فواید سیب برای سلامتی

۴ فواید سیب برای سلامتی

۴ فواید سیب برای سلامتی

اکنون فرصت آن رسیده تا در موردفواید سیب برای سلامتی صحبت کنیم. سیب یکی از پرمصرف ترین میوه های دنیاست و دلیل آن این است که بیش از ۷ هزار نوع از آن وجود دارد. مصرف سیب در آشپزی و تهیه شیرنی و دسر تا پذیرایی از میهمان کاربرد دارد.

علت دندان درد بعد از خوردن شیرینی چیست؟

مواد مغذی موجود در سیب بسیار زیاد است یعنی هر بار که یک سیب را میل میکنید مواد مغذی بسیاری برای بدن شما فراهم می شود.

سازمان جهانی غذا مصرف روزانه یک لیوان میوه را برای یک رژیم غذایی سالم توصیه می کند که انرژی ۲۰۰۰ کالری را برای بدن فراهم می کند. این یک لیوان انواع ویتامین های B1 و E و B6 را به ارمغان می آورد. پلی فنول ها که گروه مهمی از آنتی اکسیدان ها هستند به مقدار فراوان در سیب یافت می شوند.

رادیکال های آزاد در بدن درواقع یون های عالی هستند که می توانند برای بدن مضر باشند اما آنتی اکسیدان ها برای مقابله با آنها و خنثی سازی آنها از لزومات بدن است. بهتر است حین مصرف سیب پوست آن را جدا نکنید زیرا که نیمی از این آنتی اکسیدن ها و هم چنین فیبر در آن وجود دارد.

برنامه فرزند پروری

khavase pooste sib 6 1 850x491 1

فواید سیب برای سلامتی و کاهش وزن:

هرچه شما احساس سیری بیشتری داشته باشید میتواند یک برنامه کارامد برای کنترل اشتهای شما باشد. جالب است بدانید که یک سیب کامل بیشتر از آب سیب و به همان میزان پوره تا ۴ ساعت احساس سیری ایجاد می کند.

برخی تحقیقات بیان می کند که مصرف روزانه سیب به طرز شگرفی در کاهش توده بدنی مفید بوده زیرا که افزایش توده بدنی یکی از عوامل مرتبط با وزن برای بیماران قلبی است.

فواید سیب برای سلامتی و کاهش دیابت:

همانطور که میدانید گلابی نیز ا خانواده سیب هاست و مصرف این دو میوه تا ۱۸ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد. مصرف یک وعده از این دو میوه در یک هفته میتواند خطر ابتلا به دیابت را تا ۳ درصد کم کند. کوئرستین یک فلاونول موجود در میوه ها و سبزی جات است که در سیب نیز یافت می شود این فلاونول در بدن می تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد که این امر سبب جلوگیری از دیابت است.

فلوریزین یک ترکیب شیمیایی دیگر است که موجب کاهش جذب قند در روده می شود که این نیز باعث کاهش قند در خون و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به دیابت است.

تقویت روده :

فیبر ، احتمالا زیاد نام این ماده را شنیده اید. فیبر در بدن انسان هیچ کارایی ندارد اما یکی از مهمترین ریز مغذی های مورد نیاز بدن است. چرا؟ در روده انسان باکتری هایی زندگی میکنند که کارشان خوردن فیبر و تولید گاز است! (بهتره در این مورد بیشتر صحبت نکنم) خلاصه که فیبر نواع مختلفی دارد و یکی از آن ها پکتین است. پکتین به عنوان یک پروبیوتیک عمل کرده و باعث می شود باکتری های یاد شده کارشان را به درستی انجام دهند و غذا بهتر و بهتر و بهتر هضم شود. به این عمل میکروبیوتای می گویند.

برخی دانشمندان بیکار!(نظر نویسنده :D) با تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که با تغییر مفید در میکروبیوتای روده میتوان بدن را از بیماریهایی نظیر چاقی و دیابت و سرطان و بیماری های قلبی حفظ نمود.

صدک رشد جنین چیست؟ 

پیشگیری از سرطان با فواید سیب برای سلامتی :

آنتی اکسیدان که این روزها نقل محافل است یکی دیگر از مواد موجود در سیب است.(نویسنده : اگه درس خونده باشین توی شیمی اول دبیرستان چیزی در مورد واکنش های شیمایی و تولید یون شنیدین. مثلا نمک طعام از کلر و ید تشکیل شده وقتی نمک تجزیه شیمایی میشه یون کلر و یون ید تشکیل میشه که هر دو بدلیل بارهای الکتریکی فعال هستند و دوست دارن سریع با یه چیزی واکنش بدن تا به آرامش برسن. دقیقا مثل بغل کردن:D  این بغل کردن ها همیشه خوب نیست. خطرناکه حسن!)

آنتی اکسیدان ها مانع واکنش های مخرب شیمیایی در بدن هستند و از تشکیل یون های آزاد یا همان رادیکال های آزاد جلوگیری میکنند. یکی از موارد مخرب رادیکال های آزاد در بدن ایجاد سرطان هایی مانند سرطان ریه یا سرطان پستان در زنانا و یا سرطان در دستگاه گوارش است. همان طور که میدانید پلی فنول ها نوعی از آنتی اکسیدان ها هستند (راستی آنتی اکسیدان یعنی ضد اکسید شدن) که به وفور در سیب یافت می شوند. ( حالا خودتون حدس بزنید با خوردن سیب چه اتفاقی میفته و چطوری مانع از سرطان گرفتن میشه)

مبارزه با آسم ، محافظت از مغز نیز به همین دلایل گفته شده کار سیب هاست.

 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *