کاهش درد قاعدگی

کاهش درد دوران قاعدگی

کاهش درد دوران قاعدگی

یکی از روش های کاهش درد دوران قاعدگی نحوه خوابیدن است. البته که خواب مناسب در این دوران بسیار دشوار است. مطالعات نشان داده استکه برخی از زنان در دوران قعدگی دچار مشکلاتی هستند.اما قاعدگی بخش جدا نشدنی از زندگی یک زن است. میل به شیرینی ها ، درد و بخوابی و نوسانات اخلاقی بخشی از عوارض قاعدگی است.
در این دوران و به علت نوسانات هورمونی خواب مناسب و راحت دشوار است. بی خوابی های شبانه از این قبیل سختی های دوران قاعدگی است.

علت دندان درد بعد از خوردن شیرینی چیست؟

تاثیرات قاعدگی بر خواب

خانم ها در برابر مرد ها برای خوابیدن مشکلات بیشتری دارند و دوران قاعدگی نیز این کشلات را بیشتر می کند. سروتونین هورمون چرخه خواب است که در دوران قاعدگی به دلیل نوسانات قاعدگی بهم می ریزد و خواب را برای زنان مشکل می کند.
سردرد و گرفتگی عضلات که از عوارض قاعدگی است بری خواب خوب وراحت زنان مشکلات افزون تری ایجاد می کند.

نکات مناسب برای خواب راحت در دوران قاعدگی برای کاهش درد دوران قاعدگی:

کاهش درد قاعدگی

یافتن یک مکان مناسب برای خواب برای کاهش درد دوران قاعدگی:

موقعیت خواب متواند بر کیفیت خواب زنان در دوران قاعدگی موثر باشد. برای این کار مدل های مختلف خوابیدن را امتحان کنید . دراز کشیدن به کمر یا به چهلو را امتحان کنید تا ببینید کدام روش درد شما را کمتر می کند.
یکی دیگر از روش های خواب که میتواند درد قاعدگی و درد شکم را کمتر کند خوابیدن مانند جنین است به نحوی که پاها و دست ها را توی شکم جمع کنید. با قرار دادن یک بالشت بین دوپا می توانید درد و سوزش را کمتر کنید.

صدک رشد جنین چیست؟ 

چرت زدن:

چرت بزنید اگر در دوران قاعدگی دچار سردرد می شوید. یکی از راه کارهای افزایش خواب در این دوران چرت زدن است. چرت زدن در دوران قاعدگی تمرکز بیشتری برای القای خواب به شما می دهد و وضعیت بدن و ذهن را آرام کی کند.

سعی کنید دمای محل خواب را تنظیم کنید.:

سرد بودن هوا به خواب بسیار کمک می کند برای همین بدن هنگام خواب دمای بدن را کاهش می هد.

تنها بخوابید:

معمولا هر کسی عادت خواب منحصر به فردی دارد . اگر همسر شما این عادات را دارد بهتر است تنها بخوابید. هرچه خواب با کیفیت تری داشته باشید سلامت بدن شما بیشتر است. مطالعه قبل از خواب گوش دادن به موسیقی و در آغوش گرفتن همسرتان میتواند شدیدا روی خواب شما تاصیرر بگذارد تا بتوانید راحت تر بخوابید.
برای خواب برنامه داشته باشید:
اینکه به یک ساعت منظم برای خواب عادت کنید بسیار خوب است و باعث می شود اختلالات دروان پریودی شما را در خوابیدن کمتر آزار دهد. وقتی در این دوران به تعطیلات می رسید بهتر است برنامه خوابتان را عوض نکنید.

فعالیت بدنی :

خستگی یکی از دلایل خواب است . پس داشتن یک فعالیت بدنی میتواند در دوران قاعدگی شما را برای خوابیدن کمتر به رخ بکشد. ورزش کردن در صبح ها یا عصر ها می تواند خواب را برای شما راحت تر کند. شنا یا حمام کردن قبل از خواب را فراموش نکنید.

تغذیه مناسب:

مشکلات سیستم گوارشی یکی دلایل شایع عدم خواب مناسب است.اگر در دوران قاعدگی دچار مشکلات سیستم گوارشی باشید بیش از پیش برای خوابیدن دچار زحمت می شوید.
برای جلوگیری از این مشکلات در ساعت های نزدیک به خواب از خوردن غذاهای سنگین خودداری کنید. غذاهای چرب، چای، قهوه و کافئین و دارو های مسکن مضر ترین خوراکی ها برای خواب هستند. هرچند بهتر است مصرف این خوراکی ها را در برنامه غذایی خود حذف و یا به حداقل برسانید.
همچنین مصرف لبنیات مانند دوغ می تواند به خواب شما کمک بیشتری کند.

ایجاد زمان برای آرامش برای کاهش درد دوران قاعدگی:

ساعاتی را برای ارام کردن خود اختصاص دهید. سعی کنید فشار خون و تنفس خود را کنترل و ارام کنید تا بهتر بخوابید. از تکنیک های تنفس عمیق و کاهش استرس استفاده نمایید.

جلوگیری از نشتی در خواب:

تامپون را استفاده کنید. تامپون درون بدن قرار میگیرد و به هنگان حرکت در خواب از نشتی جلوگیری می کند. تامپون تا ۸ ساعت می تواند از نشتی جلوگیری کند اما اگر بیش از این زمان میخوابید استفاده از تامپون خطر عفونت دارد.

برنامه فرزند پروری

پوشیدن لباس زیر اضافی:

در این روش میتوانید از پد نیز استفاده کنید.همچنین لباس اضافی  خود میتواند مانع از نشتی باشد.

دوران قاعدگی خود را کنترل کنید:

این که بدانید دقیقا در چه زمانی پریود می شوید می تواند به خواب شما کمک کند. برنامه ریزی کردن و ایده پردازی برای زمان خواب در پریودی میتواند موثر واقع شود. اینکه چه لباسی بپوشید و چه بخورید و کجا بخوابید و حتی بالشت شما چه باشد بی تاثیر نیست.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *