5 مزیت جوانی پدر و مادر

۵ مزیت جوانی پدر و مادر

امروز ۵ مزیت جوانی پدر و مادر را برایتان ذکر می کنیم تقریبا برای هر پسری در سنین جوانی پدر شدن و برای هر دختری مادر شدن یک جربه جذاب و شیرین است که شخصیت فردی افراد را دچار چالش می کند و البته که باعث شادابی است.

همواره افراد جوان در هر مرحله از زندگی توانایی بیشتری از افراد مسن دارند بجز تجربه! اما خب زندگی هر کسی فراز و نشیب های خودش را دارد. معمول جوان تر ها دارای انرژی بیشتر ، صبورتر و البته شور وهیجان بیشتری نسب به مسن تر ها دارند.

این که والدین جوان باشند یعنی انعطاف بیشتری در مسائل دارند و این نکته برا تربیت فرزند بسیار مهم است. درست است که والدین جوان دارای زمدگی شلوغ تری هستند اما تلاش و کوشش فراوان آنها باعث پیشرفت است.

 

5 مزیت جوانی پدر و مادر

جوان بودن پدر و مادر چه مزیت هایی دارد؟

اولین مزیت این جوانی درک و صبوری است.

فرزندانی که دارای والدین جوان هستند یاد میگرند که صبور باشند و درک بیشتری داشته باشند. مشاهده والدین در دوران جوانی برای بزرگ کردن فرزندان و تحمل رنج و سختی و مصیبت های آنان باعث می شود فرزندان شما در سنین کم همدلی را احساس کنند و گاهی نیز آن را بروز دهند.

حتما بارها دیده اید که فرزندان کوچک و حتی هردسال با پدر و مادر خود ابراز همدلی میکنند. فرزندانی که پدر و مادر صبور دارند معمولا با دیگران به روابط بهتری دارند و میزان استرس و اضطراب آنها کم تر و هم چنین عزیت نفس بیشرتی دارند

افزایش ثبات مالی والدین:

گذر زمان باعث می شود که در با کار و کوشش هوشمندانه وضعیت مالی بهتری داشته باشید و با گذر سالهای جوانی هزینه زندگی خانواده را بیشتر تامین کنید. داشتن شغل خوب و حفظ آن یعنی همین. فرقی نمیکند که شغل دولتی دارید یا شرکتی و یا خویش فرما هستید. اینکه تلاش میکنید با زحمت خود و به اصطلاح قدیمی ها نان حلال فراهم کنید برکتی دوچندان است که برخی ثروتمندان هرگز آن را تجربه نمی کنند.

بهبود سلامت روانی:

مطالعات نشان میدهد که والدین جوان سلام روانی بیشتری دارند. در این مطالعه مشخص شده است که افرادی که اولین فرزند خود را در سن ۲۵ سالگی و قبل از آن به دنیا آورده اند کمتر دچار استرس و اضطراب و افسردگی می شوند.

کودک فعالی خواهید داشت:

فرزندانی که پدر و مادر آنها جوان هستند عمدتا در مسائل روزمره دارای روابط سالم هستند و در مدرسه بهتر رفتار میکنند.

همچنین هرچه پدربزرگ و مادربزرگ هم جوان تر باشند این تاثیر روی فرزندان بسیار بیشتر است. رفتار و مهر و محبت پدربزرگ و مادربزرگ ها نسبت به رفتار والدین نوعی دیگری است و منحصر به فرد است که احتمالا همه شما آن را تجربه کرده اید. (یاد دهه ۶۰ و سریال خونه مادربزرگ افتادم ؛ خونه مادربزرگ هزارتا قصه داره…)

برگ برنده اختلاف سنی کمتر فرزندان و والدین:

معمولا هرچه اختلاف سنی بین دو نفر چه فرزند و والدین و چه دو دوست بیشتر باشد اخلافات نیز بیشتر است. به همین دلیل است که هیچ نوجوان ۱۸ ساله ای با هیچ پیرمرد ۶۰ ساله ای دوست نمی شود. پس هرچه اختلاف سنی بین پدر و مادر و فرزندان کمتر باشد اختلاف نظرات هم بسیار کمتر است

 

مشکلات پیش روی مادران جوان :

مشکلات فیزیکی زایمان و شیردهی:

قطعا هیچ مردی درد زایمان را درک نمیکند.مادران باید درد زایمان را تحمل کنند . همچنین افسردگی بعد از زایمان سراغ زنان می آید که باعث رنج و سختی و خستگی و استرس است.

وجود این مشکلات بخاطر رشد ناکافی بدن زن است. پس رشد فیزیکی زن عامل بسیار موثری در زایمان است. اگر فرزند دختر دارید حتما روی تغذیه و ورزش او وقت بگذارید تا بتواند مادر بهتری شود.این مورد از زمان بارداری شما آغاز می شود.

مادرها اغلب به خاطر نگهداری از نوزاد خواب کافی و مناسب ندارند . به دلیل برخی تغییرات هورمونی دچار اضافه وزن می شوند و ممکن است به دلیل بزرگی شکم در دوران بارداری دچار ترک های پوستی شود.

مشکلات عواطف و احساسی:

این مشکلات معمولا به دلیل تغییر هورمون در بدن زنان است معمولا برخی از زنان بعد از ایمان دچار مشکلات عاطفی و احساسی می شوند

مشکلات روانی:

تقریبا تمامی مشکلات زنان بعد از زایمان بیشتر معطوف به روان و عواطف و احساسات است. نقش مادری یک نقش مهم است درحالی که همچنان باید به نقش همسری خود نیز بپردازد. این مشکلات میتواند برای توانایی های مادر در تربیت و نگهداری از فرزند و خانواده چالش بزرگی باشد.

رخی از افراد که دچار مشکلات شخصی هستند فکر میکنند مادران جوان نباید در جوانی زایمان کنند. این نوع افراد از جامعه افراد خوبین و منفعت طلب هستند و مشکلات و عدم توانایی های فردی و ابتدایی و بنیادین خود را به دیگران نسبت می دهند در حالی که همیشه از این افراد دوری می کنید باید تمام هم و غم خودتان را برای رشد و تعالی خود و خانواده خود خرج کنید تا همواره خانواده شاداب و سلامتی داشته باشد.

 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *