تغذیه رویایی

تغذیه رویایی

تغذیه رویایی چیست؟

تغذیه رویایی چیست؟شما نوزاد خود را برای شب می گذارید و چند ساعت بعد به خواب می روید. اما به محض اینکه شما را ترک می کنید، کودک شما برای تغذیه از خواب بیدار می شود. شما فوق العاده ناامید هستید و اوه خیلی خسته هستید. اما بعد شروع به تعجب می کنید: “اگر به نظر می رسد کودک من هر شب سه ساعت بعد از اینکه او را زمین گذاشتم از خواب بیدار می شود، اگر درست قبل از رفتن به رختخواب به او غذا بدهم، در حالی که هنوز بیدار هستم، چه؟” تغذیه رویایی تغذیه رویایی را وارد کنید، که شامل شیر دادن به نوزاد چند ساعت پس از خوابیدن در شب (و امیدواریم قبل از رفتن به رختخواب) است. ایده این است که قبل از خواب، آن ها را جمع کنید، به این امید که کودک شما قبل از بیدار شدن دوباره طولانی تر بخوابد. تغذیه رویایی به شیر دادن به نوزاد چند ساعت پس از رفتن به رختخواب و قبل از اینکه خودتان بخوابید اشاره دارد. این یک غذای شروع شده توسط والدین است، به این معنی که شما سینه یا شیشه شیر را به کودک خود می دهید، حتی اگر کودک شما برای شیر خوردن از خواب بیدار نشده باشد. در طول یک غذای رویایی، نوزادان معمولاً چشمان خود را بسته اند و در حالت رویایی نیمه خواب هستند.
تفاوت بین بارداری اول و دوم
ایده شیر دادن به نوزاد در زمانی که او کاملا بیدار نیست ممکن است برای برخی از والدین عجیب به نظر برسد. اما هدف شما در اینجا این است. جولی کانلی، مربی خواب و موسس The Sleepyhead Coach می‌گوید: «به این غذای رویایی گفته می‌شود، زیرا می‌خواهید کودکتان خواب‌آلود بماند».   هدف از تغذیه رویایی این است که اولین تکه خواب کودکتان را طولانی تر کنید، به طوری که احتمال بیدار شدن شما در ساعات اولیه شب کمتر باشد. ایده این است که گرسنگی آنها برای مدت طولانی تری در شب برطرف می شود. وقتی کار می کند، هم برای والدین و هم برای نوزادان یک برد-برد است.  

چگونه تغذیه رویایی را انجامش بدهیم

اگر به فکر تغذیه رویایی هستید، احتمالاً سوالات زیادی دارید. بیایید به رایج ترین نگرانی های والدین نگاهی بیندازیم.
۶ علت درد در دوران قاعدگی

چه زمانی باید تغذیه رویایی را شروع کرد

ابتدا، احتمالاً از خود می‌پرسید که در چه سنی منطقی است که این کار را با کودک خود امتحان کنید. در روزهای اولیه نوزادی، برنامه‌های تغذیه و خواب نوزاد نسبتاً نامنظم است—کودک شما ممکن است در ابتدا تفاوت بین شب و روز را نداند.۱ بنابراین تلاش برای تنظیم برنامه تغذیه‌اش در آن مرحله می‌تواند مشکل باشد و ممکن است کارساز نباشد.   کارشناسان بر این باورند که احتمالاً بهتر است زمانی که کودک شما کمی بزرگتر است، یک غذای رویایی را امتحان کنید. در ۲ تا ۳ ماهگی، نوزادان معمولاً می توانند سه تا چهار ساعت بین شیر خوردن فاصله داشته باشند، بنابراین ممکن است زمان خوبی برای شروع باشد. با این حال، همه نوزادان متفاوت هستند، بنابراین به خودتان نگاه کنید تا مشخص کنید که چه زمانی الگوهای تغذیه/خواب واضح‌تر ظاهر می‌شود و چه موقع اضافه کردن یک غذای اضافی ممکن است موثر باشد.

نحوه زمان بندی تغذیه رویایی

همچنین ممکن است از خود بپرسید که چه زمانی در شب می توانید خوراک خود را انجام دهید. به گفته کانلی، غذا خوردن معمولاً حدود سه ساعت پس از خوابیدن نوزاد انجام می شود. اکثر والدین زمانی که معمولاً خودشان به خواب می‌روند، رویا را به خواب می‌برند.   ایده این است که آنها این خوراک را به ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب ببرند. در مقایسه با ساعت ۱ تا ۲ بامداد به آنها کمک می کند تا کشش طولانی شبانه خود را با زمانی که شما به رختخواب می روید هماهنگ کنند.   نمونه برنامه تغذیه رویایی این یک برنامه بر اساس کودکی است که هر سه ساعت یکبار شیر می‌دهد و می‌تواند در شب برای مدت طولانی‌تری حرکت کند. منظور این است که با زمانی که والدین به خواب می روند هماهنگ شود، به طوری که طولانی ترین مدت خواب کودک آنها با زمانی که والدین در حال خواب هستند همزمان شود.  
جلوگیری از پیری زودرس
  ۷ صبح: خوراک ۱۰ صبح: خوراک ساعت ۱ بعد از ظهر: خوراک ۴ بعد از ظهر: خوراک ۷ بعد از ظهر: خوراک ۱۰ شب: فید رویایی ساعت ۱۰ شب – ۴ صبح: بخواب (امیدوارم!) ۴ صبح: خوراک چگونه بفهمیم که کودک شما آماده است در اینجا نحوه تشخیص اینکه آیا کودک شما آماده است تا یک غذای رویایی را امتحان کند، آمده است. ویکتوریا ریگان، پزشک متخصص اطفال، بیمارستان یادبود کودکان هرمان در هیوستون، می‌گوید: شما می‌خواهید زمانی را بیابید که کودک شما سرد نباشد، بلکه زمانی که کاملاً بیدار نباشد. او توضیح می‌دهد: «سعی کنید زمانی را پیدا کنید که کودک در دوره‌ای از خواب است که در خواب حرکت می‌کند، و سپس به آرامی او را برای شیر دادن با قرار دادن نوزاد در سینه (یا نوک بطری اگر شیر خشک می‌خورد) برانگیخت. ۳   ارین همیلتون اسپنس، M.D.، IBCLC، متخصص نوزادان در Pediatrix Neonatology تگزاس، توصیه می کند اقداماتی را برای به حداقل رساندن بیدار شدن کامل نوزاد انجام دهید. او می‌گوید: «تغذیه رویایی به معنای تغذیه نوزاد/شیرخوارتان در حالی است که تقریباً کاملاً خواب است».   در طول تغذیه رویایی، همه چیز را ساکت و آرام نگه دارید. اکنون زمان تعویض پوشک آنها یا انجام هر کار دیگری برای بیدار کردن آنها نیست. دکتر همیلتون اسپنس توصیه می کند که آنها را در حالت نیمه خواب تغذیه کنید تا بلافاصله بعد از آن دوباره بخوابند.
۶ تمرین و روزش برای مبارزه با چربی شکم

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *