آیا آب گازدار برای کودکان مفید است؟

آیا آب گازدار برای کودکان مفید است؟

آیا آب گازدار برای کودکان مفید است؟

آیا آب گازدار برای کودکان مفید است؟ قوطی‌ها و بطری‌های آب گازدار در راهروهای خواربار فروشی، رستوران‌ها، یخچال‌ها و حتی در دستان کودکان همه‌گیر شده‌اند. بسیاری از مردم که در رنگین کمانی از میوه ها و طعم های دیگر موجود هستند، از این نوشیدنی های گازدار به عنوان جایگزینی بدون کالری برای نوشابه های شیرین شده با شکر لذت می برند.

آیا آب گازدار برای کودکان مفید است؟

با این حال، بسیاری از والدین تعجب می کنند که آیا نوشیدن نوشابه های گازدار برای بچه ها توصیه می شود. برخی از افراد نگران هستند که کربناتاسیون ممکن است برای دندان، هضم یا تغذیه کودکانشان مفید نباشد. سایر والدین به سمت این نوشیدنی‌ها گرایش پیدا می‌کنند تا به فرزندانشان یک نوشیدنی با طراوت و حباب‌دار بدون قند، کافئین یا مواد شیمیایی رایج در نوشابه را بدهند.

امی رید، MS، RD، CSP، LD، متخصص تغذیه کودکان و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم‌شناسی می‌گوید: آب گازدار می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای کودکان باشد – به‌ویژه در مقایسه با نوشیدن نوشابه‌های شیرین – اما کمتر، قطعا بیشتر است. (و). در مورد اینکه آیا این نوشیدنی های گازدار انتخاب خوبی برای فرزندان شما هستند یا خیر بیشتر بدانید.

آیا آب گازدار برای کودکان مفید است؟ بدترین نوشیدنی برای کودکان شما

آب گازدار چیست؟

به طور کلی آب گازدار آب حباب دار است. این نوشیدنی با نام های زیادی از جمله سودا، سلتزر، آب حباب دار، آب حباب دار، آب گازدار و آب با گاز شناخته می شود. می توان آن را در بطری ها یا قوطی ها خریداری کرد یا در خانه با دستگاه سلتزر که به آن نوشابه ساز نیز می گویند، تهیه کرد.

 

آب های گازدار مختلف، جوشش کم و بیش دارند. آنها ممکن است ساده یا با انواع طعم دهنده ها، نمک (سدیم) و/یا مواد معدنی دیگر تزریق شوند. برخی از محصولات آب حباب دار همچنین دارای کافئین یا سایر مواد تقویت کننده انرژی یا تغذیه هستند.

انواع آب گازدار

رید می گوید: چهار نوع معمول آب گازدار وجود دارد. این شامل:

کلاب سودا: سودای کلاب آبی است که با گاز دی اکسید کربن (C02) کربناته شده و دارای سدیم و مواد معدنی اضافه شده در آن است.
آب سلتزر: سلتزر آبی با کربناته اضافه شده، اما بدون مواد معدنی اضافه شده است. طعم دهنده هایی مانند میوه ها، سبزیجات یا گیاهان اغلب اضافه می شود.
آب معدنی گازدار: کربناته شدن در آب معدنی از چشمه یا چاه طبیعی حاصل می شود. این نوع آب گازدار همچنین حاوی مواد معدنی مانند سدیم، منیزیم و کلسیم است. گاهی اوقات برای افزایش حباب ها، کربناته بیشتری اضافه می شود.

آب تونیک: تونیک آب گازدار است که حاوی مواد معدنی مانند سدیم است. کینین که از پوست سینچونا است نیز به آن اضافه می شود. کینین طعم تلخی دارد، بنابراین شکر به آن اضافه می شود تا طعم را متعادل کند.

 

یافتن بیماری روانی

 

یافتن بیماری روانی

فواید و معایب آب گازدار

به طور کلی نوشیدن آب گازدار هم مزایا و هم معایبی دارد. مضرات این نوشیدنی‌ها ممکن است برای بچه‌های کوچک تشدید شود، به‌ویژه زمانی که در مقادیر زیاد مصرف شوند. در نتیجه، بسیاری از پزشکان، متخصصان تغذیه و دندانپزشکان توصیه می‌کنند که از مصرف این نوشیدنی‌ها به‌کلی پرهیز کنید – یا آن‌ها را به زیاده‌روی گهگاهی محدود کنید.

مزیت اصلی آب گازدار در واقع چیزی است که نیست – یک نوشیدنی شیرین. آب گازدار لذت یک نوشیدنی جوشان و سودا مانند را بدون شکر و کالری ارائه می دهد.

این واقعیت مهم است زیرا نوشیدنی‌های شیرین، از جمله نوشابه، آب‌میوه و نوشیدنی‌های ورزشی، محرک بزرگی برای اپیدمی رو به رشد چاقی در بین کودکان هستند. در این زمینه، جایگزینی یک نوشیدنی شیرین با آب گازدار می‌تواند یک پیروزی در نظر گرفته شود.

به خاطر داشته باشید که اگر نوشیدنی های حباب دار جایگزین گزینه های سالم تری مانند شیر و آب شوند، کمبودهای تغذیه ای ممکن است ایجاد شود. رید می‌گوید: در حالت ایده‌آل، این گزینه‌ها باید نوشیدنی‌های اصلی در رژیم غذایی کودکان معمولی باشند.

مری هیز، پزشک متخصص شیکاگو، ایلینویز، دندانپزشک کودکان و سخنگوی انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) می گوید: توصیه من این است که به آب گازدار به عنوان یک درمان فکر کنید. او می افزاید، مصرف گاه به گاه که به عادت تبدیل نمی شود، بعید است مشکلی ایجاد کند.

دکتر جاناتان شنکین، دندانپزشک اطفال در آگوستا، مین می گوید در عین حال، نوشیدن مکرر این نوشیدنی ها در نهایت ممکن است تأثیرات نامطلوبی بر تغذیه، استحکام استخوان ها و سلامت دستگاه گوارش داشته باشد.

۵ گیاه دارویی برای درمان درد روماتیسم مفصلی

 

۵ گیاه دارویی برای درمان درد روماتیسم مفصلی

برنامه غذایی سالم برای کودکان، آیا آب گازدار برای کودکان مفید است؟

تاثیر بر تغذیه

به گفته رید، به طور کلی، جایگزینی نوشیدنی های گازدار شیرین شده، مانند نوشابه، با آب گازدار شیرین نشده، انتخاب بهتری است. اما، به یاد داشته باشید که آب گازدار به خودی خود مزایای تغذیه ای ندارد.

یک اشکال بالقوه بزرگ سرو این نوشیدنی ها برای بچه ها این است که این نوشیدنی ها را به جای گزینه های سالم تر مانند شیر، پروتئین های بدون چربی، میوه ها و سبزیجات مصرف کنند.

آب گازدار می تواند احساس سیری کودک نوپا را افزایش دهد. این می تواند منجر به کاهش اشتهای آنها برای غذاهای غنی از مواد مغذی شود زیرا معده آنها کوچک است.

دکتر شنکین هشدار می دهد که اگر به کودکان خردسال آب گازدار به جای آب ساکن داده شود، ممکن است طعم آب ساده را که برای هیدراتاسیون سالم مهم است، پیدا نکنند. علاوه بر این، برخی از آب های گازدار دارای سدیم بالایی هستند.

رید توصیه می‌کند: «اگر کودک مقادیر زیادی آب گازدار می‌نوشد، والدین باید آبی را انتخاب کنند که کمترین میزان سدیم را دارد.

 

به یاد داشته باشید، آکادمی اطفال آمریکا (AAP) بر اهمیت تشویق کودکان به انتخاب آب ساده در هنگام تشنگی تاکید می کند. در حالت ایده آل، کودکان ۱ تا ۳ ساله باید روزانه ۴ فنجان آب یا شیر بنوشند، کودکان ۴ تا ۸ ساله به ۵ فنجان در روز و کودکان بزرگتر به ۷ تا ۸ فنجان در روز نیاز دارند.

ناباروری ثانویه

آخرین توصیه های AAP

تاثیر روی دندان ها و استخوان ها

آب گازدار کمی اسیدی است، بنابراین مصرف بیش از حد آن می تواند کلسیم را شسته و منجر به تحلیل استخوان شود و بر استخوان ها و دندان ها تأثیر بگذارد.

دکتر ژان بوچمپ، دندانپزشک اطفال در کلارکسویل، تنسی و رئیس آکادمی دندانپزشکی کودکان آمریکا (AAPD) می گوید: این تأثیر را می توان با انتخاب گزینه های بدون طعم کاهش داد، زیرا طعم دهنده هایی مانند مرکبات اغلب اسیدیته بیشتری را اضافه می کنند.

دکتر Beauchamp می گوید: «اگر قرار است فرزندتان آب گازدار طعم دار بنوشد، این کار را در وعده غذایی انجام دهید، زیرا اسیدیته آن با غذایی که می خورد رقیق می شود.» علاوه بر این، بسیاری از نوشیدنی‌های تجاری موجود، مانند نوشیدنی‌های ورزشی، اسیدی هستند و به طور بالقوه برای دندان‌ها مضر هستند.

ما نمی خواهیم بچه ها نوشابه بنوشند، اما [به یاد داشته باشید] این نوشیدنی ها دارای مولفه منفی اسیدیته و پتانسیل آسیب رساندن به دندان ها هستند.

تاثیر بر هضم

نوشیدن نوشابه های گازدار می تواند نتایج متفاوتی در هضم داشته باشد. در برخی موارد، می‌تواند ناراحتی معده را برطرف کند، و حتی برخی مطالعات کوچک وجود دارد که نشان داده‌اند آب گازدار می‌تواند به رفع یبوست کمک کند.۴ اما نوشیدن بیش از حد آب گازدار می‌تواند باعث ناراحتی شکم، به‌ویژه در کودکان خردسال شود.

رید توصیه می‌کند: “نوشیدنی‌های گازدار منجر به بلع هوا می‌شود که باعث ایجاد گاز می‌شود. هر کودکی ممکن است واکنش متفاوتی نشان دهد. اگر کودک شما از افزایش گاز، نفخ یا آروغ بیش از حد شکایت دارد، ممکن است نیاز به کاهش مصرف آب گازدار داشته باشد.”

به علاوه، رید توصیه می‌کند که اگر کودک شما حساسیت غذایی دارد، به منبع طعم‌دهنده نگاه کنید. اغلب مواد تشکیل دهنده روی برچسب غذا ذکر می شود.

اما اگر مطمئن نیستید که آیا این نوشیدنی برای کودکتان که به مواد غذایی حساسیت دارد بی خطر است یا خیر، قبل از دادن آن به فرزندتان برای کسب اطلاعات خاص با شرکت تماس بگیرید.

آرامش آمیگدال

چگونه والدین می توانند علائم گاز را درمان کنند،آیا آب گازدار برای کودکان مفید است؟

توصیه های سنی

نظرات در مورد محدودیت های سنی و کمی متفاوت است. اما پیام واضح کارشناسان این است که در محدود کردن مصرف اشتباه کنید و در صورت امکان از معرفی این نوشیدنی ها خودداری کنید.

تانیا آلتمن، پزشک متخصص اطفال که در کالاباساس، کالیفرنیا کار می‌کند، می‌گوید: «من متوجه شدم که هر چه بیشتر از نوشیدنی‌های گازدار خودداری کنید، بهتر است، زیرا بچه‌ها به آن‌ها عادت نمی‌کنند و بعداً نوشیدنی‌های گازدار ناسالم بیشتری می‌خواهند.

اگر والدین واقعاً بخواهند جرعه‌های کوچک خوب است، اما بسیاری از کودکان نوپا و خردسال فکر می‌کنند که طعم آن تند است و حتی آن را دوست ندارند.»

رید توصیه می‌کند که والدین هنگام تصمیم‌گیری در مورد مقادیر مناسب، به جای اینکه آن را جایگزینی برای آب بدانند، «آب گازدار را مشابه آب میوه‌ها رفتار کنند».

او می گوید: «بسته به سن، کودک ممکن است ۴ تا ۸ اونس در روز مصرف کند. با این حال، توجه داشته باشید که بسیاری از محصولات آب حباب دار حاوی ۱۲ اونس یا بیشتر هستند.

طبق AND، AAPD، AAP، و انجمن قلب آمریکا، کودکان زیر ۵ سال نباید نوشیدنی های حاوی شکر، کافئین یا شیرین کننده های مصنوعی اضافه شده مصرف کنند. اطمینان حاصل کنید که نوشیدنی های گازدار آنها حاوی آن مواد نیست.

در نهایت، تنها شما می توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی (یا اگر) آب گازدار را به رژیم غذایی کودک خود وارد کنید. مقدار کمی که گهگاه سرو می شود و جایگزین آب یا شیر نمی شود، بعید است که مشکل تغذیه ای یا مشکل دیگری برای سلامتی ایجاد کند.

اما، به یاد داشته باشید که نوشیدن منظم این نوشیدنی ها در طول روز، احتمال بروز مشکلات جدی تری را ایجاد می کند. انجام این کار می تواند منجر به پوسیدگی دندان، ناراحتی معده و عادات غذایی نادرست شود.

۹ راه برای افزایش طبیعی باروری

 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *