چه زمانی کودک من می تواند پفک بخورد؟

چه زمانی کودک من می تواند پفک بخورد؟

چه زمانی کودک من می تواند پفک بخورد؟ همانطور که کودک شما به سمت خوردن مواد جامد پیش می رود، آزمایش با غذاها و میان وعده های مختلف می تواند سرگرم کننده باشد. اما، همانطور که می دانید، شما نمی توانید فقط چیزی را روی سینی صندلی بلند آنها قرار دهید. همچنین باید در نظر داشته باشید که آیا این غذا برای کودک شما بی خطر است یا خیر، و همچنین اینکه آیا او آماده است آن را امتحان کند یا خیر. پفک یکی از اولین غذاهایی است که والدین اغلب درباره آنها سوال دارند. این تنقلات که به راحتی قابل حل شدن هستند گاهی به عنوان اولین غذای انگشتی کودک تبلیغ می شوند. اما دانستن اینکه آیا آنها برای کودک شما مناسب هستند یا خیر، کمی بیشتر از خواندن برچسب آن نیاز دارد. از این گذشته، برای جلوگیری از خفگی، باید مهارت، میزان علاقه و آمادگی کودک خود را قبل از معرفی برخی غذاها در نظر بگیرید.  

چه زمانی کودک من می تواند پفک بخورد؟

امیلی وولف، پزشک متخصص اطفال و متخصص اطفال با تاییدیه هیئت مدیره با همکاران پزشک بهداشت اورلاندو، می‌گوید: «زمانی که می‌تواند بدون حمایت بنشیند و غذا را با دستان خود به دهان خود بیاورد، شروع به دادن غذای انگشتی به کودکتان بی‌خطر است». «فینگر فودها زمانی که نرم باشند، به راحتی بلعیده شوند و به صورت تکه های کوچک باشند، بی خطر هستند». اگر کنجکاو هستید که آیا پافس در این دسته از فینگر فودهای ایمن قرار می گیرد، ادامه مطلب را بخوانید. در زیر بررسی می کنیم که پاف چیست، آیا برای کودک شما بی خطر است یا خیر، و چگونه آنها را معرفی کنیم.   پفک  چیست؟ به طور کلی، پاف ها غذای انگشتی قابل ذوب برای نوزادان هستند. در حالی که آنها معمولا بر پایه غلات هستند، نسخه های بدون گلوتن نیز وجود دارد. آنها طعم های مختلفی دارند و برخی حتی دارای مواد معدنی مانند آهن هستند. نیکول سیلبر، RD، CSP، CLC، متخصص تغذیه ثبت شده، متخصص تغذیه اطفال می گوید: «پفک ها خوراکی های قابل حل با انگشت هستند که برای کمک به نوزادان در تمرین مهارت های حرکتی دهان، درک گیره و هماهنگی دست به دهان طراحی شده اند. ، مشاور شیردهی تایید شده و خالق Tiny Tasters. آنها معمولاً بر پایه نشاسته هستند، اما برخی از آنها بر پایه ماست، کره آجیل و سبزیجات هستند.

۵ بهترین غلات کودک در سال ۲۰۲۳ به گفته یک متخصص تغذیه

آیا پاف ها برای کودک من بی خطر هستند؟ از آنجایی که پفک ها طوری فرموله شده اند که به سرعت در دهان کودک شما حل شوند، می توانند ابزاری عالی برای بهبود مهارت کودک شما باشند و به او اجازه می دهند تا با تغذیه خود تغذیه کند. دکتر ولف می‌گوید، اما، باید منتظر بمانید تا آنها بتوانند بدون حمایت بنشینند و بتوانند غذا را به دهان خود بیاورند. ۱ معمولاً در ۸ یا ۹ ماهگی این اتفاق می‌افتد. جسی فدر، RD، CPT، متخصص تغذیه و مربی شخصی معتبر می‌گوید: «بسیاری از والدین نگران خطرات خفگی در مورد پاف هستند. با این حال، پفک ها با هوا پر می شوند و به سرعت در دهان کودک شما حل می شوند. بنابراین، احتمال خفگی در آنها بسیار کم است. مطمئن شوید که فقط زمانی که برای خوردن مواد جامد آماده هستند، تغذیه آنها را شروع کنید. پفک ها با هوا پر می شوند و به سرعت در دهان کودک شما حل می شوند. بنابراین، احتمال خفگی در آنها بسیار کم است. – جسی فدر، RD، CPT از آنجایی که پفک ها قوام بی خطری هستند، می توانند انتخاب خوبی برای والدینی باشند که ممکن است به خصوص از خفگی ترس یا عصبی باشند. سیلبر می‌گوید: «پفک راه خوبی برای آرام کردن [والدین] است و به آنها نشان می‌دهد که نوزادان می‌توانند بافت‌ها را مدیریت کنند و می‌دانند اگر تکه غذا برای دهانشان بزرگ است چگونه غذا را بیرون بریزند». ۱۰ فعالیت برای کار با احساسات کودکان
۱۰ فعالیت برای کار با احساسات کودکان
فواید دادن پفک به نوزاد هنگامی که تصمیم می گیرید به کدام پاف به کودک خود غذا بدهید، احتمالاً تنوع زیادی پیدا خواهید کرد. جنیفر هاوس MSc، RD، متخصص تغذیه ثبت شده، صاحب First Step Nutrition و نویسنده “راهنمای والدین برای از شیر گرفتن از شیر مادر” توضیح می دهد که برخی از پاف ها با آهن غنی شده اند در حالی که برخی دیگر غلات کامل یا حاوی پروبیوتیک هستند. حتی پاف هایی با طعم کره بادام زمینی وجود دارد که به شما امکان می دهد این آلرژن غذایی رایج را در اوایل معرفی کنید. در واقع، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد قرار گرفتن زودهنگام با شایع‌ترین آلرژن‌های غذایی ممکن است به جلوگیری از ابتلای کودک به آلرژی غذایی کمک کند. پفک می تواند ابزار آموزشی خوبی برای نوزادان باشد. هاوس می گوید: «برداشتن پفک ها روی مهارت کودک شما تأثیر می گذارد. برای نوزادانی که در پذیرش مواد جامد دیر هستند و جویدن را یاد می‌گیرند، می‌توانند ابزار خوبی برای بهبود مهارت‌های حرکتی دهانی مورد نیاز برای تغذیه باشند. پفک‌ها به راحتی ذوب می‌شوند و نیاز به جویدن کمی دارند. سیلبر می افزاید، آنها همچنین راهی عالی برای نوزادان برای یادگیری نحوه دستکاری غذا در دهان و تمرین هماهنگی دست به دهان خود هستند. انتخاب غذاهای انگشتی مبتدی برای کودک ملاحضات امنیتی هنگامی که به نوزادتان پاف می‌دهید، مطمئن شوید که پاف‌هایی به او می‌دهید که قدیمی یا کهنه نیستند. دکتر وولف می‌گوید: «زمانی که پاف‌ها برای مدت طولانی باز یا بیرون باشند، مانند زمانی که تازه هستند حل نمی‌شوند و می‌توانند خطر خفگی را ایجاد کنند». “یک مطالعه از آکادمی اطفال آمریکا (AAP) نشان داد که ذوب میوه‌ها و سبزیجاتی که بیش از یک ساعت کنار گذاشته شده‌اند زمان بیشتری برای حل شدن طول می‌کشد و بنابراین خطر خفگی را به همراه دارند.
چه زمانی نوزادان یاد می گیرند که والدین خود را بشناسند؟
دکتر وولف می‌افزاید، شما همچنین می‌خواهید هنگام استفاده از پافس یا سایر غذاهای انگشتی، کودک خود را برای هرگونه نشانه‌ای از خفگی یا خفگی تحت نظر داشته باشید. اگر کودک شما در حین غذا خوردن همچنان به تهوع خود ادامه می دهد، برای ارزیابی با پزشک اطفال کودک خود تماس بگیرید. در حالی که پفک به طور کلی خطر خفگی ندارد، کودک شما هرگز نباید در حین غذا خوردن بدون مراقبت رها شود. بر اساس مطالعه‌ای که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) انجام شده است، خفگی عامل اصلی مرگ و میر در کودکان ۴ ساله و کمتر است. پفک می تواند ابزاری عالی برای تمرین برخی از مهارت های غذایی باشد، اما به هیچ وجه برای رژیم غذایی کودک ضروری نیست. – NICOLE SILBER، RD، CSP، CLC بسیاری از نوزادان با خوشحالی تمام روز پفک می خورند، اما به خاطر داشته باشید که این غذا غلیظ ترین غذا نیست. آنها را همراه با سایر غذاهای مغذی به عنوان بخشی از یک وعده غذایی به جای میان وعده در تمام روز ارائه دهید. سیلبر می‌افزاید: «من ترجیح می‌دهم فضایی را در شکم‌های کوچک آن‌ها برای غذاهای کامل ذخیره کنم که می‌توانند همان مهارت‌های تغذیه‌ای را که پاف‌ها انجام می‌دهند به آنها بیاموزد. پفک می تواند ابزاری عالی برای تمرین برخی از مهارت های غذایی باشد، اما به هیچ وجه برای رژیم غذایی کودک ضروری نیست. چه زمانی و چگونه پفک ها را معرفی کنیم به طور معمول، بیشتر نوزادان از حدود ۶ ماهگی شروع به خوردن مواد جامد می کنند. دکتر وولف پیشنهاد می‌کند، اگر قصد دارید به نوزادتان پفک بدهید، مهم است که با پزشک اطفال یا ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی او صحبت کنید تا مشخص شود آیا او برای این میان‌وعده آماده است یا خیر. دکتر وولف می‌گوید: «زمانی که کودک شما به ۸ تا ۱۲ ماهگی می‌رسد، به‌طور کلی می‌تواند به‌طور مستقل بنشیند و می‌تواند پاف‌ها را به عنوان بخشی از میان‌وعده بخورد.» (۲) «اما هیچ بخشی از تغذیه طبیعی خود را [با پفک] جایگزین نکنید. و به آهستگی به آنها پفک بدهید تا علائم خفگی را بررسی کنید.” دکتر ولف می‌گوید هنگامی که کودک شما ۱۲ ماهه شود، می‌تواند در طول روز پف کند. اما مطمئن شوید که این غلات جایگزین وعده های غذایی کودک شما نمی شود. پفک ها دارای مواد مغذی بسیار کمی هستند، زیرا با هوا پف می کنند، بنابراین باید مطمئن شوید که جایگزین میوه ها، سبزیجات، گوشت ها و سایر اجزای یک رژیم غذایی کامل نمی شوند.
آرترودز پا چیست؟
چه زمانی غذای جامد را به کودک خود معرفی کنید هنگامی که کودک خود را با پاف ها آشنا می کنید، به جای استفاده از آنها به عنوان میان وعده، آن ها را در هنگام غذا ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که در ۶ ماهگی، کودک شما به احتمال زیاد گیره مورد نیاز برای برداشتن آنها را نخواهد داشت. هاوس می‌گوید: «به طور کلی، ما می‌خواهیم کودک در مقابل گذاشتن غذا در دهان خود، خود تغذیه کند. اما از آنجایی که پفک واقعاً خطر خفگی نیست، [شما] می توانید یک بازی مانند “زبان خود را بیرون بیاورید” و پاف را روی زبان کودک خود قرار دهید تا زمانی که بتواند خودش تغذیه کند.” سیلبر پیشنهاد می‌کند که می‌توانید پاف‌ها را روی سینی صندلی یا میز برای کاوش کودک بگذارید. “به یاد داشته باشید، نوزادان از طریق تقلید بهتر یاد می گیرند، بنابراین تماشای یک بزرگتر [آنها را می خورد] اغلب این کار را انجام می دهد.”

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *