6 علت درد در دوران قاعدگی

۶ علت درد در دوران قاعدگی

۶ علت درد در دوران قاعدگی

دلیل اصلی اینکه زنان از درد قاعدگی رنج می برند، استروژن بیش از حد در خون است. استروژن یک هورمون ضروری برای سلامتی است زیرا بر ظرفیت ذهنی، رشد استخوان، گردش خون و غیره تأثیر می گذارد. جلوگیری از پیری زودرس با این حال، اگر استروژن بیش از حد داشته باشید، می تواند مشکل ساز باشد، زیرا در این صورت، علت عدم تعادل های مختلف مانند درد در دوران قاعدگی خواهد بود. چرا بیش از حد استروژن تولید می کنید؟ در زیر دلایل احتمالی افزایش سطح استروژن در مردان و زنان آورده شده است: غذای مضر یا غذایی که به دلیل عدم تحمل غذایی به درستی هضم نمی شود فشار تنباکو و الکل آلودگی محیطی افزودنی های غذایی و مواد سمی در محصولاتی که هر روز استفاده می کنید (صابون، شامپو، آرایش و غیره) قرص های ضد بارداری خطرات اضافی استروژن اضافی 6 علت درد در دوران قاعدگی     ۶ علت درد در دوران قاعدگی  تنها پیامد سطوح بالای استروژن نیست. همچنین می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی دیگری شود، که به شما کمک می‌کند بفهمید آیا این مشکل شماست یا خیر: ۶ تمرین و روزش برای مبارزه با چربی شکم پریودهای نامنظم سردرد درد مفاصل و عضلات سوء هاضمه ریزش مو پوست خشک خستگی نحوه کاهش درد در دوران قاعدگی غذاهایی که ممکن است سطح هورمون شما را تغییر دهند برای درمان این عدم تعادل هورمونی، باید تا حد امکان از غذاهای زیر در رژیم غذایی خود اجتناب کنید یا آن را محدود کنید: لوازم آرایشی مناسب برای دوران بارداری شکر و نوشیدنی های شیرین: شکر هیچ فایده ای برای شما ندارد. علاوه بر این، شکر سفید بسیار مضر است زیرا مواد معدنی را از بین می برد و اسیدیته بدن شما را افزایش می دهد. شما باید آن را به طور کامل حذف کنید و آن را با استویا، عسل زنبور عسل یا ملاس میوه و غلات جایگزین کنید. گندم: گندمی که امروزه می خوریم بسیار تقلبی است و بسیاری از مردم بدون اینکه بدانند به خوبی آن را هضم یا جذب نمی کنند. سعی کنید آن را با جو، گندم سیاه یا چاودار جایگزین کنید و همیشه غلات کامل را انتخاب کنید. شیر گاو: افرادی که سطوح بالای استروژن دارند از نوعی عدم تحمل لاکتوز رنج می برند، اما آن را نمی دانند. توصیه می کنیم شیرهای جایگزین مانند جو دوسر، بادام یا شیر برنج را انتخاب کنید. شیر سویا سالم نیست، زیرا علاوه بر تراریخته بودن، در بیشتر مواقع سرشار از استروژن نیز می باشد. گوشت قرمز زیاده. شما باید هر پانزده روز یک بار آن را حداکثر با سالاد یا سبزی بخورید. محرک هایی مانند قهوه، الکل و نوشابه های کولا. به شدت توصیه نمی شود.

مکمل های مفید برای ۶ علت درد در دوران قاعدگی:

علاوه بر پرهیز از آن دسته از غذاهای مضر که باعث می شود احساس بسیار بهتری داشته باشید، به طور کلی مصرف این سه مکمل را نیز به صورت روزانه توصیه می کنیم تا به شما کمک کند استروژن اضافی را از بین ببرید و سیستم هورمونی خود را تنظیم کنید. برنامه فرزند پروری
  1. روغن بذر کتان
روغن بذر کتان روغنی است که ابتدا از بذر کتان به صورت سرد فشرده می شود و سرشار از اسیدهای چرب ضروری است و در صورت داشتن استروژن بیش از حد به تنظیم سطح هورمون شما کمک می کند. همچنین اگر پوست خشکی دارید، درمان خوبی است.   یک قاشق غذاخوری در روز (۱۵ گرم)، به تنهایی یا مخلوط با غذا مصرف شود. اگر می خواهید از طعم آن اجتناب کنید، می توانید آن را به صورت کپسول مصرف کنید.  
  1. Chasteberry (Vitex agnus-castus)
این گیاه دارویی به شما امکان درمان انواع بی نظمی های قاعدگی را می دهد و حتی می تواند باعث تخمک گذاری در زنانی شود که به دلایل نامعلومی پریود نمی شوند. روزانه ۲۰۰ میلی گرم از عصاره را به مدت حداقل ۳ تا ۴ ماه مصرف کنید، زیرا اثربخشی آن پیشرونده است.   چگونه بفهمیم فرزند ما به عینک نیاز دارد؟
  1. ماکا
این ریشه آند به‌عنوان یک غذای فوق‌العاده شناخته می‌شود و به دلایل زیادی یک تنظیم‌کننده هورمون است، زیرا بر روی غده هیپوفیز و هیپوتالاموس اثر می‌گذارد. انرژی زیادی را فراهم می کند، که اگر دوره پر استرسی را پشت سر می گذارید، عالی عمل می کند. بین ۳ تا ۶ گرم در روز مصرف کنید.   می توانید آن را به شکل کپسول مصرف کنید یا با کمی آب، آب میوه یا ماست مخلوط کنید. در برخی موارد، می تواند باعث ایجاد کمی عصبی شود. در این صورت، باید دوز را کاهش دهید و فقط دو روش فوق را مصرف کنید.  

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *