یافتن بیماری روانی

یافتن بیماری روانی

یافتن بیماری روانی، آموزش روانی در روان درمانی چیست؟

 

آموزش روانی در بسیاری از موارد برای یافتن بیماری روانی توصیه می شود. حتی توسط متخصصان مختلف و نه تنها در زمینه روان درمانی استفاده می شود. اینجا برای شما توضیح می دهیم.

پشت تشخیص یک چالش نهفته است: پذیرش بیماری توسط بیمار، به طوری که او رفتارهای مراقبتی را آغاز کرده و حفظ کند. اگر ترس ها، باورهای شخصی، انگ اجتماعی و سایر تجربیات منفی وجود داشته باشد، چگونه می توان به این امر دست یافت؟ از طریق آموزش روانی

آموزش روانی یکی از ابزارهایی است که در روان درمانی استفاده می شود تا به بیماران کمک کند تا بفهمند بیماری آنها چگونه کار می کند و با مراقبت از آنها به شیوه ای متعهد، پایدار و مسئولانه همکاری کند. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

یافتن بیماری روانی

آموزش روانی شامل چه چیزی است؟

آموزش روانی ابزاری است که در درمان با هدف تبدیل بیمار به قهرمان واقعی روند بهبود و بهزیستی استفاده می شود. به این ترتیب، هدف آن توانمندسازی بیمار و ارتقای خودمختاری بیشتر، ارائه اطلاعات در مورد وضعیت رنج است.

از طریق آموزش روانی، بیمار می تواند یاد بگیرد که علائم، چرخه ها، تغییرات یا هشدارهای مختلف را شناسایی کند که به او کمک می کند تا از حوادث جلوگیری کند. بنابراین، او مهارت هایی را برای کنار آمدن با موقعیت های منفی به دست می آورد.بدون شک، این ابزار کلیدی برای تغییر است.

آموزش روانی همچنین با خانواده یا محیط بیمار مورد استفاده قرار می گیرد و به دنبال این است که آنها شرکت کننده یا تسهیل کننده فرآیندها شوند. به هر حال، خانواده یا شبکه حمایتی می تواند یک عامل سلامت یا خطر در بهبودی باشد.

به این ترتیب، علاوه بر ارائه اطلاعات، منابع مختلف برای همراهی، مهار و آمادگی برای شرایط مختلف که ممکن است یک بیماری ایجاد کند، آموزش داده می شود. چنین موردی از عود است.

ناباروری ثانویه

اهمیت فرآیند یافتن بیماری روانی

اهمیت آموزش روانی در این واقعیت است که بیمار را به یک همکار فعال در فرآیند درمانی خود تبدیل می کند. یعنی باعث می شود مسئولیت بیمار از چارچوب آنچه در مطب اتفاق می افتد فراتر رود.

از سوی دیگر، یافتن معنای جدیدی در رابطه با بیماری خود برای بیمار نیز می تواند مفید باشد. او با داشتن اطلاعات و آمادگی می تواند منابع خود را وارد بازی کند و بفهمد چه اتفاقی برایش می افتد. به این ترتیب او احساس می کند که کاری انجام می دهند، مفید هستند و بر وضعیت خود قدرت دارد.

این برای محیط او معتبر است، زیرا به عنوان ابزاری برای کاهش ننگ ناشی از بیماری های خاص کمک می کند. یکی از جنبه هایی که متخصصان روی آن کار می کنند این است که به فرد یادآوری کنند که یک بیماری به معنای کم ارزش بودن یا ضعیف بودن نیست.

این همچنین به مسائل مربوط به عزت نفس می پردازد و پایبندی به درمان را بهبود می بخشد.

با ارائه فضایی برای اطلاعات، به از بین بردن افسانه ها یا باورهای نادرست در مورد یک تشخیص داده شده کمک می کند.

هنگامی که خانواده بخشی از درمان می شود، در موارد عود نیز خبررسان قابل اعتمادتری هستند. این اطلاعات برای تیم های مراقبت های بهداشتی بسیار مفید است.

ما فکر می کنیم ممکن است شما نیز علاقه مند به خواندن این مطلب باشید: درام درمانی چیست و چه فوایدی دارد؟

واکسن آنفولانزا در بارداری

مزایای آموزش روانی

برخی از مزایایی که ما در کاربرد آموزش روانی در روان درمانی می یابیم به شرح زیر است:

بیمار یاد می گیرد که با بیماری خود بهتر همزیستی کند و آن را به عنوان بخشی از زندگی خود می پذیرد، بنابراین نقش فعال تری در بهبودی خود می یابد. همچنین نگرش آنها را بهبود می بخشد و به آنها اجازه می دهد اعتماد به نفس پیدا کنند.

از آنجایی که دستورالعمل های خودمراقبتی در نظر گرفته شده است، کیفیت زندگی فرد را بهبود می بخشد.
تعامل بین بیمار و خانواده او را تسهیل می کند: وقتی نزدیکان بیمار بدانند چه اتفاقی می افتد، می توانند کمک کنند و درک کنند. انتظارات آنها در مورد روند سلامتی-بیماری کافی و واقعی تر است.

سازگاری بهتری با بیماری، هم از طرف بیمار و هم از طرف محیط نزدیک او وجود دارد.

“آیا دارم دیوانه می شوم؟ آیا من در شرف مرگ هستم؟ این جدی است؟» اینها برخی از سوالاتی هستند (همراه با یک رابطه عاطفی کامل) که زمانی به وجود می آیند که ما اطلاعات کافی در مورد آنچه برایمان اتفاق می افتد نداریم. از این نظر، آموزش روانی به ما اجازه می دهد تا اضطراب، عدم اطمینان و ترس را کاهش دهیم.

 

روان درمانی در چه مواردی استفاده می شود؟

آموزش روانی برای موارد متعدد توصیه می شود و حتی توسط متخصصان مختلف استفاده می شود. نه تنها در چارچوب روان درمانی.

این به ویژه برای مواردی مفید است که در آن اختلال یا بیماری دارای ویژگی های مزمن است. مهمتر از همه، معمولاً در مورد بیماران مبتلا به افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی استفاده می شود.

۵ گیاه دارویی برای درمان درد روماتیسم مفصلی

آموزش روانی برای زندگی

این استراتژی رویکردی جامع به بیماری را با تأکید بر جنبه‌های بیولوژیکی، شناختی و اجتماعی ترویج می‌کند. این بر اساس آموزش دادن به بیمار است تا او اطلاعاتی در مورد آنچه برایش اتفاق می افتد داشته باشد.

اطلاعات کلید هر درمانی است و حق بیمار است که با پزشک یا درمانگر مشورت می کند.

آموزش روانی همچنین نقطه ملاقات بین بیمار و متخصص است، زیرا موضوع تجویز دستور نیست، بلکه یافتن پیشنهادات و راه حل های مشترک است. این خود بیماران هستند که می توانند کشف کنند که چه چیزی برای آنها مفید است، چه چیزی برای آنها مفید است و چه چیزی برای آنها مفید نیست.

بنابراین، این یک فرآیند عمودی یا یک طرفه نیست، بلکه یک فرآیند فعال و مشارکتی است. از این نظر، درک این نکته مهم است که این بیمار است که باید استراتژی‌های خودمراقبتی را به کار گیرد و مهارت‌هایی را برای رویارویی با بیماری خود در زمان حال و آینده پیدا کند.

۹ راه برای افزایش طبیعی باروری

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *