دلایل درد مردان بعد از رابطه جنسی

دلایل درد مردان بعد از رابطه جنسی

دلایل درد مردان بعد از رابطه جنسی

رابطه جنسی یکی از لذت های خوبی است که هر انسانی بعد از ازدواج آن را احساس می کند. لذتی که با چیزی قابل قیاس نیست. گاهی پیش می اید که مردان بعد از رابطه جنسی احساس درد در دستگاه تناسلی خود می کنن. این درد می تواند در طول رابطه جنسی بر لذت بخشی آن تاثیر گذاشته و آن را کاهش دهد.

این درد دلایل متفاوتی دارد و به سلامت جنسی و جسمی شما مربوط است اما عمده ترین و شایع ترین علت درد مربوط به بیماری پروستات است.

دلایل درد مردان بعد از رابطه جنسی
دلایل درد مردان بعد از رابطه جنسی

علت به وجود آمدن بیماری پروستات:

مایع منی توسط غده پروستات ترشح می شود و کاربرد مراقبتی و سلامتی برای میزراه دارد. اشتباه نکنید منی توسط بیضه ها تولید می شود. ما در مورد مایع منی صحبت میکنم. این مایع در ابتدا باعث ضدعفونی میزراه می شود و منی را در بر میگرد . همچنین باعث افزایش لذت جنسی نیز هست. پروستات یک غده است که در زیر مثانه قرار دارد و میزراه را در بر میگیرد.

(میزراه همان سوراخی است که آلت تناسلی دارد و شبیه لوله است و از بیضه ها آغاز می شود.)

اگر بافت چروستات دچار التهاب شود دردی را به وجود می آورد که اغلب مردان در سنین بالا آن را تجربه می کنند. این درد مکرر و مزمن است و بر موارد زیر تاثیر میگذارد.

این درد از پایین کمر ، آلت تناسلی ، قسمت مرکزی پایین شکم و لگن ، بیضه و مقعد را در بر میگیرد.

بیماری پروستاتیت زمانی ایجاد می شود که باکتری ها از میزراه وارد پروستات می شوند. عفونت های دستگاه ادراری و مراقبتی باعث انتقال باکتری به پروستات می شود و با توجه به سن و سابقه جنسی مرد از عوامل خطر اصلی هستند.

با توجه به نوع باکتری برخی داروهای آنتی بیوتیک برای درمان این بیماری تجویز می شود. برخی داروهای ضد درد و ضد التهاب نیز میتواند موثر باشد. گاهی پیش می آید که پزشک برای مشخص شدن دقیق تر تصویر برداری را نیز تجویز کند. ممکن است بعد از درمان تا ماه ها همچنان درد را احساس کنید و ناراحتی برای شما در پی داشته باشد. غیر از دردی که پروستایت می تواند برای مردان ایجاد کند دلایلی دیگری نیز وجود دارد.

کاهش درد دوران قاعدگی

پیرونی یا انحنای آلت تناسلی مردان:

باقتی که روی آلت تناسلی وجود دارد اسکار فیبری نامیده می شود. اگر این بافت دچار مشکل باشد باعث انحنای آلت تناسلی و یا کج شدن الت تناسلی را در پی داشته باشد که در حین نعوظ باعث درد شود. این دلیلی است بر اختلال در نعوض ، استرس در رابطه جنسی و یا کوتاهی الت تناسلی.

شکستگی آلت تناسلی:

یک غلاف زیر پوست الت تناسلی وجود دارد که اجازه می دهد حین نعوظ طول و عرض آن افزایش پیدا کند. ممکن است طی حادثه ای این بافت پاره شده و به جراحی نیاز داشته باشد. در صورت مراقبت  زود هنگام از این مشکل می توان از خطرات سلامت اداری و جنسی جلوگیری کرد.

بیضه نزول نکرده:

یک درد غیر معمول از رابطه جنسی است که ممکن است برای شما رخ دهد. در هفته های آخر جنینی یا بلافاصله بعد از تولد بیضه ها که درون حفره شکمی هستند به داخل کیسه بیضه وارد می شوند. اگر این اتفاق رخ ندهد بیضه ها درون حرفه شکمی باقی میمانند که این میتواند یکی از دلایل درد در رابطه جنسی باشد مخصوصا اگر بیضه ها در کشاله ران یا پایین شکم باشند. با جراحی به راحتی میتوان این مشکل را حل کرد.

علت دندان درد بعد از خوردن شیرینی چیست؟

فتق کشاله ران:

زمانی که بافت از یک نقطه پایین شکم و ران بیرون بیاید فتق اتفاق می افتد.این دلیلی بر احساس درد در هر فعالیتی در شما می شود.

بافت اسکار:

معمولا برخی بافت های اسکار بعد از جراحی یا زخم موجب درد در بدن می شوند. اگر این بافت در ناحیه شکم و ران باشند بیشتر می توانند در حین رابطه جنسی به شما درد وارد کنند. همچنین برخی عفونت های قبلی ، تروما یا آسیب های دیگر نیز باعث درد خواهند بود. اگر بافت اسکار زیاد باشد معمولا با جراحی قابل حذف است و یا اگر بر اثر زخم باشند با پماد های موضعی نیز رفع می شوند.درمان این درد های عمیق درون لگن و یا اسکار عصبی کمی دشوار است اما می توان با توان بخضی فیزیوتراپی درد را کنترل کرد.

 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *