واکسن آنفولانزا در بارداری

واکسن آنفولانزا در بارداری

واکسن آنفولانزا در دوران بارداری

تزریق واکسن آنفولانزا در بارداری نه تنها بی خطر است، بلکه یک حرکت واقعا هوشمندانه است. بیاموزید که چگونه واکسن آنفولانزا در دوران بارداری از شما و کودکتان محافظت می کند. واکسن آنفولانزا در بارداری

آیا واکسن آنفولانزا جیوه دارد؟

وقت آن است که برای واکسن آنفولانزا آستین بالا بزنید! مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) توصیه می کند که تزریق واکسن آنفولانزا در دوران بارداری برای همه مادران آینده ضروری است. این به این دلیل است که اگر در زمان انتظار دچار آنفولانزا (معروف به آنفولانزا) شوید، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عوارض جدی مانند ذات‌الریه هستید که می‌تواند شما را در بیمارستان بستری کند. اما تزریق واکسن آنفولانزا در دوران بارداری تنها یک حرکت هوشمندانه برای شما نیست. اطمینان از واکسینه شدن شما در برابر آنفولانزا به محافظت از کودک شما کمک می کند تا زمانی که برای واکسن آنفولانزای خود در ۶ ماهگی به سن کافی برسد. در ادامه با برخی از رایج ترین پرسش ها و پاسخ ها در مورد واکسن آنفولانزا و بارداری آشنا شوید.
سلامت روان کودک

آیا واکسن آنفولانزا در دوران بارداری بی خطر است؟

بله، واکسن آنفولانزا در دوران بارداری نه تنها بی خطر است، بلکه ضروری است. واکسن آنفولانزای فصلی طی سالیان متمادی به طور ایمن به میلیون ها زن باردار داده شده است و نشان داده نشده است که برای مادران باردار یا نوزادانشان آسیبی به همراه نداشته باشد.
تغذیه در دوران بارداری

آیا باید در دوران بارداری واکسن آنفولانزا بزنم؟

بله، در دوران بارداری حتما باید واکسن آنفولانزا بزنید. دلیل آن این است که آنفولانزا در دوران بارداری می تواند خطرناک باشد، زیرا زنان باردار در معرض خطر بالاتری از عوارض جدی آنفولانزا مانند ذات الریه (و احتمال بیشتری برای بستری شدن در بیمارستان هستند). تزریق واکسن آنفولانزا در دوران بارداری بیشترین محافظت را در برابر ویروس های آنفلوانزا ارائه می دهد که انتظار می رود بیشترین مشکلات را در یک سال خاص ایجاد کنند و به طور قابل توجهی شانس فرار از آنفولانزای فصلی را افزایش می دهد. به‌علاوه، در صورتی که واکسن را دریافت کنید و همچنان به آنفولانزا مبتلا شوید، تزریق واکسن آنفولانزا به این معنی است که علائم شما احتمالاً خفیف‌تر خواهد بود و احتمال بستری شدن در بیمارستان کمتر خواهد بود. علاوه بر این، تزریق واکسن آنفولانزا در دوران بارداری فقط برای محافظت از خودتان نیست: حتی پس از زایمان از مزایای فرزند آینده شما نیز برخوردار است. تحقیقات زیادی نشان می‌دهد نوزادانی که مادرانشان واکسن آنفولانزا را در دوران بارداری دریافت کرده‌اند، پس از تولدشان کمتر به ویروس مبتلا می‌شوند و تا زمانی که به سن ۶ ماهگی برسند در برابر ویروس محافظت می‌شوند. . علاوه بر این، نوزادانی که مادرانشان در دوران بارداری واکسن آنفولانزا دریافت کرده‌اند، احتمال تولد نارس‌تر، جثه‌تر و سالم‌تر هستند و حتی کمتر از نوزادانی که مادرشان واکسن آنفولانزا را انجام داده‌اند، در سال اول در بیمارستان بستری می‌شوند.
خوردن عسل در دوران بارداری

در زمان بارداری از کجا می توانم واکسن آنفولانزا بزنم؟ واکسن آنفولانزا در بارداری

بسیاری از روش‌های OB/GYN واکسن آنفولانزا را به بیماران باردار ارائه می‌کنند. همچنین می‌توانید به کلینیک واکسن آنفولانزا در داروخانه یا سوپرمارکت محلی خود مراجعه کنید. و از آنجایی که CDC زنان باردار را در صدر فهرست اولویت‌های دریافت واکسن آنفولانزا قرار می‌دهد (همراه با افراد مسن و کودکان)، حتی اگر واکسن کم باشد، احتمالاً به خط مقدم می‌روید. به خاطر داشته باشید که وقتی نوبت به واکسن آنفولانزای فصلی می‌رسد، باید از سوزن استفاده کنید، زیرا واکسن اسپری بینی (که از ویروس آنفولانزای زنده ساخته شده است) برای زنان باردار تأیید نشده است.  

چه زمانی باید در دوران بارداری واکسن آنفولانزا بزنم؟

فصل آنفولانزا می تواند از اوایل اکتبر تا اواخر اردیبهشت ادامه داشته باشد. CDC توصیه می‌کند در هر فصل آنفولانزا (ترجیحاً در اوایل تا اواخر اکتبر) واکسن آنفولانزا بزنید تا از همان ابتدا در امان باشید. اما هیچ وقت برای واکسینه شدن دیر نیست. بنابراین اگر هنوز در برابر آنفولانزا واکسینه نشده اید، همین حالا بروید! و به یاد داشته باشید: واکسن هر سال به روز می شود و ایمنی با گذشت زمان کاهش می یابد – بنابراین حتی اگر سال گذشته واکسن آنفولانزا دریافت کردید، باید دوباره در این فصل واکسن بزنید.
علت سرفه کودکان چیست؟

آیا واکسن آنفولانزا جیوه دارد؟

فقط برخی از واکسن‌های چند دوز آنفولانزا دارای مقدار کمی تیمروسال، یک نگهدارنده مبتنی بر اتیل جیوه در ویال‌های چند دوز هستند. اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه قرار گرفتن در معرض تیمروسال در این (یا هر) واکسن باعث آسیب می شود وجود ندارد، اگرچه ممکن است باعث قرمزی و تورم جزئی در محل تزریق شود. هم CDC و هم کالج آمریکایی متخصصین زنان و زایمان (ACOG) می گویند که تیمروسال برای زنان باردار بی خطر است و هیچ آسیبی به آنها یا نوزادان در حال رشد آنها وارد نمی کند. اما اگر هنوز در مورد آن ناراحت هستید، می توانید واکسن آنفولانزای بدون تیمروسال درخواست کنید.
مثانه بیش فعال

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *