مدیریت دیابت در دوران بارداری

مدیریت دیابت در دوران بارداری

مدیریت دیابت در دوران بارداری . اگر باردار شدید و دیابت دارید، با مدیریت دقیق و نظارت پزشکان همچنان می توانید بارداری و نوزادی سالم داشته باشید. خبرهای خوب زیادی برای زنان باردار مبتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد، وضعیتی که در آن بدن آنطور که باید به انسولین پاسخ نمی دهد. در واقع، با کمک پزشکی مناسب و مراقبت از خود، شانس بسیار خوبی برای داشتن یک بارداری موفق و یک نوزاد سالم مانند هر مادر باردار دیگری دارید. کلید مدیریت دیابت نوع ۲ در دوران بارداری؟ دستیابی به سطوح طبیعی گلوکز (قند) خون شش ماه قبل از لقاح و حفظ آن سطوح در طول ۹ ماه پس از آن. بنابراین اگر دیابت شما تحت کنترل بوده است، اکنون که دو نفر در کشتی هستید، مهم تر از همیشه است که به روال خود ادامه دهید. اگر با دیابت نوع ۲ قصد بارداری دارید، در اینجا به چه چیزی فکر کنید. مدیریت دیابت در دوران بارداری

مدیریت دیابت در دوران بارداری چه تاثیری بر نوزادان می گذارد؟

اگر دیابت نوع ۲ دارید، سطح گلوکز بیشتری در خون شما در گردش است و اگر سطح قند خون شما به خوبی کنترل و مدیریت نشود، ممکن است مشکلات سلامتی ایجاد شود. این به این دلیل است که می‌توان قند اضافی را در زمانی که انتظار دارید به کودک منتقل کرد – و جنینی که گلوکز زیادی دریافت کرده است با تولید انسولین بیشتر واکنش نشان می‌دهد (که می‌تواند منجر به بزرگ شدن بیش از حد کودک و عوارض دیگر شود). بچه رنگین کمانی چیست؟
بچه رنگین کمانی چیست؟

پیدا کردن تیم مدیریت دیابت در دوران بارداری

آماده باشید: شما نسبت به سایر مادران باردار ویزیت های دوران بارداری بسیار بیشتری خواهید داشت و احتمالاً دستورات بیشتری از پزشکان داده می شود (همه برای یک هدف خوب). بنابراین این ایده هوشمندانه ای است که به محض اینکه فکر می کنید ممکن است بخواهید باردار شوید، تیم پزشکی خود را در محل قرار دهید. بررسی کنید تا مطمئن شوید که پزشک متخصص زایمان یا مامای شما تجربه زیادی در مراقبت از مادران دیابتی دارد. او باید با دکتری که مسئول دیابت شما بوده همکاری کند. افراد زیر می توانند به شما کمک کنند تا وضعیت خود را مدیریت کنید و سالم بمانید (اگرچه ممکن است نیازی به دیدن همه این پزشکان نداشته باشید یا انتخاب نکنید) متخصص غدد. ممکن است قبلاً این پزشک را ببینید که در درمان افراد مبتلا به دیابت تخصص دارد (یا ممکن است با یک پزشک داخلی کار کند). اگر اینطور نیست، از پزشک مراقبت های اولیه خود بپرسید که آیا باید فردی را پیدا کنید که بتواند به شما در نظارت بر سطح گلوکز خون در طول بارداری کمک کند. یک متخصص زنان و زایمان پرخطر اگر دیابت نوع ۲ (یا نوع ۱) دارید، سعی کنید یک متخصص زنان و زایمان را پیدا کنید که در درمان زنان مبتلا به دیابت تخصص دارد. او می تواند در مورد عوامل خطر و راه های جلوگیری از عوارض صحبت کند. یک متخصص تغذیه شما یک رژیم غذایی قابل دسترس و متناسب با نیازهای شخصی خود می خواهید. یک متخصص تغذیه (به همراه بقیه اعضای تیم شما) می تواند به شما در ایجاد برنامه غذایی مناسب کمک کند. در حالت ایده‌آل، شما رژیم غذایی خود را قبل از بارداری شروع می‌کنید – و می‌خواهید پس از بارداری آن را پیگیری کنید تا تنظیمات را انجام دهید. اگر قبلاً با یک متخصص تغذیه کار نکرده اید، از پزشک خود بخواهید که توصیه کند یا یک متخصص از طریق آکادمی تغذیه و رژیم غذایی پیدا کنید.مدیریت دیابت در دوران بارداری یک مربی گواهی دیابت (CDE). CDE یک متخصص بهداشتی است که در زمینه پیش دیابت، پیشگیری و مدیریت دیابت تخصص دارد. او می تواند برنامه های فردی ارائه دهد تا به شما در درک و مدیریت بهتر شرایط کمک کند. برای یافتن یک CDE در نزدیکی خود، به هیئت ملی صدور گواهینامه برای مربیان دیابت مراجعه کنید. متخصص اطفال یا متخصص نوزادان. این ایده بدی نیست که در سه ماهه دوم بارداری خود به دنبال یک پزشک کودکان متخصص در درمان کودکان زنان مبتلا به دیابت باشید.
چه زمانی کودک من می تواند پفک بخورد؟

مدیریت دیابت در دوران بارداری

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن یک بارداری سالم این است که بدن خود را در بهترین شکل ممکن برای بچه دار کردن قبل و بعد از بارداری قرار دهید.[۱] یعنی کارهای زیر را انجام دهید: ۱. رژیم غذایی خود را در دوران بارداری تنظیم کنید مادران باردار دیابتی می توانند انتظار داشته باشند که برنامه غذایی مشابه رژیم غذایی معمول بارداری، شامل ترکیبی متعادل از کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین را دنبال کنند. رژیم غذایی شما همچنین باید دارای کلسترول و چربی کم و حاوی مقدار کمی شیرینی های شیرین باشد. رژیم غذایی خود را با در نظر گرفتن ترجیحات شخصی و همچنین تحت راهنمایی پزشک خود، یک متخصص تغذیه و/یا یک پرستار-پزشک متخصص در دیابت برنامه ریزی کنید.مدیریت دیابت در دوران بارداری چند نکته برای زنان باردار مبتلا به دیابت: مراقب کربوهیدرات ها باشید. اگر از داروهای خوراکی دیابت استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد نسبت به افرادی که انسولین سریع الاثر مصرف می کنند، کمی بیشتر به سطح قند خود توجه کنید. میزان محدودیت کربوهیدرات شما به نحوه واکنش بدن شما به غذاهای خاص بستگی دارد. اکثر زنان مبتلا به دیابت کربوهیدرات های خود را از سبزیجات، غلات کامل و حبوبات به جای میوه ها دریافت می کنند. از پزشک خود در مورد تعداد مناسب کربوهیدرات برای کنترل سطح گلوکز خون خود بپرسید. ممکن است مانند گذشته برای کسانی که انسولین سریع الاثر مصرف می کنند سختگیرانه نباشد، که اگر از حد مجاز خود عبور کنید، می توان آن را تنظیم کرد. میان وعده هوشمند. میان وعده‌ها نیز مهم خواهند بود (حتی مهم‌تر از آنچه برای مادران معمولی هستند)، و در حالت ایده‌آل، باید شامل کربوهیدرات‌های پیچیده (مانند نان غلات کامل) و پروتئین (مانند لوبیا، پنیر یا مرغ) باشد. مکرر غذا بخورید. حذف وعده های غذایی یا میان وعده ها می تواند به طور خطرناکی قند خون را کاهش دهد، بنابراین سعی کنید طبق برنامه غذا بخورید، حتی اگر تهوع صبحگاهی یا سوء هاضمه باعث کاهش اشتها شود. خوردن شش وعده غذایی کوچک در روز که به طور منظم در فواصل مختلف، برنامه ریزی دقیق و تکمیل شده در صورت نیاز با میان وعده های سالم باشد، هوشمندانه ترین استراتژی شماست.مدیریت دیابت در دوران بارداری
۱۰ فعالیت برای کار با احساسات کودکان

۲. افزایش وزن مناسب، مدیریت دیابت در دوران بارداری

بهتر است قبل از برنامه ریزی برای بارداری سعی کنید به وزن ایده آل خود برسید. اما اگر بارداری خود را با اضافه وزن یا چاق شروع کردید، تعیین هدف افزایش وزن با پزشک و پایبندی به آن (فکر کنید: آهسته و پیوسته) بسیار مهم خواهد بود. افزایش وزن بیش از حد می تواند شما را در معرض خطر سایر عوارض بارداری قرار دهد، بنابراین حتما مراقب ترازو باشید. رشد کودک شما نیز با استفاده از سونوگرافی کنترل می شود. این به این دلیل است که نوزادان دیابتی گاهی اوقات بسیار بزرگ می شوند، حتی اگر وزن مادر در حد هدف باشد. نوزادان سنگین‌تر زایمان را دشوارتر می‌کنند (احتمال بروز عوارض زایمان و/یا زایمان سزارین در زمانی که نوزاد خیلی بزرگ است، بیشتر است). تحقیقات نشان می‌دهد نوزادانی که در زمان تولد بزرگ‌تر از حد متوسط هستند، در بزرگسالی نیز بیشتر در معرض اضافه وزن هستند، که آنها را در معرض خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌ها قرار می‌دهد.

۳. تناسب اندام، مدیریت دیابت در دوران بارداری

یک برنامه ورزشی متوسط به شما انرژی بیشتری می‌دهد، به تنظیم قند خونتان کمک می‌کند، افزایش وزنتان را در مسیر درست نگه می‌دارد و شما را در وضعیت خوبی برای زایمان قرار می‌دهد. اما باید با پزشک خود در ارتباط با رژیم غذایی و رژیم دارویی برنامه ریزی شود. اگر هیچ عارضه دیگری ندارید و از نظر بدنی مناسب هستید، ورزش متوسط – پیاده‌روی سریع (اما دویدن آهسته، مگر اینکه قبل از باردار شدن شما دونده دویدن بوده‌اید)، شنا و دوچرخه‌سواری ثابت – احتمالاً در منوی تمرین خواهد بود.مدیریت دیابت در دوران بارداری این احتمال وجود دارد که فقط ورزش های بسیار سبک (مثلاً پیاده روی آرام) اگر قبل از باردار شدن نامناسب بوده اید یا علائمی از مشکلات دیابت، بارداری یا رشد جنین شما وجود دارد، چراغ سبز نشان دهد. احتیاط هایی که در حین ورزش انجام می دهید احتمالاً با هیچ زن باردار دیگری تفاوت چندانی نخواهد داشت: قبل از تمرین یک میان وعده بخورید، تا حد خستگی ورزش نکنید و هرگز در یک محیط بسیار گرم (۸۰ درجه فارنهایت یا ۸۰ درجه فارنهایت یا ۸۰ درجه فارنهایت) ورزش نکنید. بالاتر). اگر انسولین مصرف می‌کنید، احتمالاً به شما توصیه می‌شود که از تزریق آن به قسمت‌هایی از بدن که در تمرین خود استفاده می‌کنید (مثلاً پاهایتان) اجتناب کنید و به شما گفته شود که مصرف انسولین خود را قبل از ورزش کاهش ندهید.
چه زمانی نوزادان یاد می گیرند که والدین خود را بشناسند؟
۴. استراحت کافی، مدیریت دیابت در دوران بارداری خواب و استراحت کافی مخصوصاً در سه ماهه سوم مهم است. از افراط در این کار بپرهیزید و اگر می توانید، سعی کنید مدتی استراحت کنید تا پاهای خود را بالا بیاورید یا در وسط روز چرت بزنید.

۵. تنظیم داروها، مدیریت دیابت در دوران بارداری

اگر رژیم غذایی و ورزش به تنهایی قند خون شما را کنترل نکند، احتمالاً انسولین مصرف خواهید کرد (اگر قبلاً این کار را نکرده اید).[۲] اگر برای اولین بار در دوران بارداری به آن نیاز پیدا کردید، قند خون شما می تواند تحت نظارت دقیق پزشکی تثبیت شود. اگر قبل از باردار شدن از داروهای خوراکی استفاده می کردید، ممکن است در دوران بارداری به انسولین تزریقی یا پمپ انسولین زیر پوستی تغییر دهید. از آنجایی که با پیشرفت بارداری، سطوح هورمون‌های بارداری که بر ضد انسولین کار می‌کنند افزایش می‌یابد، ممکن است دوز شما به طور دوره‌ای به سمت بالا تنظیم شود. همچنین ممکن است با افزایش وزن شما و کودکتان، اگر بیمار می شوید یا تحت فشار روحی شدید قرار دارید، یا اگر در مصرف کربوهیدرات های خود زیاده روی می کنید، مقدار مورد نیاز شما نیز باید دوباره محاسبه شود.مدیریت دیابت در دوران بارداری مطالعات نشان می دهد که برخی از داروهای خوراکی ممکن است جایگزین های موثری برای انسولین درمانی در دوران بارداری برای برخی موارد خفیف باشند، اما با پزشک خود کار کنید تا مطمئن شوید که رژیم شما برای شما و شرایط خاص شما بهترین است. علاوه بر این که مطمئن شوید داروی دیابت شما هدفمند است، باید در مورد سایر داروهایی که مصرف می کنید نیز بسیار مراقب باشید. بسیاری از داروهای بدون نسخه می توانند بر سطح انسولین شما تأثیر بگذارند – و برخی از داروها ممکن است در بارداری بی خطر نباشند بنابراین تا زمانی که هم با پزشک ناظر دیابت خود و هم با کسی که از بارداری شما مراقبت می کند، از آنها استفاده نکنید.مدیریت دیابت در دوران بارداری
آرترودز پا چیست؟

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *