ضرر نوشیدن مشروبات الکلی در بارداری

ضرر نوشیدن مشروبات الکلی در بارداری

ضرر نوشیدن مشروبات الکلی در بارداری

ضرر نوشیدن مشروبات الکلی در بارداری. نوشیدن الکل در دوران بارداری می تواند شکل مغز نوزادان را تغییر دهد. زمانی که مادر در دوران بارداری الکل مصرف می کند، مغز جنین در مناطقی تغییر می کند که برای رشد بسیار مهم است. این مطالعه جدید آن را تایید می کند. همه چیز را به شما خواهیم گفت. نوشیدن الکل در دوران بارداری، در کنار سایر مواد، برای زنان ممنوع است. و حتی اگر می‌دانستیم این یک توصیه پزشکی است، یک یافته جدید تأثیر اولیه نوشیدنی‌های الکلی را بر جنین نشان می‌دهد. ضرر نوشیدن مشروبات الکلی در بارداری

ضرر نوشیدن مشروبات الکلی در بارداری

تحقیقاتی که هنوز منتشر نشده است، اما قبلاً در نشست سالانه انجمن رادیولوژی آمریکا ارائه شده است، تحقیقاتی که توسط گرگور کاسپریان رهبری می شود بیان می کند که مغز جنین با مقادیر کمی الکل مصرف شده توسط مادر اصلاح می شود. این اثر در اواسط بارداری مشهود است و پیامدهای طولانی مدتی خواهد داشت. به گفته این دانشمند، تنها مفاهیم بیولوژیکی این کشف نیست که باید در نظر گرفته شود. واقعیت در دسترس بودن و دسترسی به دارو در برخی کشورها نیز باید در نظر گرفته شود. نوشیدن الکل در دوران بارداری به هیچ وجه بی سابقه نیست. به گفته نویسندگان این مطالعه، تقریباً ۱۰ درصد از مادران در دوران بارداری الکل مصرف می کنند.
علت سرفه کودکان چیست؟
 

مطالعه جدید در مورد الکل در دوران بارداری در مورد چه بود؟

دکتر کسپریان جزئیاتی را در مورد روشی که برای انجام تحقیقات روی جنین استفاده کردند، بیان کرد. آنها از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی استفاده کردند، زیرا این روش از تشعشعات مضر استفاده نمی کند. گروه مورد مطالعه شامل ۲۴ جنین بود که بین ۲۲ تا ۳۶ هفته بارداری بودند. مادران آنها سابقه مصرف مقداری الکل در دوران بارداری داشتند. برای مقایسه، اسکن MRI روی ۵۲ جنین دیگر نیز انجام شد که مادرانشان الکل ننوشیده بودند. در گروه مادرانی که الکل مصرف می کردند، میانگین مصرف کمتر از یک نوشیدنی در هفته بود. پس از انجام اسکن MRI، قابل توجه ترین نتایج به شرح زیر بود: جنین های در معرض الکل در مقایسه با گروه دیگر نمره بلوغ کمتری داشتند. یعنی رشد مغز آنها در رحم کندتر بود. جنین هایی که در معرض الکل قرار گرفتند تغییراتی در ساختار مغز نشان دادند.

جنین هایی که در معرض الکل قرار می گیرند چه تغییراتی در مغز دارند؟

بر اساس گزارش دکتر کسپریان و تیمش، اسکن‌های MRI تغییرات محسوسی را در شیار گیجگاهی سمت راست مغز و سایر قسمت‌های ناحیه تمپورال نشان داد. این منطقه با رفتار اجتماعی، ادغام سمعی و بصری و توسعه زبان مرتبط است. از تحقیقات قبلی، می دانیم که لوب گیجگاهی نقش مهمی در پردازش اطلاعات دیداری و شنیداری دارد. این به ما امکان می دهد از موسیقی لذت ببریم، با دیگران گفتگو کنیم و حتی احساسات را تنظیم کنیم. اگرچه تعیین میزان این تغییرات مغز جنین در بزرگسالی دشوار است، اما عناصری وجود دارد که می توان حدس زد که این تأثیر می تواند فراتر از دوران کودکی باشد. برخی از مطالعات علمی قبلاً ارتباط بین مادران با سوء مصرف الکل و کودکانی که در نوجوانی و بزرگسالی مشکلات رفتاری نشان می‌دهند، گزارش کرده‌اند.
مثانه بیش فعال
 

سایر یافته های تحقیق

MRI همچنین افزایش اندازه جسم پینه ای مغز و کاهش ناحیه اطراف بطن را نشان داد. جسم پینه ای ساختاری است که هر دو نیمکره مغزی را به هم متصل می کند، در حالی که ناحیه اطراف بطن ناحیه اطراف بطن ها است (این فضاهایی با مایع مغزی نخاعی هستند).   درگیری جسم پینه ای منجر به طیف وسیعی از علائم می شود. از آنجایی که این ناحیه ای است که این دو نیمکره را به هم متصل می کند، مشکلات را می توان در جنبه هایی متفاوت از پردازش داده های عددی و شخصیت مشاهده کرد. از طرف دیگر، ناحیه اطراف بطن ناحیه ای است که نورون ها در آن متولد می شوند. کارشناسان بر این باورند که هر گونه کاهش در اندازه آن نشانه کاهش تولید سلول برای مغز خواهد بود. این تا حدودی توضیح می دهد که چرا جنین های مادران الکلی رشد کندتری دارند.  

چقدر الکل در بارداری مضر است؟

توصیه اکید این است که در دوران بارداری الکل مصرف نکنید. بسیاری از پزشکان بر این واقعیت توافق دارند که هیچ دوز مطمئنی از این ماده برای زنان باردار وجود ندارد. با این حال، به نظر می رسد برخی از تحقیقات با این موضوع در تناقض هستند و فرض می کنند که مقادیر کم برای ایجاد تغییرات در جنین کافی نیست. این اظهارات، اگرچه توسط تحقیقات علمی و انتشارات تأیید شده است، با این وجود بحث برانگیز است. به گفته الیزابت آرمسترانگ، هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که مصرف گاه به گاه الکل منجر به سندرم الکل جنینی شود. او حتی اصرار دارد که توصیه های سختگیرانه برای زنان تنها باعث ایجاد ترس و اضطراب می شود، بدون اینکه تأثیر مفیدی داشته باشد. یک مطالعه علمی در سال ۲۰۱۲ نیز به همین جهت اشاره دارد. به گفته نویسندگان آن، فرزندان مادرانی که مقدار کمی الکل مصرف می‌کردند، حداقل تا سن ۵ سالگی نقص‌های شناختی را نشان نمی‌دادند. با وجود این، توصیه های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) تسلیم نشده است. آنها می گویند که هیچ حداقل مقدار مطمئنی وجود ندارد. این نهاد دولتی تاکید می کند که مادران نباید در دوران بارداری الکل مصرف کنند. سرویس بهداشت ملی (NHS) در بریتانیا نوشیدن الکل را در دوران بارداری نیز توصیه نمی کند. به گفته کارشناسان آنها، هیچ مقدار مطمئنی در این مورد وجود ندارد و بهترین نگرش این است که اصلاً ننوشید، زیرا شواهد کافی برای رد آسیب جنین وجود ندارد.
ناباروری مردان چیست؟

اگر باردار باشم چه کار کنم؟

اگر باردار هستید و از پزشک خود در مورد نوشیدن الکل سوال کنید، احتمالاً به شما خواهد گفت که آن را لمس نکنید. این توصیه علمی است که با وجود هر گونه اختلافی که ممکن است با برخی مطالعات مجزا وجود داشته باشد. تنها احتمال آسیب رساندن به مغز نوزادی که در درون شما رشد می کند باید یک عامل بازدارنده باشد. اگر مقدار مطمئن مشخصی وجود نداشته باشد، بهترین توصیه همیشه حذف آن از زندگی خود، حداقل در دوران بارداری است.
چگونه هزینه های تربیت فرزند را کاهش دهیم
 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *