علت سرفه کودکان چیست؟

علت سرفه کودکان چیست؟

علت سرفه کودکان چیست؟

  علت سرفه کودکان چیست؟ مشاهده کودک خردسالی که سرفه می‌کند و احساس احتقان می‌کند چیزی جز دلخراش نیست. اگر کودک شما با این نوع علائم سروکار دارد، ممکن است RSV یا ویروس سنسیشیال تنفسی داشته باشد.   علت سرفه کودکان چیست؟ RSV یک بیماری تنفسی بسیار شایع است که باعث تب و علائمی شبیه سرماخوردگی می شود و می تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. به طور معمول در طول ماه های پاییز و زمستان، به ویژه در محله های نزدیک که در آن کودکان کوچک جمع می شوند، گردش می کند. در حالی که اکثر کودکان علائم خفیف سرماخوردگی را تجربه می کنند، نوزادان، کودکان نوپا و کودکانی که بیماری های زمینه ای دارند ممکن است با عوارضی از جمله مشکلات تنفسی مواجه شوند. برای کودکان زیر ۵ سال، RSV می تواند جدی باشد. در یک سال معمولی، RSV بیش از ۲ میلیون کودک را به اورژانس می فرستد و حدود ۵۸۰۰۰ کودک زیر ۵ سال با RSV در بیمارستان بستری می شوند. RSV می تواند ترسناک باشد، اما آموزش قدرت است. درک اینکه RSV چگونه به نظر می رسد، چگونه آن را درمان کنید، چه عوارضی می تواند ایجاد شود، و چه زمانی باید به دنبال مراقبت های اورژانسی باشید، به شما کمک می کند تا برای مدیریت فصل RSV و حفظ سلامت فرزندان خود آماده شوید.
مثانه بیش فعال

علت سرفه کودکان چیست؟

علائم RSV ملیسا سنت ژرمن، پزشک متخصص اطفال، معاون رئیس جمهور و مدیر پزشکی پزشکان کودکان و مراقبت های فوری در بیمارستان و مرکز پزشکی کودکان در اوماها، نبراسکا، توضیح می دهد که RSV یک عفونت تنفسی است که هم دستگاه تنفسی فوقانی و هم تحتانی را تحت تأثیر قرار می دهد. RSV معمولاً مانند یک سرماخوردگی معمولی با آبریزش بینی، سرفه و تب شروع می شود. دکتر سنت ژرمن می گوید در نوزادان جوان، علائم گاهی می تواند به خس خس سینه و دشواری در تنفس پیشرفت کند. او خاطرنشان می کند: “بدترین روزها برای کودکان خردسال اغلب روز چهارم یا پنجم بیماری است.” استیون سی جنسن، پزشک متخصص اطفال، متخصص مراقبت‌های ویژه کودکان و رئیس بخش اطفال در مرکز پزشکی تورنس مموریال، می‌افزاید: ویروس می‌تواند تعداد زیادی حنجره (ترشحات تنفسی) تولید کند. دکتر جنسن توضیح می‌دهد: «ترشحات تنفسی فراوان می‌تواند تنفس را به‌ویژه برای کودکان کوچک‌تر از ۶ ماهگی دشوار کند. «کودکان این گروه سنی اغلب در پاکسازی ترشحات خود مشکل دارند.
ناباروری مردان چیست؟
چگونه RSV تشخیص داده می شود؟ دکتر سنت ژرمن می‌گوید RSV معمولاً بر اساس علائم کودک و دانش پزشک شما از ویروس‌هایی که در جامعه در گردش هستند، تشخیص داده می‌شود. او توضیح می دهد: «علائم بارز RSV خس خس سینه و علائم دستگاه تنفسی تحتانی مانند مشکل در تنفس است.» ممکن است فرزند شما برای RSV با آزمایش PCR مورد آزمایش قرار گیرد. دکتر سنت ژرمن می‌گوید: «این مهم است که بدانیم آیا این بیماری توسط RSV ایجاد می‌شود، زیرا ما می‌توانیم به خانواده‌ها کمک کنیم تا بفهمند چه علائمی ممکن است به این معنی باشد که نوزاد نیاز به ارزیابی مجدد دارد. او اضافه می‌کند که اغلب، کودک شما برای رد کردن این ویروس‌ها برای کووید-۱۹ و آنفولانزا نیز آزمایش می‌شود. درمان RSV RSV یک ویروس است، بنابراین نمی توان آن را با آنتی بیوتیک درمان کرد. در بیشتر مواقع، فقط باید اجازه دهید RSV کار خود را انجام دهد و کودک خود را راحت نگه دارد. معمولاً کودکان خردسال در هنگام ابتلا به RSV دچار گرفتگی شدید می شوند، که می تواند خواب، خوردن، نوشیدن یا نفس کشیدن را برای آنها سخت کند. کریستینا دیتر، پزشک متخصص و مدیر پزشکی در مراقبت‌های ویژه کودکان و بیمارستان‌های نوادا، می‌گوید به همین دلیل است که والدین باید یاد بگیرند که چگونه بینی کودکان را پاک کنند. او توضیح می‌دهد: «هر گونه مخاطی در بینی نوزاد باید با قطره‌های نمکی (که بدون نسخه به فروش می‌رسد) و یک لامپ مکنده کنترل شود. “این رایج ترین و موثرترین درمان برای حفظ نفس خوب کودک است.” دکتر دیتر می گوید: اگر کودک شما تب دارد یا بداخلاق است، می توانید از داروهای کاهش دهنده تب بدون نسخه مانند استامینوفن استفاده کنید. او توصیه می کند: «استامینوفن (تیلنول) را می توان برای هر تب بیش از ۱۰۰.۵ هر چهار ساعت استفاده کرد تا کودک شما در صورتی که به نظر هولناک به نظر برسد، راحت باشد. البته، در مورد هر دارویی که می خواهید ارائه دهید، با پزشک اطفال یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کودک خود مشورت کنید.
چگونه هزینه های تربیت فرزند را کاهش دهیم
همچنین مهم است که کودکان خردسال را هیدراته نگه دارید. دکتر دیتر تاکید می کند: “به ارائه منظم شیر مادر، شیر خشک و/یا پدالیت برای حفظ آب بدن کودک و داشتن پوشک مرطوب منظم ادامه دهید.” کودکانی که با RSV در بیمارستان بستری می شوند، بسیاری از درمان های مشابهی را که در خانه انجام می شود، مانند ساکشن بینی، کاهش دهنده تب و هیدراتاسیون دریافت خواهند کرد. دکتر دیتر می گوید، اما در بیمارستان، فرزند شما احتمالاً اکسیژن مکمل و مایعات IV دریافت می کند. . عوارض RSV باز هم، بیشتر کودکان RSV را به عنوان یک سرماخوردگی ساده بدون علائم بدتر تجربه می کنند. اما برخی از کودکان بیشتر از سایرین در برابر عوارض آسیب پذیر هستند. دکتر سنت ژرمن می گوید: «هرچه کودک کوچکتر باشد، خطر ابتلا به بیماری شدید بیشتر است. زمانی که ویروسی مانند RSV باعث التهاب می شود، نوزادان ریه های کوچکتری دارند که هنوز در حال رشد هستند و ظرفیت ذخیره کمتری دارند. دکتر سنت ژرمن می افزاید: نوزادان مبتلا به سایر بیماری ها مانند نارس بودن، بیماری ریوی، مشکلات قلبی یا مشکلات سیستم ایمنی نیز در معرض خطر بالای عوارض هستند. از RSV در صورت تجربه سایر بیماری های تنفسی، مانند آسم چه زمانی باید به دنبال مراقبت های اضطراری بود در اکثریت قریب به اتفاق موارد، درمان خانگی با پاکسازی بینی، کاهش دهنده تب و هیدراتاسیون برای راحت نگه داشتن کودک شما و در مسیر بهبودی کافی است. اما در برخی موارد، کودک شما ممکن است نیاز به درمان فوری پزشکی داشته باشد. چگونه می توانید بگویید که زمان رفتن به اورژانس فرا رسیده است؟ دانیل گنجیان، پزشک متخصص، توصیه می‌کند: «اگر کودک شما شروع به تنفس شدیدتر، خس‌خس کردن، استفاده از ماهیچه‌های شکم در حین تنفس کرد، یا سوراخ‌های بینی‌اش شل شد، به اورژانس بروید تا سطح اکسیژن را بررسی کنید و مطمئن شوید که کودک ذات‌الریه ندارد.» متخصص اطفال در مرکز بهداشت پراویدنس سنت جان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا
۶ درمان طبیعی برای پوست خشک
دکتر دیتر می گوید: علائم دیگری که نشان می دهد کودک شما ممکن است به مراقبت های اضطراری نیاز داشته باشد عبارتند از هر زمانی که سرفه او غذا خوردن یا خوابیدن را برای او سخت کند. او می افزاید: تب بالای ۱۰۰.۵ درجه و مشکل در بستن یا شیر دادن، همراه با کاهش پوشک خیس، همه نشانه هایی هستند که نشان می دهد کودک شما باید به سرعت کمک دریافت کند. همچنین می توانید به ظاهر کودک خود توجه کنید. دکتر دیتر توضیح می‌دهد: «نوزاد می‌تواند قبل از اینکه تاریک یا آبی به نظر برسد، سطح اکسیژن پایین‌تری داشته باشد». لب ها اولین جایی هستند که معمولاً با کاهش سطح اکسیژن رنگ صورتی را بیشتر خاکستری یا آبی می بینیم. نکته پایانی این است که هر نوزادی که در خوردن یا تنفس مشکل دارد، یا ظاهرش کاملا درست نیست، باید فورا مورد ارزیابی قرار گیرد. چگونه صدای سرفه خمیده را در کودک خود تشخیص دهیم؟ RSV یک ویروس تنفسی رایج است که بسیاری از کودکان در یک نقطه به آن مبتلا می شوند. اکثر کودکان خوب خواهند بود، اما برخی از نوزادان و کودکان نوپا بیشتر مستعد عوارض هستند و ممکن است نیاز به درمان اورژانسی داشته باشند. آموزش نحوه مراقبت از کودک و دانستن اینکه چه زمانی ممکن است کمک اضافی مورد نیاز باشد، راهی عالی برای محافظت از خانواده شما در طول این مدت است. فصل RSV همچنین اگر مشکوک به RSV هستید، باید با پزشک اطفال یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی فرزندتان در تماس باشید و در صورت هرگونه سوال یا نگرانی با آنها تماس بگیرید.
ویتامین ها برای باروری

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *