افزایش قد با ورزش

افزایش قد با ورزش

افزایش قد با ورزش:

شاید به نظر سخت بیاید اما امکان افزایش قد با ورزش وجود دارد. دوران بلوغ و نوجوانی برای هر فردی نتایج خوشایند و ناخوشایند به دنبال دارد. یکی از این نتایج برای خانواده و فرد در دوران بلوغ متوقف شدن رشد و افزایش قد است.

ما به شما میگوییم که چگونه و چطور میتوانید قد خود را با ورزش های مناسب افزایش دهید.

معمولا ایجاد افازیش و انعطاف در ستون فقرات و افزایش قدرت عضلات کمر و پا که با ورزش کردن امکان پذیر است می تواند بر روی قد شما تاثیر بگذارد.

برنامه فرزند پروری

ورزش های مناسب افزایش قد بعد از بلوغ:

همواره هر کسی با رسیدن به سن بلوغ تغییرات فیزیکی زیادی را تجربه می کند و سپس با اتمام بلوغ این تغییرات فیزیکی نیز متوقف میشود. افزایش قد یکی از تغییرات محسوس دوران بلوغ است که همواره همه کسانی که از کودکی به نوجوانی ارتقا یافته اند با این جمله از کسانی که آنها را در این دوران ندیده اند موتجه شده اند : چقدر بزرگ شدی!!

افزایش و رشد قد معمولا در ۱۸ سالگی متوقف می شود و دیگر کسی از این سن به بعد رشد قدی نخواهد داشت.

این رشد قد از عوامل زیادی مثل ژنتیک و هورمون ها و وضعی تغذیه و حتی شرایط محیطی تاثیر می گیرد. البته شرایط محیطی در نسل انسان مشاهده می شود مثلا مردمی که در جنگل ها زندگی میکنند عموما دارای قد کوتاه تری نسبت به دیگر مردم هستند و این کوتاهی قد طی هزاران سال در آنها تاثیرر گذار بوده است.

به هر حال ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم اگر دارای اراده قوی هستید میتوانید قد خود و فرزندان تان را تا حوالی ۲۰ سالگی افزایش  دهید. این کار با ورزش کردن و ورزش های مناسب افزاش قد امکان پذیر است. البته باید این را بدانید که قرار نیست با دو هفته یا شش ماه ورزش کردن ۲۰ سانت به قد شما اضافه شود اما باید دو تا سه سال و حتی بیشتر این ورزش ها را انجام دهید تا مختصری افزایش قد داشته باشید. (در حد چند سانتیمتر)

۷ خوراکی آسیب رسان به دندان کودکان

ورزش های افزایش قد:

معلق ماندن:

بارفیکس یکی از ورزش های مورد علاقه ورزشکاران حرفه ای است. معلق ماندن از بالا طوری که دست شما به عنوان تکیه گاه باشد برای کشش عضلات کمک میکند. این ورزش هیچ هزینه ای برای شما ندارد و شما حتی میتوانید از چهارچوب در به عنوان میله استفاده کنید. البته که اول احتیاط بعد کار.

روش صحیح بارفیکس زدن اینگونه است:

ابتدا از میله آویزان شوید و اجازه دهید بازوها و ستون فقرات شما کاملا صاف باشد. حداقل ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید تا خسته شوید. روزانه حداقل ۳ مرتبه این کار را تکرار کنید.

علت دندان درد بعد از خوردن شیرینی چیست؟

تغییر وضعیت لگن:

آیا تا به حال محاحسبه کرده اید که چقدر می نشینید؟ میدانید که نشستن های طولانی مدت می تواند روی قد شما تاثیر بگذارد؟ یکی از عوارض نشستن طولانی مدت تغییر شکل ستون فقرات و عدم تعادل عضلات است که میتواند روی قد شما موثر باشد. تغییر وضعیت لگن از بهترین تمرین های افزایش قد است :

برای این کار:

روی تشک دراز کشیده و بدن و شانه هایتان را کاملا صاف بر روی زمین بگذارید.دست هایتان را کشیده و کف دست ها را به سمت پایین نگه دارید. حالا پاهایتان را جمع کرده و به باسن خود بزنید. کمر و باسن را از روی زمین بلند کنید. به مدت ۳۰ ثانیه این حالت را حفظ کنید و بعد پایین بیاورید. سپس مجددا این حرکت را تکرار کنید.

افزایش قد با ورزش
افزایش قد با ورزش

این حرکت برای افزودن به قد مناسب است و برای کشش و تقویت عضلات دنده ها نیز  خوب است (گفتم دنده یاد کباب دنده افتادم:D)

برای این کار ابتدا راست بایستید و دستهایتان را روی سر خود بگذارید. بالاتنه را به سمت چپ خم کرده و ۲۰ ثانیه نگهدارید و به حالت اول برگردید.این حرکت را در جهت مخالف و چندین بار تکرار کنید.

 

ژست پاپی (توله سگ) :

یک تمرین جالب برای انعطاف پذیری ستون فقرات و عضلات و پا و رشد استخوان.

زانو بزنید و دست ها را هم روی تشک بگذارید. هر دو باید روی تشک باشد هم دست ها و هم زانو ها . دست و زانو را در یک امتداد قرار دهید دست راست دقیقا مقابل زانوی راست و دست چپ نیز مقابل زانوی چپ.

حالا انگشتان پای خود را درون هم قرار دهید و دست های خود را در همان امتداد چند سانتی متر جلو ببرید. حالا باسن خود را به سمت عقب بکشید تا یک کشش در پای خود احساس کنید. اگر سگ هایی که تازه از خواب بر میخیزند را دیده باشید که چطور بدن خود را می کشند به راحتی این حرکت را یاد خواهید گرفت.

این حرکت را به مدت ۱ دقیقه حفظ کنید و مجددا بعد از چند دقیقه تکرار نمایید.

 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *