستگی به میزان احساس دوست داشتن آنها و میزان حمایت و تشویق (یا انتقاد) از افراد مهم زندگی خود، مانند والدین و معلمانشان دارد.   اعتماد به نفس به این معنا نیست که فکر کنید دنیا حول شما می چرخد ​​یا نیازهای شما مهمتر از نیازهای دیگران است. به همین ترتیب، عزت نفس سالم، تکبر، خودشیفتگی یا استحقاق نیست. عزت نفس فرزندتان را با سایر ارزش های مهم مانند همدلی، مهربان بودن، خوش اخلاقی، نیکوکاری و داشتن حس قدردانی متعادل کنید. ایجاد عزت نفس بیشتر در کودکان

 نشانه های کاهش عزت نفس در کودکان

هر روز عشق بی قید و شرط را نشان دهید دانستن اینکه چقدر آنها را دوست دارید به فرزندانتان احساس امنیت و تعلق می دهد که برای دیدگاه آنها نسبت به خودشان بسیار مهم است. عشق بی قید و شرط شما زمینه ساز تمام روابط سالم و قوی است که در آینده در زندگی خود ایجاد خواهند کرد.   پس هنگام خداحافظی فرزندان خود را در آغوش بگیرید، با هم بغل شوید و کتاب بخوانید و هر روز عشق خود را ابراز کنید. همانطور که فرزندان شما رشد می کنند، این پایه عشق به آنها کمک می کند تا به ایجاد حلقه های اجتماعی خود، دوستیابی و ایجاد پیوند با هم تیمی های خود ادامه دهند.   با هم بازی کنید و از آن لذت ببرید وقتی با فرزندتان بازی می کنید، به او نشان می دهد که دوست دارید با او وقت بگذرانید و برای شرکت او ارزش قائل هستید. فقط سرگرمی با فرزندتان فواید زیادی برای هر دوی شما دارد.   نه تنها کودکان به توانایی خود برای تبدیل شدن به یک فرد جالب و سرگرم کننده که می تواند پیوندهای اجتماعی محکمی ایجاد کند، اعتماد می کنند، بلکه مطالعات نشان داده است که شانس شاد بودن کودک افزایش می یابد و خطر افسردگی و اضطراب در آنها کاهش می یابد.   ایجاد اعتماد به نفس همچنین به فرزند شما کمک می کند تا با افزایش واکسیناسیون و کاهش محدودیت های بیماری همه گیر، به مدرسه و فعالیت های اجتماعی بازگردد. بعلاوه، بازی و سرگرمی برای هر دوی شما یک کاهش دهنده استرس عالی است
تفاوت بین بارداری اول و دوم
به فرزندتان مسئولیت ها و کارهای روزمره بدهید مسئولیت پذیری در انجام کارهای مناسب سن به کودک شما احساس هدفمندی و موفقیت می دهد. حتی اگر آنها کاری را به طور کامل انجام نمی دهند، به آنها بگویید که از تلاش های آنها قدردانی می کنید. آنها را به خاطر تمام کارهایی که به خوبی انجام می دهند تحسین کنید و به آنها اطمینان دهید که با گذشت زمان در بسیاری از کارها از جمله کارهایشان بهتر و بهتر می شوند.   داشتن وظایف و مسئولیت‌ها نیز به بچه‌ها احساس کنترل بر زندگی‌شان می‌دهد. و در زمانی که همه چیز غیرقابل پیش‌بینی است، داشتن مسئولیت در کارهای کوچک در خانه می‌تواند کمک زیادی به ایجاد اعتماد به نفس و انعطاف‌پذیری کند.   کارهای مناسب سن برای بچه ها استقلال را تشویق کنید سال‌های دبستان دوران رشد سریع استقلال در کودکان است. با رسیدن به سن راهنمایی، بسیاری از کودکان شروع به گذراندن وقت خود در خانه، تنها راه رفتن به مدرسه و کمک به خواهر و برادر کوچکتر می کنند.     این مهم است که به فرزندان خود اجازه دهید مستقل تر رشد کنند: به آنها اجازه دهید بفهمند که چگونه با معلمان در مورد هر مشکلی صحبت کنند، تکالیف درسی را سازماندهی کنند، مطمئن شوند که لباس های فوتبال آنها بسته و آماده است، و غیره. فرزندپروری با هلیکوپتر توانایی کودکان را برای انجام کارها به تنهایی تضعیف می کند و بر عزت نفس آنها تأثیر منفی می گذارد. همچنین استقلال را از آنها سلب می کند.   به خاطر داشته باشید که مدرسه فرزند شما احتمالاً کمی متفاوت از آنچه از قبل از همه گیری به یاد می آورد، به نظر می رسد. برخی از ولسوالی‌ها اقدامات احتیاطی خاصی را برای جلوگیری از شیوع COVID-19 ادامه خواهند داد. فرزندان خود را تشویق کنید تا از خود دفاع کنند و در صورت مواجهه با چالش ها قبل از مداخله شما سؤال بپرسند. انجام این کار باعث ایجاد استقلال و در نهایت عزت نفس آنها می شود.
۶ علت درد در دوران قاعدگی
از توهین به کودک خودداری کنید وقتی فرزندتان بدرفتاری می کند یا کاری انجام می دهد که شما را ناامید می کند، حتما این رفتار را از فرزندتان جدا کنید. شما انسان هستید، وقتی فرزندتان دکمه های شما را فشار می دهد، احتمالاً عصبانی یا حتی عصبانی خواهید شد. تجربه این احساسات کاملاً طبیعی است، اما درگیر نام بردن یا شرمساری فرزندتان نباشید.   در عوض با فرزندتان با احترام صحبت کنید. فریاد نزن احساسات را از نظم و انضباط خود خارج کنید. یک راه خوب برای انجام این کار استفاده از پیامدهای طبیعی و منطقی و صحبت با کودک با لحنی دلپذیر و دوستانه است.   نامه هایی به کودکان: ۸ کلمه ای که هر کودکی باید بشنود ایجاد شکست تجربه های یادگیری بر این واقعیت تاکید کنید که انسان بودن یعنی اشتباه کردن و کامل نبودن. به فرزندتان بیاموزید که عقب‌نشینی‌ها را فرصتی برای پیشرفت و رشد بداند   وقتی فرزندتان اشتباه می کند، صبور باشید. و اگر متوجه شدید که آنها تمایل دارند در مدرسه رفتار کنند یا مشکلات رفتاری را تجربه کنند، هر کاری می توانید انجام دهید تا آن موقعیت ها را به فرصت هایی برای رشد تبدیل کنید. انجام این کار به تقویت اعتماد به نفس فرزندتان کمک می‌کند و نشان می‌دهد که اشتباه کردن پایان دنیا نیست – تا زمانی که آنها به روشی سالم به آن رسیدگی کنند.
۶ تمرین و روزش برای مبارزه با چربی شکم

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *