مثانه بیش فعال

مثانه بیش فعال

۵ غذایی که در صورت داشتن مثانه بیش فعال باید از آنها اجتناب کنید

با وجود اینکه غذاهای تند دارای فواید متعددی برای سلامتی هستند، در مورد مثانه بیش فعال، بهتر است از خوردن آنها خودداری کنید زیرا می توانند بافت های مثانه را تحریک کرده و نشت کنند. مثانه بیش فعال مثانه ای است که نیاز فوری و ناگهانی به ادرار ایجاد می کند.
ناباروری مردان چیست؟
این یک سندرم ناشی از انقباض غیرارادی عضلاتی است که این اندام را احاطه کرده اند، که می تواند باعث خروج غیرقابل کنترل ادرار (بی اختیاری فوری) شود. برای کسانی که از این مشکل رنج می برند، می تواند بسیار خجالت آور باشد، نه تنها به این دلیل که کنترل آن دشوار است، بلکه به این دلیل که نشت ادرار شرم آور است و می تواند زندگی اجتماعی و کاری شما را محدود کند. نگران کننده ترین چیز این است که بسیاری از مردم مشکل را نادیده می گیرند، درمان مناسب را دریافت نمی کنند و به بی اختیاری شدید و سایر بیماری های ادراری مبتلا می شوند. بنابراین، مهم است که بدانید چه اقداماتی برای کنترل آن انجام دهید و چه غذاهایی می توانند در رژیم غذایی شما اثرات مضری داشته باشند. در این مقاله برخی از علل اصلی آن و ۵ ماده غذایی که بهتر است از آنها دوری کنید تا عوارض دیگری نداشته باشید را توضیح می دهیم.
چگونه هزینه های تربیت فرزند را کاهش دهیم

برخی از دلایل مثانه بیش فعال چیست؟

مثانه بیش فعال زمانی ایجاد می شود که ماهیچه های اطراف اندام به طور غیرارادی شروع به منقبض شدن می کنند، اگرچه ممکن است ادرار زیادی در مثانه وجود نداشته باشد. این انقباضات نیاز فوری به ادرار کردن را ایجاد می کند که در بسیاری از مواقع اگر فرد فوراً به دستشویی نرود، منجر به نشت ناخواسته می شود. مثانه بیش فعال

عوامل خطر مثانه بیش فعال

از دست دادن کنترل مثانه می تواند دلایل ناشناخته ای داشته باشد. با این حال، محرک های مختلفی وجود دارد که با توسعه آن مرتبط است: مصرف بیش از حد مایعات مشکلات عصبی داروهای ادرارآور عفونت های دستگاه ادراری دیابت شیرین پروستات بزرگ‌شده یبوست بدتر شدن عملکرد شناختی به دلیل افزایش سن مصرف بیش از حد کافئین یا الکل ناهنجاری در مثانه، مانند تومور یا سنگ تخلیه ناقص مثانه فتق دیسک فشار مثانه بیش فعال سندرمی است که باعث ایجاد یک سری تغییرات در عادات ادرار می شود. علائم اصلی آن عبارتند از: نیاز فوری و ناگهانی به ادرار کردن نشت غیر ارادی ادرار دفع ادرار بیشتر، هشت بار یا بیشتر در طول روز نیاز به ادرار کردن در طول شب (شب ادراری) غذاهایی که در مثانه بیش فعال باید از آنها اجتناب کنید مصرف زیاد برخی از غذاها می تواند برای بیماران مبتلا به مثانه بیش فعال مضر باشد زیرا ترکیبات آنها باعث تحریک و التهاب این اندام می شود.
۶ درمان طبیعی برای پوست خشک
  بسیار مهم است که این غذاها را حداقل در طول درمان محدود کنید، زیرا می توانند در روند بهبودی شما اختلال ایجاد کنند. ۱. گوجه فرنگی نمی توان انکار کرد که گوجه فرنگی یکی از مغذی ترین غذاهاست. با این حال، در مورد بیماران مبتلا به این مشکل، توصیه نمی شود. این میوه حاوی اسیدهایی است که دستگاه ادراری و بافت های مثانه شما را تحریک می کند. اثر دیورتیک آن باعث افزایش تولید ادرار می شود و باعث نشت بیشتر می شود. از طرف دیگر، هنگام پختن می تواند بسیار بدتر شود زیرا اسیدیته آن تشدید می شود و گاهی اوقات شکر اضافه می کند. ۲. قهوه قهوه و به طور کلی غذاهایی که حاوی کافئین هستند، می توانند اثرات مضری بر بیمارانی که در کنترل مثانه خود مشکل دارند، داشته باشند. این محرک می تواند باعث فعالیت بیش فعال مغزی و عصبی شود، حتی اگر به مقدار کم مصرف شود. این عواقب با عملکرد مثانه شما تداخل می کند و نیاز به ادرار را افزایش می دهد، حتی زمانی که مایع زیادی برای دفع وجود ندارد. ۳. غذاهای تند بسیاری از چاشنی های تند حاوی مواد مغذی هستند که برای سلامتی شما مفید هستند. با وجود این، اگر مشکلات مثانه یا مجاری ادراری دارید به دلیل تحریک پذیری که می تواند در بافت های آن ایجاد کند، توصیه نمی شود. غذاهای تند باعث واکنش التهابی می شود که می تواند مثانه را مجبور کند سخت تر کار کند. ایده آل است که فلفل قرمز، فلفل چیلی، زردچوبه و سایر چاشنی های تند را از رژیم غذایی خود حذف کنید.
ویتامین ها برای باروری
۴. آب مرکبات آنها خوشمزه هستند و منبع مهمی از ویتامین C هستند. اما به دلیل غلظت اسید بالا، بیماران مبتلا به مثانه بیش فعال باید از مصرف آنها اجتناب کنند. ترکیب آن می تواند باعث تحریک مثانه شما شود و انقباضاتی را افزایش دهد که باعث می شود احساس کنید نیاز به دستشویی دارید. علاوه بر این، آنها یک اثر دیورتیک سبک دارند که می تواند به شما انگیزه لازم برای دفع مایعات را بدهد و نشت را افزایش دهد. ۵. غذاهای قندی انواع غذاهای شیرین، از جمله آنهایی که دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند، در صورت مصرف بیش از حد، اثرات مضری بر بدن دارند. شکر تصفیه شده مخاط بدن شما را تحریک می کند و عدم تعادل در سطح التهاب را افزایش می دهد. این بر عدم کنترل مثانه و بروز درد یا احساس سوزش تأثیر می گذارد. حتما از شیرینی، شیرینی و هر نوع غذای شیرین دیگر خودداری کنید. اگر علائم مثانه بیش فعال دارید، با پزشک خود مشورت کنید. در حالی که عواملی وجود دارند که نمی توانید آنها را کنترل کنید، درمان ها و داروهایی وجود دارند که می توانند به کاهش آنها کمک کنند تا بر کیفیت زندگی شما تأثیر نگذارند.
پلی هیدرآمنیوس چیست؟

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *