14 شرایطی که باعث ایجاد توده در واژن می شود

۱۴ شرایطی که باعث ایجاد توده در واژن می شود

۱۴ شرایطی که باعث ایجاد توده در واژن می شود. توده های واژن معمولاً خوش خیم هستند. اغلب آنها را می توان با داروهای خانگی درمان کرد یا به هیچ رویکرد خاصی نیاز ندارد.

توده های واژن در ابتدا می توانند نگران کننده باشند. آنها بیشتر از آنچه فکر می کنید شایع هستند و اولین واکنش معمولاً فکر کردن به سرطان است. اگرچه نمی توان این موضوع را رد کرد، اما حقیقت این است که بیشتر اوقات به دلایل دیگری هستند.

14 شرایطی که باعث ایجاد توده در واژن می شود

توده های واژن تقریبا همیشه کیست های خوش خیم کوچکی هستند. بسیار رایج است که آنها به دلیل مسدود شدن غده ایجاد شوند. اگر ناپدید نشدند، همیشه توصیه می شود با پزشک مشورت کنید.

۵ بیماری پوستی در کودکان

۵ بیماری پوستی در کودکان

چند توضیح اولیه
قبل از اینکه به دلایل ظاهر شدن این توده ها در واژن بپردازیم، خوب است توضیحاتی را بیان کنیم. کلمه واژن معمولاً برای اشاره به واژن و فرج که مربوط به اندام تناسلی خارجی است استفاده می شود.

واژن یک لوله عضلانی است که به رحم متصل می شود. توسط یک غشای مخاطی پوشانده شده است و در سطح آن ناهمواری هایی به نام چین وجود دارد. اینها به واژن اجازه می دهند در طول رابطه جنسی و زایمان منبسط شود.

از طرف دیگر فرج توسط لابیا بزرگ یا لب های خارجی تشکیل می شود. در چین داخلی این غدد، غدد چربی را می یابیم. در قسمت داخلی لابیا مینور وجود دارد که دهانه واژن را احاطه کرده است. غدد Skene و Bartholin وجود دارند که روان کننده تولید می کنند.

شرایطی که باعث ایجاد توده در واژن می شود
با روشن شدن موارد فوق، اکنون به بررسی شرایط اصلی ایجاد برآمدگی در واژن و فرج می پردازیم.

۱. ۱۴ شرایطی که باعث ایجاد توده در واژن می شود کیست های ولو

این نوع کیست زمانی ایجاد می شود که غدد اسکن یا غدد بارتولین انسداد وجود داشته باشد. آنها تقریباً همیشه سخت و کوچک هستند، اما دردی ایجاد نمی کنند مگر اینکه عفونی شوند. آنها معمولاً خود به خود ناپدید می شوند.

۲. ۱۴ شرایطی که باعث ایجاد توده در واژن می شود کیست واژن

این نوع کیست در دیواره واژن ایجاد می شود. آنها معمولاً به دلیل نوعی آسیب ایجاد می شوند یا بعد از زایمان ظاهر می شوند.

آنها از یک نخود بزرگتر نیستند. آنها نیازی به درمان ندارند، مگر اینکه باعث ناراحتی شوند، در این صورت تخلیه یا برداشته می شوند.

 

۳. ۱۴ شرایطی که باعث ایجاد توده در واژن می شود لکه های فوردایس

لکه های فوردایس برجستگی های ریزی هستند که می توانند روی فرج و سایر قسمت های بدن ظاهر شوند. آنها سفید، خوش خیم و غیر عفونی هستند. آنها بدون درد هستند و نیازی به درمان ندارند.

 

۴. ۱۴ شرایطی که باعث ایجاد توده در واژن می شود وریدهای واریسی

یکی دیگر از دلایل ظاهر شدن توده ها در واژن، واریس لگن است. اینها سیاهرگهای متورم اطراف فرج هستند.

آنها مانند طناب های گرد یا برآمدگی های آبی به نظر می رسند. گاهی اوقات باعث خارش یا خونریزی می شوند. ممکن است نیازی به درمان نداشته باشند.

۵. موهای رشد کرده
رشد موی ناحیه تناسلی نیز می تواند باعث ایجاد برآمدگی در واژن شود. به نظر می رسد یک برآمدگی کوچک و گرد است که گاهی باعث خارش و درد می شود. ممکن است با چرک پر شود و پوست اطراف آن تیره شود. معمولا بدون درمان برطرف می شود.

مدیریت دیابت در دوران بارداری

۶. زگیل
زگیل تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. آنها از طریق جنسی منتقل می شوند و به صورت برجستگی های کوچک رنگ پوست ظاهر می شوند. آنها گاهی اوقات شکلی شبیه به گل کلم دارند.

۷. ۱۴ شرایطی که باعث ایجاد توده در واژن می شود لیکن اسکلروزوس

لیکن اسکلروزوس یک بیماری نادر است که در فرج و اطراف مقعد ظاهر می شود. می تواند باعث خارش شدید، لکه های سفید که به لکه های نازک و چروکیده پوست تبدیل می شود، کبودی یا خونریزی، تاول و درد در هنگام ادرار یا رابطه جنسی ایجاد کند. نیاز به درمان با کرم های حاوی کورتیکواستروئید دارد.

۸. آکنه واژن
یکی دیگر از علل شایع برآمدگی های واژن، آکنه واژن است. به صورت برجستگی های کوچک، قرمز و تحریک شده، اغلب پر از چرک ظاهر می شود. این جوش ها می توانند بسیار ناراحت کننده باشند، اما بهترین کار این است که آنها را پاک نکنید، بلکه بگذارید خود به خود ناپدید شوند.

۹. ۱۴ شرایطی که باعث ایجاد توده در واژن می شود فولیکولیت
فولیکولیت التهاب فولیکول مو است. در ناحیه تناسلی، معمولاً زمانی شروع می شود که فولیکول در اثر اصطکاک آسیب دیده یا در اثر اصلاح یا برداشتن نامناسب موهای زائد مسدود شود.

سپس عفونت توسط باکتری استافیلوکوک رخ می دهد و این زمانی است که توده هایی در ناحیه واژن ظاهر می شوند. ممکن است آنتی بیوتیک تجویز شود.

۱۰. مسدود شدن غدد عرق
انسداد غدد عرق می تواند در هر جایی از بدن ایجاد شود و واژن نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بیماری باعث ایجاد وضعیتی به نام هیدرادنیت چرکی می شود که باعث درد می شود و زخم های سختی بر جای می گذارد. با داروهای ضد التهاب و آنتی بیوتیک ها درمان می شود.

۱۱. ۱۴ شرایطی که باعث ایجاد توده در واژن می شود Molluscum contagiosum
این یکی دیگر از شرایطی است که در آن برجستگی های کوچکی در واژن ظاهر می شود که در این مورد مرواریدی، سفت و مسری هستند. این یک مشکل پوستی است که توسط ویروسی به همین نام ایجاد می شود.

گاهی اوقات برجستگی ها رشد می کنند و مایع ترشح می کنند. آنها می توانند به سایر قسمت های بدن گسترش یابند، اما معمولاً بدون درمان ناپدید می شوند.

۱۲.۱۴ شرایطی که باعث ایجاد توده در واژن می شود  سیفلیس
سیفلیس یک بیماری مقاربتی است که در سال های اخیر با شیوع فزاینده ای دوباره ظهور کرده است. یکی از علائم آن ظهور توده های کوچک در واژن است که بدون درد هستند.

آنها پس از حدود ۳ هفته ناپدید می شوند، اما این بدان معنا نیست که عفونت شکست خورده است. نیاز به درمان دارد و بالقوه کشنده است.

14 شرایطی که باعث ایجاد توده در واژن می شود

۱۳. ۱۴ شرایطی که باعث ایجاد توده در واژن می شود برچسب های پوستی
تگ‌های پوستی، فلپ‌های کوچکی از پوست هستند که بیرون زده و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند. آنها خطرناک نیستند و معمولاً باعث ناراحتی نمی شوند. در صورت انجام، می توان آنها را با لیزر یا جراحی برداشت.

۱۴. سرطان
موارد سرطان فرج یا واژن بسیار نادر است. مشخصه آن ظاهر شدن زخم ها یا برجستگی های صاف و برجسته روی فرج است که پس از چند هفته بهبود نمی یابند. معمولاً باعث درد، خارش یا سوزش و گاهی ترشحات یا خونریزی غیرعادی می شود. آنها با بیوپسی تشخیص داده می شوند.

پیشگیری و درمان توده در واژن
اکثر توده های واژن را می توان بدون هیچ مشکلی در خانه درمان کرد. در مورد کیست ها که شایع ترین توده ها هستند، کافی است چند بار در روز حمام آب گرم بگیرید. این به تخلیه آنها کمک می کند.

۱۰ فعالیت برای کار با احساسات کودکان

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *