5 بیماری پوستی در کودکان

۵ بیماری پوستی در کودکان

۵ بیماری پوستی در کودکان. پوست ما به عنوان یک سد محافظ عمل می کند، از از دست دادن بیش از حد مایعات و مواد معدنی بدن جلوگیری می کند، به تنظیم گرمای بدن کمک می کند و از ما در برابر عفونت ها محافظت می کند.

ارائه شده توسط: دکتر دیو اونگ

 

5 بیماری پوستی در کودکان

۵ بیماری پوستی در کودکان، وضعیت اگزمای حاد صورت در نوزاد

نوزادان و کودکان عموماً پوست حساسی دارند که می تواند به محرک های زیادی مانند خشکی، میکروب ها و محرک ها واکنش نشان دهد.

در اینجا ۵ بیماری پوستی رایج در نوزادان و کودکان آورده شده است:

۱. ۵ بیماری پوستی در کودکان، اگزما (درماتیت آتوپیک)

شایع ترین بیماری پوستی که نوزادان و کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد، اگزما معمولا در دوران نوزادی (۳ ماهگی به بالا) یا در دوران کودکی شروع می شود. ۸۰-۹۰% موارد قبل از ۶ سالگی شروع می شود، ۶۰-۷۰% در دوران نوزادی و ۱۰% موارد تا بزرگسالی ادامه می یابد.

اگزما یک بیماری بسیار خارش دار است و معمولا مزمن و عود کننده است. به طور بالقوه می تواند با افزایش سن بهبود یابد و حتی ممکن است کاملاً از بین برود. با این حال، اگزما حتی پس از یک دوره غیرفعال همچنان می تواند شعله ور شود.

 

مدیریت دیابت در دوران بارداری

مدیریت دیابت در دوران بارداری

۵ بیماری پوستی در کودکان، آیا کودک من اگزما دارد؟

وضعیت اگزمای حاد صورت در نوزاد

اگزمای آتوپیک حاد در نوزاد

اگزمای آتوپیک حاد پشت زانوهای یک کودک نوپا

اگزمای آتوپیک مزمن در خمشی یک کودک بزرگتر

اگزمای آتوپیک حاد (چپ) و مزمن (راست) در نواحی خمشی یک کودک بزرگتر

 

اگزمای آتوپیک به صورت بثورات قرمز، پوسته پوسته و خراشیده ظاهر می شود. ممکن است تاول دیده شود. در موارد مزمن طولانی مدت، پوست می تواند کاملا ضخیم شود. بسته به سن کودک ممکن است کمی متفاوت ظاهر شود:

نوزادان و نوزادان: معمولاً روی پوست سر و صورت، به ویژه روی گونه ها تأثیر می گذارد. کودک شما ممکن است مضطرب باشد و مرتباً صورت خود را بمالد. در موارد شدیدتر، می تواند اندام ها و تنه را نیز درگیر کند.

کودکان نوپا و نوجوانان: معمولاً نواحی دارای چین خوردگی (مانند گردن، آرنج، مچ دست، مچ پا و پشت زانو) را درگیر می کند. در موارد جدی تر می تواند تعمیم یابد.

برای تایید تشخیص اگزما، پزشک کودک شما سوالاتی در مورد بثورات پوستی می پرسد و یک معاینه فیزیکی انجام می دهد. معمولاً برای تشخیص نیازی به آزمایشات آزمایشگاهی یا پوستی نیست.

۵ بیماری پوستی در کودکان، سوء تفاهم های رایج در مورد اگزما

اگزما مسری یا عفونی نیست، اگرچه ممکن است به دلیل خاراندن مداوم و ایجاد زخم های باز توسط باکتری آلوده شود.

اگزما به بهداشت ضعیف مربوط نمی شود و نشانه ای از بد سرپرستی نیست. در واقع، شستشوی بیش از حد با ضد عفونی کننده ها یا صابون های خشن می تواند بسیار خشک کننده باشد و وضعیت را بدتر کند.

اگزمای آتوپیک به دلیل “خون بد” یا نتیجه کارهایی که مادران در دوران بارداری انجام داده اند یا انجام نداده اند و همچنین به دلیل کمبود برخی ویتامین ها نیست.

وقتی فرزندتان اگزما دارد از چه چیزهایی باید اجتناب کنید

۵ بیماری پوستی در کودکان، گرمای بیش از حد و تعریق

پوست ضعیف مرطوب. از حضور طولانی مدت در مناطق دارای تهویه مطبوع و دوش گرفتن مکرر با آب گرم خودداری کنید، که می تواند خشکی پوست را بدتر کند.

صابون های قوی، شوینده ها، حمام های حباب

خراشیدن (چرخه خارش-خراش)

استرس روانی بیش از حد که می تواند منجر به افزایش خارش شود

آلرژی (مانند آلرژی غذایی به ویژه در کودکان خردسال، آلرژی به گرد و غبار خانگی)

کلونیزاسیون پوست (که سطح پوست را اشغال کرده و باعث عفونت نمی شود) توسط باکتری استافیلوکوکوس اوروس (مواد شیمیایی را آزاد می کند که اگزمای آتوپیک را بدتر می کند)

عفونت پوست توسط باکتری (مانند استافیلوکوکوس اورئوس) یا ویروس (مانند ویروس هرپس سیمپلکس)

پارچه های پشمی / نایلونی

نیش حشرات/پشه (واکنش پوست اطراف می تواند بدتر از حد معمول باشد)

5 بیماری پوستی در کودکان

۵ بیماری پوستی در کودکان، چگونه اگزمای کودکم را درمان کنم؟

برخی از توصیه های کلی برای درمان اگزما عبارتند از:

نکته بسیار مهم این است که حداقل ۳-۴ بار در روز (در صورت امکان بیشتر اوقات) با یک مرطوب کننده بدون عطر مرطوب کنید. مرطوب کننده را به طور آزاد روی تمام سطوح پوست، حتی روی پوست هایی که ظاهر معمولی دارند، بمالید. پزشک شما می تواند توصیه کند که کدام مرطوب کننده برای کودک شما مناسب است.

۵ بیماری پوستی در کودکان، از محصولات مبتنی بر صابون خودداری کنید.

شستشوی بدن بدون صابون مرطوب کننده برای بیماران مبتلا به اگزمای آتوپیک توصیه می شود. پزشک شما می تواند توصیه کند که کدام شستشوی بدن برای کودک شما مناسب است.

از دوش گرفتن طولانی مدت با آب گرم خودداری کنید – زمان دوش گرفتن را به ۱۰ دقیقه محدود کنید و به جای آن از آب ولرم استفاده کنید.

یک شستشوی ضد عفونی کننده برای کمک به کاهش کلونیزاسیون پوست توسط باکتری استافیلوکوکوس اورئوس در نظر بگیرید. اعضای خانواده همچنین ممکن است به درمان همزمان با شستشوی ضد عفونی کننده نیاز داشته باشند تا احتمال استعمار مجدد در کودک کاهش یابد.

تعریق زیاد را کاهش دهید، بعد از تعریق دوش بگیرید.

در صورت امکان از خاراندن خودداری کنید، ناخن ها را کوتاه و تمیز نگه دارید.

از پارچه های پشمی/نایلونی اجتناب کنید، به جای آن از پارچه های نخی استفاده کنید.

سطح مایت های گرد و غبار خانگی را کاهش دهید. ملحفه‌ها، روبالشی‌ها و پرده‌ها را هر ۲ هفته در آب داغ (۶۰ درجه سانتی‌گراد) بشویید. از اسباب بازی های پر شده، پرده های ضخیم و فرش در خانه خودداری کنید.

بسته به سن کودک و شدت اگزما، درمان‌های خاصی مانند استروئیدهای موضعی، آنتی هیستامین‌های خوراکی و آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی/محلی معمولاً به عنوان بخشی از درمان تجویز می‌شوند.

 

بسته به سن کودک و شدت اگزما، درمان‌های خاصی مانند استروئیدهای موضعی، آنتی هیستامین‌های خوراکی و آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی/محلی معمولاً به عنوان بخشی از درمان تجویز می‌شوند.

 

۵ بیماری پوستی در کودکان، راش پوشک (درماتیت پوشک یا راش پوشک)

بثورات پوشک به بثورات پوستی قرمز و پوسته پوسته شده در اطراف نواحی پوشک شده توسط پوشک کودک اشاره دارد. معمولاً در نوزادان بین ۹ تا ۱۲ ماهگی دیده می شود، اما ممکن است از ۲ ماهگی شروع شود.

۵ بیماری پوستی در کودکان، آیا کودک من راش پوشک دارد؟

بثورات پوشک معمولاً در اثر درماتیت تماسی محرک پوشک ناشی از ادرار و مدفوع گیر افتاده در پوشک ایجاد می شود. همچنین می تواند ناشی از عفونت قارچی (درماتیت پوشک کاندیدا) یا درماتیت پوشک سبورئیک باشد. سایر علل کمتر شایع عبارتند از: ایمپتیگو، بیماری استرپتوکوک پری آنال و درماتیت آلرژیک (ناشی از صابون، مواد شوینده یا خود پوشک)

بسته به علت درماتیت، ظاهر بثورات پوشک می تواند متفاوت باشد. بثورات ناشی از درماتیت تماسی قرمز است و بیشتر در قسمت پشت ظاهر می شود اما در چین ها ظاهر نمی شود. با این حال، بثورات ناشی از عفونت قارچی معمولاً قبل از انتشار به بیرون از چین‌ها شروع می‌شود. بثورات معمولاً با ضایعات ماهواره ای همراه است.

علائم درماتیت پوشکی ممکن است مشابه سایر بیماری های جدی تر باشد. بنابراین، توصیه می شود برای ارزیابی مناسب با متخصص اطفال کودک خود مشورت کنید.

 

۵ بیماری پوستی در کودکان، چگونه راش پوشک کودکم را درمان کنم؟

درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:
تعویض مکرر پوشک یا برداشتن پوشک به مدت چند روز

کرم های ضد قارچ یا آنتی بیوتیک (طبق تجویز پزشک کودک شما)

کرم‌های ضد التهاب (طبق تجویز پزشک کودک شما)

کرم های محافظ پوشک مقاوم در برابر رطوبت (مانند اکسید روی)

مراقبت مناسب از پوست در پیشگیری از درماتیت پوشک بسیار مهم است. این شامل:

تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه پوشک

تعویض مکرر پوشک

گاهی اوقات اجازه دهید ناحیه پوشک در هوا خشک شود

محدود کردن استفاده از صابون و سایر پاک کننده های خشن در ناحیه پوشک

۳) ۵ بیماری پوستی در کودکان، کهیر

کهیر در کودکان و نوزادان
کهیر (کهیر) وضعیتی است که در آن نواحی قرمز، خارش‌دار و متورم روی پوست ظاهر می‌شوند که اندازه آن‌ها از تکه‌های کوچک تا بزرگ متفاوت است.

۵ بیماری پوستی در کودکان، چه چیزی باعث کهیر می شود؟

در ۸۰ درصد کهیرهای حاد در کودکان، عفونت ویروسی مداوم (مثلاً ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا) معمولاً شایع‌ترین علت است. با این حال، همچنین می تواند به دلیل واکنش های آلرژیک ناشی از خوردن غذاهای خاص مانند صدف، تخم مرغ، آجیل، شیر گاو، سویا، گندم یا داروهایی مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDS) باشد. ایبوپروفن.

۵ بیماری پوستی در کودکان، چگونه کهیر کودکم را درمان کنم؟

کهیرهای ویروسی معمولاً ۱ تا ۲ هفته طول می کشد تا به تدریج برطرف شوند. برای کهیرهای ناشی از آلرژی، از محرک غذا/دارو به شدت اجتناب کنید، اما این کار باید پس از مشورت با پزشک کودکتان انجام شود. پزشک کودک شما معمولاً آنتی هیستامین ها را برای کاهش علائم کهیر تجویز می کند، که برخی از آنها ممکن است به عنوان یک عارضه جانبی باعث خواب آلودگی شوند.

اگر متوجه شدید که فرزندتان دچار مشکل تنفسی، تورم ناگهانی صورت، سردی یا رنگ پریدگی پوست، یا غش یا استفراغ کودکتان شده است، ممکن است از آنافیلاکسی رنج می برد، یک واکنش آلرژیک شدید و تهدید کننده زندگی. در چنین مواردی فوراً به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است نیاز به درمان اورژانسی باشد.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *