نوزادان

چه زمانی نوزادان یاد می گیرند که والدین خود را بشناسند؟

چه زمانی نوزادان یاد می گیرند که والدین خود را بشناسند؟ هنگامی که والدین در دوران بارداری با آنها صحبت می کنند، نوزادان می توانند راحت تر والدین خود را بشناسند. با این حال، از زمانی که به دنیا می آیند و بزرگ می شوند، نوزادان در شناسایی افراد نزدیک به خود بهتر و بهتر می شوند.

لحظه ای که نوزادان یاد می گیرند والدین خود را بشناسند به راحتی قابل تشخیص نیست. در واقع، این یک لحظه نیست، بلکه این توانایی نتیجه فرآیندی است که در آن کودک پیشرفت هایی را انجام می دهد که همیشه چندان قابل توجه نیستند.

نوزادان حتی از لحظه تولد توانایی خاصی برای تشخیص دارند. با این حال، این توانایی آنقدر توسعه نیافته یا آنقدر مشهود نیست که مادر و بابا کاملاً مطمئن باشند که کوچولویشان می‌داند چه کسی هستند.

نوزادان

در حقیقت، زمان زیادی طول نمی کشد تا نوزادان یاد بگیرند که والدین خود را بشناسند. شاید برای والدین یک ابدیت به نظر برسد، اما حقیقت این است که این اتفاق تنها چند ماه پس از تولد آنها رخ می دهد. این روند چگونه اتفاق می افتد؟ چه زمانی تکمیل می شود؟ ما همه چیز را در اینجا به شما خواهیم گفت.

چه زمانی نوزادان یاد می گیرند که والدین خود را بشناسند؟

توسعه اولیه
نوزادان با حواس پنجگانه خود به دنیا می آیند، اما هنوز به طور کامل رشد نکرده اند. بینایی، به ویژه، در یک نوزاد تازه متولد شده کاملاً محدود است. در ابتدا، آنها فقط توده های تار را می بینند و به سختی می توانند روشن و تاریک را تشخیص دهند.

اگر نور بیش از حد روشن شود، کودک سر کوچک خود را می چرخاند. با این حال، فقط می تواند آنچه را در فاصله ۲۵ سانتی متری یا کمتر قرار دارد، درک کند. به نظر می رسد این فاصله بین صورت مادر و نوزاد در هنگام شیردهی یا فاصله بین صورت پدر و نوزاد زمانی است که کودک در گهواره قرار دارد.

خبر خوب این است که حتی از بدو تولد، نوزادان این توانایی را دارند که والدین خود را حداقل از طریق صدا تشخیص دهند. آنها از زمانی که در رحم بودند آن را شنیده اند و بنابراین آشنا به نظر می رسد.

آنها همچنین مادر خود را از بوی او می شناسند. اگر پدر آنها را مرتب حمل کند، آنها نیز با رایحه او آشنا می شوند و او را با آن می شناسند.

آرترودز پا چیست؟

آرترودز پا چیست؟

چه زمانی نوزادان والدین خود را می شناسند؟

اگر والدین در طول مدتی که در رحم کودک هستند زیاد با او صحبت کنند، نوزاد در هنگام به دنیا آمدن او را با صدای خود بسیار راحت تر تشخیص می دهد. واضح است که نوزادان می توانند والدین خود را تا حدودی از بدو تولد بشناسند. اما چه زمانی می توانند آنها را با دید تشخیص دهند؟

توانایی نوزادان در تشخیص چهره بستگی به این دارد که چقدر در معرض آنها قرار می گیرند. به عبارت دیگر، هر چه بیشتر چهره ای را ببینند، احتمال بیشتری دارد که آن را تشخیص دهند. در ابتدا، مهم است که صورت خود را به اندازه کافی نزدیک کنید تا کودک آن را درک کند.

کودک پس از ماه اول زندگی می تواند والدین خود را از طریق بینایی بشناسد، به شرطی که به طور مکرر آنها را ببیند. در آن سن، آنها می توانند افرادی را که به طور منظم ظاهر می شوند شناسایی کنند و آنها را از کسانی که برایشان عجیب به نظر می رسند متمایز کنند.

در هر صورت، نوزادان به تکامل خود ادامه می دهند. در ماه هشتم، آنها قبلاً در شناسایی چهره ها متخصص هستند.

برای کوچولو، مادر یا هر کسی که جای او را می گیرد، مهم ترین فرد در جهان است و او بهترین فرد را می شناسد. اگر پدر زمان زیادی را با او بگذراند، جایگاه بسیار برجسته ای را نیز اشغال خواهد کرد.
تکامل مهارت ها
اگرچه نوزادان تا دو ماهگی می توانند والدین خود را بشناسند، اما تنها زمانی موفق می شوند که چهره ها را از جلو ببینند. وقتی چهره را در نمایه می بینند، در شناسایی آن با مشکل بزرگی مواجه خواهند شد. این توانایی در شش ماهگی ظاهر می شود.

این در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۸ توسط دانشگاه چوئو انجام شد، کشف شد. در این تحقیق، رفتار ۱۴ نوزاد بین ۳ تا ۸ ماهه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این اجازه می دهد تا به این نتیجه برسیم که آنها فقط تا نیم سال زندگی چهره ها را در نمایه شناسایی می کنند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که همه نوزادان یکسان نیستند و برخی موفق می‌شوند چهره‌ها را کمی زودتر تشخیص دهند، در حالی که کسانی هستند که دیرتر این کار را انجام می‌دهند. فقط بعداً است که نوزادان می توانند والدین خود را تشخیص دهند که پشتشان برگردانده شده است یا دور.

تهوع صبحگاهی در دوران بارداری

تهوع صبحگاهی در دوران بارداری

تشخیص چهره با گذشت زمان بهبود می یابد

تا شش ماهگی، کودکان نوپا نه تنها می توانند والدین خود را از جلو و از پهلو بشناسند، بلکه اعضای خانواده و افرادی را که اغلب می بینند نیز شناسایی می کنند. در این سن، آنها به وضوح می دانند که یک غریبه کیست.

اگر در ۱۲ ماهگی کودک به نظر نمی رسد افرادی را که مرتب می بیند شناسایی کند، مهم است که این موضوع را با پزشک اطفال خود در میان بگذارید. در این سن، نه تنها تشخیص چهره ها، بلکه اشیا نیز برای آنها عادی است. این سن اسباب بازی مورد علاقه است، که آنها می توانند بیش از همه آنها را تشخیص دهند.

برخی از نوزادان حدود ۸ تا ۹ ماهگی نسبت به غریبه ها اضطراب نشان می دهند. این اضطراب به صورت عصبی بودن، بی اعتمادی یا خجالتی بودن هنگام دیدن شخصی که نمی شناسد بیان می شود.

سکته مغزی چیست؟

سکته مغزی چیست؟

جنبه عاطفی تشخیص چهره

نوزادان از بدو تولد شروع به شناخت والدین خود می کنند، اما این مهارت با گذشت زمان بهبود می یابد. در ابتدا، برای والدین بسیار مهم است که با نگاه کردن از رو به رو و از فاصله نزدیک با آنها صحبت کنند.

تا چهار ماهگی، والدین متوجه خواهند شد که کودک آنها نه تنها آنها را شناسایی می کند، بلکه از دیدن آنها خوشحال می شود. آنها همچنین ممکن است هنگام دور شدن گریه کنند.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *