چه زمانی کودک من می تواند ماست بخورد؟

چه زمانی کودک من می تواند ماست بخورد؟

چه زمانی کودک من می تواند ماست بخورد؟

چه زمانی کودک من می تواند ماست بخورد؟ هنگامی که کودک شما غذای جامد را شروع می کند، ممکن است متوجه شوید که اطلاعاتی در مورد اینکه چه چیزی می تواند بخورد و چه چیزی نمی تواند بخورد، غرق شوید. تا زمانی که دوستان و خانواده شما به این نکته اشاره کنند که لبنیات در لیست ممنوعه قرار دارند، ممکن است ماست انتخاب عالی به نظر برسد. اما در واقع، برخی از انواع لبنیات برای نوزادان مناسب است. چه زمانی کودک من می تواند ماست بخورد؟ مهم است که برخی از چربی های سالم را به کام در حال رشد آنها وارد کنید. غذاهای پرچرب نقش مهمی در رشد مغز ایفا می کنند، همراه با کمک به کودک شما در جذب مواد مغذی حیاتی و کمک به تولید هورمون. اما همه چربی ها برای نوزادان زیر یک سال بی خطر نیستند. به عنوان مثال، شیر گاو توصیه نمی شود. ۲ شیر ممکن است مانع جذب آهن شود و هضم آن برای نوزادان دشوار است، از جمله مسائل دیگر. ماست انتخاب غذایی خوبی برای نوزادان است، به شرطی که از انواع پرچرب و بدون شیرینی استفاده کنید.
چگونه هزینه های تربیت فرزند را کاهش دهیم
 

آیا ماست برای کودک من بی خطر است؟چه زمانی کودک من می تواند ماست بخورد؟

ماست یک انتخاب مطمئن و سالم برای نوزادانی است که شروع به مصرف مواد جامد می کنند. وقتی کودک شما به ۶ ماهگی رسید و شروع به خوردن غذاهای جامد کرد، می توانید با خیال راحت به او ماست پرچربی بدهید که طعم دار یا شیرین نشده باشد. برای مزایای بیشتر، ماستی را انتخاب کنید که حاوی فرهنگ های زنده باشد.

فواید دادن ماست به نوزاد

ماست فواید زیادی برای کودک در حال رشد شما دارد. در اینجا تعدادی از برترین ها آورده شده است.   رشد مغز ماست پر چرب یک چربی سالم است که برای رشد مغز کودک شما ضروری است. چربی همچنین انرژی لازم برای حرکت، بازی و رشد را به کودکان می دهد. ما اغلب چربی را به عنوان چیز بدی در نظر می گیریم، اما در واقع، مهم است که میزان مصرف چربی غیراشباع کودکان زیر دو سال را محدود نکنیم. Kacie Barnes، MCN، RDN، متخصص تغذیه ثبت شده در دالاس، تگزاس، و خالق Mama Knows Nutrition، خاطرنشان می کند: «چربی برای رشد مناسب مغز و سیستم عصبی مرکزی ضروری است. من خانواده‌ها را تشویق می‌کنم که فراتر از غلات و میوه‌ها و سبزیجات ساده برای کودکان حرکت کنند و از غذاهای حاوی چربی مانند ماست شیر کامل استفاده کنند، زیرا برای نوزادان بسیار مفید است. مواد مغذی کلیدی ماست حاوی بسیاری از مواد مغذی کلیدی است که نوزادان در رژیم غذایی خود به آنها نیاز دارند، مانند کلسیم و ویتامین D. 7 برای رشد سالم، کودک شما زمانی که به ۶ ماهگی می رسد روزانه به حدود ۲۶۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارد. به اندازه کافی ویتامین D برای رشد استخوان ضروری است و دریافت ویتامین D کافی از طریق رژیم غذایی دشوار است. هر راهی که بتوانید دریافت ویتامین D را در کودک خود افزایش دهید مفید است پروبیوتیک ها بهترین ماست برای خرید حاوی پروبیوتیک است. برای دریافت این مزیت مهم از ماست، برچسب عبارت “Contains Live Cultures” را بررسی کنید. پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده ای هستند که به هضم غذا کمک می کنند. هنگامی که نوزادان غذاهای حاوی پروبیوتیک می خورند، به جلوگیری از اسهال کمک می کند، که می تواند باعث مشکلاتی مانند کم آبی و سوء تغذیه شود. ۱۰ حتی نشان داده شده است که پروبیوتیک ها از قولنج در نوزادان پیشگیری یا کاهش می دهند.
۶ درمان طبیعی برای پوست خشک
ملاحضات امنیتی نوزادان می توانند ماست بخورند، اما انواعی از ماست ها وجود دارند که برای آنها بهترین نیستند. هنگام انتخاب نوع ماست برای نوزاد خود این نکات را در نظر داشته باشید. فقط چربی کامل در طول دو سال اول زندگی، ارائه گزینه‌های پرچرب بسیار مهم است، زیرا چربی برای رشد مغز ضروری است. ماست‌هایی را انتخاب کنید که دارای برچسب چربی کامل هستند. بدون طعم یا شکر اضافه شده بسیاری از انواع ماست در فروشگاه های مواد غذایی دارای شکر یا طعم دهنده های اضافی هستند. شکر را کنار بگذارید و ماست ساده و بدون شیرینی بخرید. به کودکان زیر دو سال توصیه می شود از شکر اضافه شده خودداری کنند اگر می خواهید ماست را کمی خوشمزه تر کنید، میوه های پوره شده را به آن اضافه کنید یا آن را با بلغور جو دوسر غنی شده با آهن مخلوط کنید.
ویتامین ها برای باروری
 

فواید دادن ماست به نوزاد

مانند همه غذاها، مصرف زیاد ماست ممکن است چیز خوبی نباشد. مشخص شده است که لبنیات جذب آهن را مهار می کند. این نگرانی بیشتر در مورد شیر گاو به شکل مایع است، اما هنوز هم ایده خوبی است که مطمئن شوید به طور انحصاری ماست برای کودک خود سرو نمی کنید.۱۲ کریستین پارکس، متخصص تغذیه کودکان و نوجوانان می‌گوید: «در حالی که مصرف زیاد لبنیات می‌تواند با کم‌خونی فقر آهن مرتبط باشد، تا زمانی که به طور فعال غذاهای حاوی آهن نیز ارائه می‌کنید، وجود ماست در رژیم غذایی معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کند.» خالق Feeding Made Easy. مراقب علائم آلرژی باشید لبنیات یک ماده آلرژی زا است، بنابراین هنگام معرفی ماست مراقب علائم واکنش آلرژیک باشید، به خصوص اگر قبلاً به کودک خود شیر خشک یا هر شکل دیگری از لبنیات نداده اید. غذاهای جدید، به ویژه آلرژن های رایج مانند لبنیات را یکی یکی معرفی کنید تا بتوانید علت هر واکنش احتمالی را جدا کنید. سه تا پنج روز صبر کنید تا قضاوت کنید که آیا کودک شما ممکن است حساسیت داشته باشد یا خیر. همچنین توصیه می شود با غذاهایی شروع کنید که آلرژن های رایج نیستند، بنابراین ماست انتخاب خوبی برای یکی از اولین غذاهای کودک است، اما نباید اولین غذا باشد.

چه زمانی و چگونه ماست را معرفی کنیم

ماست را زمانی معرفی کنید که کودک شما از قبل غذای جامد را شروع کرده است. نوزادان زمانی که به نقاط عطف رشدی خاصی برخورد می کنند، مانند بالا بردن سر خود بدون کمک، رفلکس فشار زبان خود را از دست داده اند، درک بهتری پیدا کرده اند و نسبت به غذا علاقه و کنجکاوی نشان می دهند، آماده می شوند. ۶ ماهگی. پارکس خاطرنشان می کند: ماست یک قوام پوره است و معمولاً به خوبی تحمل می شود.
پلی هیدرآمنیوس چیست؟
انواع پر چرب و بدون شکر اضافه را انتخاب کنید. می توانید در ابتدا با قاشق ماست را به کودک خود بدهید. همانطور که کودک شما رشد می کند، ممکن است بخواهید یک قاشق از قبل بارگذاری شده به او بدهید تا خودش شروع به تغذیه کند. اگر از روشی مانند از شیر گرفتن به رهبری نوزاد استفاده می کنید، که در آن نوزادان از همان ابتدا خودشان را تغذیه می کنند، سعی کنید ماست را روی نوارهای نان تست پخش کنید یا به کودک اجازه دهید بیسکویت های نرم را در ماست آغشته کند. در صورت تمایل می توانید گزینه های مناسب برای کودک مانند موز له شده را با ماست مخلوط کنید. بارنز خاطرنشان می کند: «مخلوط کردن مقداری میوه یا سبزیجات پوره شده، یا افزودن مقداری دارچین، راه خوبی برای افزودن طعم یا سایر مواد مغذی است. وقتی کودک شما آماده استفاده از صندلی بلند است

چه مقدار ماست باید به کودکم بدهم؟

نوزادانی که مواد جامد را شروع می کنند باید طعم های جدید را آزمایش کنند. در طول سال اول زندگی، باید روی ارائه طعم‌ها و بافت‌های مختلف به نوزاد خود تمرکز کنید. انجام این کار باید اطمینان حاصل کند که او مقدار معقولی از هر چیزی که شما ارائه می‌دهید دریافت می‌کند. اگر کودک شما ماست را دوست دارد، می توانید آن را هر روز به او بدهید، اما مطمئن شوید که در بقیه روز غذاهای دیگری نیز به او بدهید. پارکس پیشنهاد می‌کند: «توصیه می‌کنم به نوزادتان اجازه دهید که مسئول میزان خوردن یک غذا باشد، اما تعداد دفعات سرو آن را محدود می‌کنم». در طول سال دوم زندگی، باید روزانه ۱۶ تا ۲۴ اونس چربی سالم مصرف کنید. ماست می تواند بخشی از این کل را تشکیل دهد. از زیاده روی در محصولات لبنی خودداری کنید تا مطمئن شوید آهن می تواند به خوبی جذب شود و بتوانید کودک خود را در معرض انواع غذاها قرار دهید.
کودک من چه زمانی میتواند آب بنوشد؟

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *