دندان درد

علت دندان درد بعد از خوردن شیرینی چیست؟

علت دندان درد بعد از خوردن شیرینی چیست؟

علت دندان درد بعد از خوردن شیرینی چیست؟ در صورتی که دندان شما مینای خود را از دست داده باشد نتنها بعد از خوردن شیرینی بلکه بعد از خوردن خوراکی های سرد و گرم نیز ممکن است دچار درد دندان شوید. لایه بیرونی دندان که در برابر پوسیدگی مقاوم است مینا نام دارد و با از بین رفتن این لایه پوسیدگی دندان شما آغاز می شود. سفت بودن فرچه مسواک و محکم مسواک زدن می تواند دلیل دیگری بر از بین رفتن مینای دندان شما باشد.
علاوه بر این برخی غذاها مانند ترشی ها یا غذاهای اسیدی مانند گوجه فرنگی یا نوشیدنی های الکی و قهوه و فرآروده های آن می تواند باعث از بین رفتن مینای دندان شود.

 اندازه آلت تناسلی باید چقدر باشد؟

حساسیت عاجی دندان علت اصلی است:
توبول ها ساختارهای کوچکی روی عاج دندان هستند که در این قسمت توسط مینای دندان و در پایین توسط سمنتوم پوشیده می شوند. در پایین دندان قسمت های پالپ مانندی وجود دارد که اعصاب را در خود جای داده و در از سوی دیگر با سمنتوم و مینای دندان شما ارتباط دارند.
علت دندان درد بعد از خوردن شیرینی چیست؟

حفره های روی دندان:

یکی از بدترین درد هایی که تقریبا اکثر افراد احساس می کنند درد ناشی از خوردن شیرینی ها بر روی دندان است. ممکن است به علت پوسیدگی حفره ای در دندان شما ایجاد شده باشد و شیرینی ها به عصب دندان شما برسد. اگر حفره هایی روی عاج دندان شما به دلیل از بین رفتن مینای دندان به وجود آمده باشد موجبات درد مرسوم دندان حین خوردن شیرینی را ایجاد کند.

مواد سفید کننده:

حساسیت دندان میتواند با استفاده از برخی خمیردندان های سفید کننده نیز ایجاد شود. این نوع حساسیت ربطی به از بین رفتن مینای دندان ندارد.

بیماری لثه :

لثه ارتباط مستقیمی با درد دندان دارد. این نوع بیماری فقط به لثه های شما آسیب نمی رساند.ریشه دندان شما درون فک و لثه قرار دارد و اگر دچار بیماری لثه باشید می تواند حین مصرف خوراکی باعث درد در دندان شما شود.

دندان های تعمیر شده علت دندان درد بعد از خوردن شیرینی چیست؟:

برخی دندان های تعمیر شده به مرور مجددا سوراخ می شوند. و این یک دلیل متداول است که تقریبا اکثر افراد آن را تجربه می کنند.

پیشگیری از حساسیت دندان به قند و خوراکی ها:

همواره مردم خاورمیانه و ایران دچار سوءمصرف مواد غذایی هستند. باور کردنی نیست که روزانه غذای ۸۰ میلیون نفر در ایران حیف و میل می شود. اما با این حال کمبود ویتامین ها باعث انواع بیماری در مردم ایران است. این کمبود قطا روی دندان شما تاثیر گذار خواهد بود. پس مراقب خوراکی ها باشید. اگر دندان شما به شیرینی ها حتی شیرینی های طبیعی حساس است باید مصرف آنها را کم کنید.

اما میخواهیم بگوییم چگونه از این حساسیت ها پیشگیری کنید:

قند کمتر زندگی بهتر!:

همواره قندها جدی ترین آسیب ها را به دندان آدمی وارد می کند. حتی قند های طبیعی.

غذاهای اسیدی مصرف نکنید:

اسیدها عامل اصلی از بین رفتن مینای دندان هستند. ترشی های گوناگون، لواشک ها و قره قروت ها و حتی برخی تنقلات آغشته به سرکه میتوانند باعث آسیب جدی به مینای دندان شما شوند.
درمان حساسیت و درد دندان به شیرینی ها:

استفاده از لیزر:

لیزر با انعقاد پروتئین ها دهانه روی عاج دندان شما را می بندد و همچنین با تاثیر مستقیم بر اعصاب دندان های شما در پالپ دندان فعالیت آن را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث کم شدن حساسیت دندان به خوراکی ها می شود.

داروی های مسکن:

این روش در واقع برای درد ناشی از حساسیت هاست.معمولا برخی مسکن ها می توانند این درد را کاهش دهند

درمان الکتریکی حساسیت دندان:

برخی دندانپزشکان با تجویز درمان از طریق جریان الکتریکی برای کشیدن فلورور روی مجاری عاج دندان شما ممکن است بتوانند این درد را کاهش دهند.
محافظت از دندان با محافظ دهان:
برخی افراد حین خواب دندان هایشان را روی می سایند. میتوانید با محافظ دهانی که در داروخانه ها یافت می شود مانع از این کار شوید. سایش دندان یکی از علل طبیعی از بین رفتن مینای دندان است.
پر کردن حفره ها و تعمیر دندان های پوسیده:
تقریبا این روش میتواند ارزان تر و موثرتر واقع شود. دندان های آسیب دیده خود را تعمیر کنید.
.

فلوراید بخورید!

فلوارید یک ترکیب شیمایی است که معمولا در خمیر دندان ها وجود دارد و از پوسیدگی دندان و همچنین از بین رفتن مینای دندان جلوگیری می کنند.همچنین دهان شویه های حاوی فلوراید نیز به وفوور در داروخانه ها یافت می شود.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *