لوازم آرایشی مناسب برای دوران بارداری

لوازم آرایشی مناسب برای دوران بارداری

لوازم آرایشی مناسب برای دوران بارداری

هیچ سوالی در مورد آن وجود ندارد: فهمیدن باردار بودن همه چیز را تغییر می دهد، از رژیم غذایی شما – نه دیگر سوشی! – تا اندازه لباس شما. همین امر در مورد پوست شما نیز صدق می کند، و ممکن است بخواهید به محض اینکه تست بارداری مثبت را دریافت کردید، روال آرایش منظم خود را دوباره ارزیابی کنید. ناتانیل دنیکولا، MD، FACOG، متخصص زنان و زایمان مستقر در واشنگتن دی سی می گوید: «هر چیزی که به صورت موضعی استفاده می کنید به طور بالقوه می تواند در طول یک دوره حیاتی رشد انسانی به جنین منتقل شود.   در حالی که شواهد زیادی وجود ندارد که نشان دهد قرار گرفتن در معرض مواد آرایشی می تواند به نوزاد آسیب برساند، لوازم آرایشی می تواند حاوی سموم خاصی باشد که ممکن است بر سلامت جنین تأثیر بگذارد و با طیف وسیعی از عوارض بالقوه مانند زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد، و عصبی همراه باشد. -تاخیرهای رشدی و سرطانی که می تواند در دوران کودکی یا بعد از آن در زندگی ظاهر شود

لوازم آرایشی مناسب برای دوران بارداری

دکتر دنیکولا خاطرنشان می کند: «هر گونه قرار گرفتن در معرض سمی [همچنین] می تواند برای بزرگسالان خطرناک باشد، اما رشد اندام آنها کامل شده است». این در مورد جنین ها صدق نمی کند، به همین دلیل است که آنها ممکن است حساس تر باشند. برنامه فرزند پروری قسمت گیج کننده؟ مواد بالقوه مضر همیشه به وضوح روی برچسب‌ها مشخص نمی‌شوند. و از آنجایی که آزمایش بر روی افراد باردار غیراخلاقی است، داده‌ها در مورد اینکه دقیقاً کدام مواد آرایشی – و چه مقدار – تهدیدی هستند، کم است.   بار بر دوش مصرف کننده است که کار را انجام دهد تا مطمئن شود که کدام گزینه ها امن ترین هستند.   اما، البته، باردار شدن شما را به طور خودکار به یک متخصص در زمینه زیبایی تبدیل نمی کند، بنابراین اگر در مورد محصولات خود شک دارید، حتما با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. ما به متخصصان مراجعه کردیم تا درباره اینکه از کدام مواد آرایشی باید اجتناب کنیم و کدام یک در دوران بارداری بی خطر هستند، بیشتر بدانیم.   لوازم آرایشی مناسب برای دوران بارداری

لوازم آرایشی که در دوران بارداری باید از آن اجتناب کنید

ماریسا گارشیک، MD، FAAD، متخصص پوست در مراکز جراحی زیبایی و پوست منهتن و استادیار بالینی پوست در پرزبیتریان نیویورک می گوید: اکثر مواد آرایشی که در داروخانه ها و فروشگاه های بزرگ پیدا می کنید، برای استفاده در دوران بارداری بی خطر هستند. کرنل.   با این حال، اجتناب از برخی مواد تشکیل دهنده می تواند قرار گرفتن در معرض سموم بالقوه، محرک ها، و مختل کننده های غدد درون ریز شناخته شده را کاهش دهد. چگونه بفهمیم فرزند ما به عینک نیاز دارد؟

در زیر برخی از مواد رایج وجود دارد که به طور کلی بهتر است در دوران بارداری از آنها اجتناب کنید.

فتالات ها

دکتر دنیکولا می‌گوید فتالات‌ها برای تولید بو یا از بین بردن آن‌ها، مانند محصولات «بدون بو» استفاده می‌شوند. در حالی که استفاده از فتالات ها در لوازم آرایشی در دهه گذشته کاهش یافته است، این ترکیبات شیمیایی مایع گاهی اوقات به عنوان حلال و تثبیت کننده در محصولات مراقبت شخصی مانند لاک ناخن، اسپری مو، پاک کننده ها و شامپوها استفاده می شود.   فتالات ها معمولاً در برچسب های محصول به عنوان دی بوتیل فتالات (DBP)، دی متیل فتالات (DMP) و دی اتیل فتالات (DEP) درج می شوند.   دکتر گروب می گوید: «فتالات ها با کاهش [باروری]، یائسگی زودرس، و با اختلال در رشد عصبی در بارداری مرتبط هستند.» به این ترتیب، کالج آمریکایی زنان و زایمان (ACOG) توصیه می کند که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی به بیماران باردار توصیه کنند که اجتناب از فتالات.۲ پارابن قرار گرفتن قبل از تولد با پارابن ها، که به عنوان یک عامل نگهدارنده در برخی از کرم های آرایشی و لوسیون های بدن استفاده می شود، ممکن است بر رشد وزن کودک در آینده تأثیر بگذارد.   تشخیص اوتیسم در کودکان پارابن ها که مختل کننده غدد درون ریز نیز هستند، به طور بالقوه می توانند خطر ابتلا به برخی سرطان ها را در طول زندگی کودک افزایش دهند. دکتر دنیکولا می گوید که آنها با اختلالات رشد عصبی مرتبط هستند   دکتر گارشیک خاطرنشان می کند: “آنها همچنین می توانند برای کسانی که در دوران بارداری حساسیت پوستی بیشتری دارند، تحریک کننده باشند.”  

فلزات سنگین

فلزات سنگین که در برخی از کرم‌ها و لوازم آرایشی روشن‌کننده پوست وجود دارند، هنگام مصرف و حتی گاهی اوقات زمانی که به صورت موضعی استفاده می‌شوند، می‌توانند سمی باشند. سرب، جیوه و آنتیموان از جمله فلزات سنگین رایج در این محصولات هستند   دکتر دنیکولا هشدار می دهد که فلزات سنگین پتانسیل ایجاد آسیب کلیه، اختلال در سیستم عصبی، یا تاثیر بر رشد مغز را دارند و خطر ADHD یا اوتیسم را افزایش می دهند. جنین   دکتر دنیکولا می‌گوید: «در دوران بارداری، ما بر اصول احتیاطی تکیه می‌کنیم: اگر می‌دانیم مقداری سمی است، دوزها را برای یافتن دوز مطمئن آزمایش نمی‌کنیم، توصیه می‌کنیم به‌کلی از آن اجتناب کنید». صدک رشد جنین چیست؟ 

اکسی بنزون

مطالعات حیوانی نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض دوزهای پایین اکسی بنزون، یکی دیگر از مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز، می تواند اندازه و رشد غدد پستانی را قبل و در طول بلوغ در مردان مختل کند و تولید سلول های پستانی را در زنان در بزرگسالی کاهش دهد. همیشه به انسان ها ترجمه می شود، وقتی نوبت به بارداری می رسد، بهتر است احتیاط کنید.   به این ترتیب، ACOG به افراد باردار توصیه می کند از اکسی بنزون ​​که در برخی از محصولات SPF یافت می شود، اجتناب کنند. علت دندان درد بعد از خوردن شیرینی چیست؟

اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک که در برخی از پایه های آرایش یافت می شود، جزء آسپرین است که در دوران بارداری توصیه نمی شود. دکتر گارشیک، که اجتناب را تجویز می‌کند، به‌ویژه در غلظت‌های بالا، می‌گوید: این به دلیل پتانسیل ناهنجاری‌های مختلف جنین است که با قرار گرفتن در معرض دوز بالا در سه ماهه اول مرتبط است.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *