خوردن انجیر در بارداری

خوردن انجیر در بارداری

خوردن انجیر در بارداری

خوردن انجیر در بارداری بسیار مفید است. بارداری یکی از حساس ترین دوران برای زندگی خانم هاست زیرا که در این دوران باید بیشترین مراقبت ها را از تمام لحاظ برای سلامت خود و جنین به کار برد تا بهترین نتیجه حاصل شود.
این نکته بسیار حائز اهمیت است که بانوان باردار با تغذیه مناسب تمام ریز مغذی های مورد نیاز بدن و جنین را به خود برسانند.
از این رو باید مواد غذایی سرشار از ویتامین و ریز مغذی ها در تغذیه خانم های باردار قرار گیرد.

تشخیص اوتیسم در کودکان

خوردن انجیر در بارداری

انجیر کی از خاص ترین و پر خواص ترین میوه های دنیاست که تقریبا تمام ریز مغذی های مورد نیاز بدن را تامین میکند. خوشبختانه در کشور ما این میوه به وفوور  یافت می شود و ایران یکی از تولید کنندگان انجیر خشک صد یک در جهان است.
ارزش غذایی هر ۱۰ گرم انجیر به طور خلاصه:
۱-کالری : ۳۷
۲- فیبر : ۱.۴۵ گرم
۳- پتاسیم:۱۱۶ میلی گرم
ویتاین ب۶ : ۰.۰۶ میلیگرم
منگنز: ۰.۰۶ میلی گرم
مس: ۰.۰۳ میلی گرم
اسید پنتوتونیک: ۰.۱۵ میل گرم
پروتئین: ۰.۳۸ میلی گرم
کربوهیدارت ها : ۹.۵۹ میلی گرم
چربی: ۰.۱۵ میلی گرم
قند : ۱.۱۳ میلی گرم

خوردن چه تعداد انجیر در بارداری در روز توصیه می شود:

انجیر سرشار از قندهاست و میتواند در طول روز قند های مورد نیاز بدن را فراهم کند. معمولا پرخوری هر چیزی مورد آزار بدن است پس در خوردن انجیر زیاده روی نکنید. کلا در خوردن هیچ چیز زیاده روی نکنید. انجیر خود یک داروخانه طبیعی است . ما پیشنهاد میکنیم روزانه ۵ عدد انجیر مصرف کنید. البته روش مصرف بهتر انجیر در سایت صد یک بیان شده است که میتوانید با کلیک کردن روی این جمله آن را بخوانید.

خواص و مزایای انجیر برای دوران بارداری:

افزایش دریافت کلسیم:

مسلما همه افراد جامعه کلسیم را میشناسند. کلسیم ماده ای اصلی تشکیل استخوان و دندان است که روزانه مورد مصرف بدن است. پس با خوردن انجیر میتوانید به رشد استخوان کودک خود کمک کنید.

علت دندان درد بعد از خوردن شیرینی چیست؟

امگا ۳ و فولات:

امگا ۳ نیز ماده دیگری است که به وفوور در انجیر صد یک موجود است. گفتیم که انجیر خود یک داروخانه طبیعی است. رشد مغز جنین شما نیاز فراوانی به امگا ۳ دارد.

یک میوه تمام عیار:

دیده می شود که خانم های باردار به برخی خوراکی ها ویار دارند. ویار در بارداری موجب ابتلا به دیابت و وزن اضافه وزن است. اما با خوردن انجیر این مشکل پیش نمی آید زیرا که انجیر سرشار از فیبر است. و ویار و گرسنگی کاذب را از بین می برد.

جلوگیری از کم خونی:

باز هم انجیر و فروانی آهن در آن. حتما میدانید که کمبود آهن در بدن باعث کمخونی می شود. انجیر سرشار از آهن است و برای ساخت خون جنین بسیار مفید است. انجیر اعث پیشگیری از کم خونی در بزرگسالان تا کودکان می شود.

تقویت سیستم گوراشی:

فیبر این ماده مغذی که یکی از مهم ترین مواد مورد نیاز سیستم گوارش است. اگر فیبر کافی به بدن شما نرسد باعث اشکال در سیستم گوارش شما می شود و اشکال در سیستم گوارش یعنی هرچه مواد مغذی بخورید فایده ای نخواهد داشت. انجیر چنان غنی از فیبر است که برای درمان عوارض سیستم گوارش مانند یبوست و رفع آن بسیار توصیه می شود.

زیبایی پوست و مو:

شاید جالب باشد که بدانید میتوانید ماسک انجیر درست کرده و در دوران باردای استفاده کنید. انجیر یاعث رنگدانه دار شدن پوست و زیبایی ان می شود.

افزایش انرژی و شادابی :

ب ۶ ویتامینی است که به وفوور در انجیر یافت می شود. این ویتامین میتواند باعث افزایش انرژی شما در صبحگاهان شود.

تنظیم قند خون :

برخی از خانم های بادار دچار فشار خون بالا می شوند. نگران نباشید این به دلیل بارداری است اما اسید های چرب در انجیر نظیر امگا۳ و امگا۶ و همچنین فیتوسترول موجب کاهش فشار خون شما خواهد شد. پکتین موجود در انجیر نیز باعش کاهش فشار خون می شود.

ویتامین سی:

فراوانی ویتامین سی در انجیر باعث افزایش جذب آهن و کم شدن خطر کم خونی است

عوارض مصرف بیش از اندازه انجیر :

همانطور که گفتیم مصرف بیش از اندازه هر چیزی مضر است. حتی انجیر. سورالن موجود در انجیر که باعث رنگدانه دار شدن پوست می گردد می تواند با مصرف بیش از اندازه انجیر موجب مشکلات پوستی شود.
شاید جالب باشد بدانید که مصرف انجیر باعث کاهش فشار خون می شود اما مصرف بیش از اندازه آن میتواند اثر معکوس داشته باشد.
واکنش های آلرژیک ممکن است در مصرف هر ماده ای رخ دهد. کمتر رخ داده است که کسی به انجیر آلرژی داشته باشد.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *