زایمان متوقف شده چیست؟

زایمان متوقف شده

زایمان متوقف شده

خانم ها دوست دارند که زایمانی طبیعی و سریع و کنترل شده داشته باشند تا به سلامت نوزاد خود را به دنیا بیاورند. آنچه در روز زایمان اتفاق می افتد به عوامل زیادی بستگی دارد. وضع سلامتی و جسمانی مادر و نوزاد ف وضعیت روانی و روحیه مادر و مراقبت و حمایتی که در آن روز از مادر می شود بسیار تاثیر گذار است.
معمولا عدم اعتماد به نفس و ترسیدن از زایمان از دلایل اصلی توقف زایمان است.

علت دندان درد بعد از خوردن شیرینی چیست؟
تا به حال هیچکس شبیه دیگری زایمان نداشته است. یعنی زایمان همه زن ها به یک شکل نیست. زایمان تحت کنترل هورمون های بدن است و این هورمون ها آغاز و کنترل زایمان را به عهده دارند.
بعضی وقتها مختل شدن میزان هورمون ها در زنان باعث کند و یا توقف زایمان می شود.
زایمان متوقف شده چیست؟

زایمان متوقف شده چیست؟

به طور متوسط اولین زایمان بانوان بین ۱۲ تا ۱۸ ساعت طول می کشد و برای زایمان بعد این زمان ممکن است نصف شود. اما پیش می اید که زایمان متوقف یا کند شود. زایمان های طولانی اشکال در پیشرفت نام دارد و این دلیل بزرگترین دلیل زایمان های سزارین و غیر اورژانسی است.
مشکلی در زایمان های کند وجود ندارد و پزشکان مراقبند که مشکلی برای شما و نوزاد پیش نیاید. زمانی که وضع بدن به این سرعت کم سازگار است وضعیت زایمان به درستی مدیریت می شود.
منتهی برخی بانوان در زایمان کند نمی توانند زایمان کنند. زایمان در این روزگار نسبت به زایمان های قدیمی تر ( مثلا زمان آشوربانی پال :D) تفاوت های بسیاری دارد. امروزه زایمان طولانی به دلیل شاخص توده بدنی بالا و زایمان های القایی و افزایش بسیار داروی ها مسکن اپیدورالی است.
به زایمان های بالای ۲۰ ساعت زایمان های طولانی میگویند( اینو حفظ کنید تو امتحان میاد:D) و برای زایمان های بعدی ۱۴ ساعت زمان طولانی محصوب می شود ( عه دیدی چی شد نویسنده به جای محسوب نوشته محصوب! دیکته ضعیفه :D)
چگونه بفهمیم فرزند ما به عینک نیاز دارد؟

ترسیدن دلیل اصلی بیشتر زایمان های متوقف شده است.

برخی ها می گویند بزرگترین دلیل زایمان های متوقف شده یا آهسته ترس است. تحت نظر بودن و کاغذ بازی های قبل از زایمان با چراغ های پر نور در اطراف انسان را مضطرب می کند. معمولا استرس و اضطراب باعث میشود که بدن زایمان را کند انجام دهد.
بهترین شرایط برای خانم هایی که وارد مرحله زایمان شده اند این است که محیط آرام باشد و به او آرامش القا کنند.
نکته: شاید در فیلم ها دیده باشید که خانم ها برای زایمان حالت چمباتمه میگیرند. چمباتمه یعنی نشتن روی کف پا به طوری که جز کف پا روی زمین نباشد و تعادل به وسیله پا برقرار شود. البته که شبیه چمباتمه نشستن حدود ۳۰ درصد فضای بیشتر به زایمان می دهد تا نوزاد به راحتی از رحم خارج شود.

زمانی که خانمی که برای زایمان منتقل شده دچار استرس می شود برخی هورمون های استرس که وارد خون شده اند زایمان را کند یا متوقف می کنند. معمولا زنانی که حین زایمان دچار استرس و اضطراب هستند ممکن است رفتارهای وحشت آوری از خود بروز دهند .
برای اینکه این حالت از خانم دور شود بهتر است با القای افکار مثبت و زبان سازنده او را ارام کنید تا به ارامش برسد.
همچنین نوشاندن آب به صورت جرعه جرعه میتواند به آرامش آنان کمک کند.

دیگر زایمان های متوقف شده:

دلایل دیگری نبز برای توقف زایمان وجود دارد:
تپل مپل بودن بچه یا بزرگ بودن نوزاد
وضعیت نامطلوب نوزاد در رحم
تنگ بودن مجرای زایمان
انقباض ناموثر و ضعیف
ممکن است زایمان متوقف شده دلایلی داشته باشد مثل وضعیت سر نوزاد طوری باشد که برای خروج از رحم در وضعیت خوبی نباشد و فشار لازم را وارد نکند. به طور معمول وضعیت نوزاد در چنین حالتی باعث الگوی انقباض نامنظم و ناموثر دردناک کوتاه مدت همراه است.
با توجه به این وضعیت ماما ها باید وضعیت بچه را در حالتی قرار دهند مه قبلا اموزش آن را دیده اند و اگر مادری میداند که وضعیت نوزاد او قبل از زایمان مناسب زایمان نیست باید با انجام ورزش ها و تمرین های ویژه روزانه وضعیت نوزاد را در حالت مناسب قرار دهد.
صدک رشد جنین چیست؟ 

روش های پیشگیری از بروز زایمان های متوقف شده:

  • عدم عجله برای زایمان

ابتدا باید مطمئن شوید که زمان زایمان فرا رسیده است و سپس به زایشگاه مراجعه کنید. مراجعه زود هنگام به زایشگاه می تواند باعث تنش و استرس بیشتر شما شود. هرچه انتظار شما در زایشگاه بیشتر باشد به احتمال فراوان حوصله شما بیشتر سر خواهد رفت و این باعث اضطراب و عجله خواهد شد

  • مثبت اندیشی کنید
  • زمان را بیخیال شوید.دانستن اینکه آلان ساعت چند است چه دردی از پزشک دوا می کند که بخواهد از شما دوا کند؟ (هاهاهاهاهاها)
  • در حرکت باشید . باید قدم بزنید و ترحک داشته باشید تا به زمان دقیق زایمان نزدیک تر شوید تا بتوانید زایمان بهتری را پشت سر بگذارید
  • نوک پستان خود را تحریک کنید

مالش نوک پستان باعث آزاد شدن هورمون اکسی توسین در خون می شود و انقباض های زیادی را برای شما به ارمغان می آورد. برخی بانوان حتی زیر دوش آب هم که باشند آب نوک سینه های آن ها را نوازش می کند!

  • محیط اطرافتان را تغییر دهید
  • صبور باشید


240.240


240.240 1


240.240 1


240.240 1

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *