برای زایمان بهتر چه بخوریم؟

برای زایمان بهتر چه بخوریم؟

برای زایمان بهتر چه بخوریم؟

زایمان با درد همراه هست و با به میان آمدن و فرا رسیدن زمان زایمان برخی از بانوان خواستار این هستند که بدانند برای زایمان بهتر چه بخوریم تا هم برای زیمان آماده باشیم و هم بر آن غلبه کنیم.

در دوران بارداری مصرف مواد غذایی سالم و مقوی از مهمترین موارد است. شابد بیشتر مواد غذایی مصرفی مادران در این دوره برای تغذیه جنین باشد که همینطور هم هست. البته باید در این دوران مواظب افزایش وزن نیز باشید. زیرا که مادرانی که در دوران باردارای داری وزن طبیعی هستند کمتر به مراقبت های پزشکی حین زایمان و قبل و بعد آن محتاجند.

علت دندان درد بعد از خوردن شیرینی چیست؟

توجه به توصیه های پزشک:

تمامی مکمل ها و ویتامین های تجویز شده پزشکی را مصرف کنید

غذاهای طبیعی مصرف کنید . میتوانید برای خرید برخی از مواد غذایی طبیعی به سایت صد یک مراجعه نماید

مصرق چربی ها را کنترل کنید

در زمان بارداری بی شک باید غذای بیشتری مصرف کنید اما حفظ سلامت مادر مهمتر از هر مسئله ای است و داشتن اظافه وزن در زمان زایمان دشواری بیشتری را برای شما خواهد داشت.

برای زایمان بهتر چه بخوریم؟

قبل از زایمان چه بخوریم؟

مادر ها و مادربزرگ ها که قبل از شما تجربه زایمان داشته اند به شما توصیه خواهند کرد که با نزدیک شدن دوران زایمان بهتر است شب ها غذای سبک بخورید! (اینو که همه میدونن:D)

راستش را بخواهید کاملا صحیح است. از آنجایی که ما مردم ایران در مصرف مواد غذایی بسیار پرمصرف هستیم و این مصرف بالا هیچ بازخوردی نیز ندارد! باید به همه توصیه ها برای مصرف خوراک اقدام کنیم

حین زایمان نوزاد از کنار روده راست عبور می کند و این عبور باعث دفع می شود. پس اگر شب قبل از زایمان غذای پرحجم و سنگینی خورده باشید دفع بیشتری خواهید داشت که به گفته بیشتر مادران این تجربه ای ناخوشایند برای هر مادری در زایمان است.

پس زمانی که این سوال مطره می شود برای زایمان بهتر چه بخوریم؟ بهتر اس در هفته های نزدیک به زایمان غذاهای کم حجم و سبک را مصرف کنید تا تا هم دفع کمتری داشته باشید و هم از تهوع و استفراغ در حین زایمان جلوگیری کنید.

برای زایمان بهتر چه بخوریم؟

درد زایمان یک درد طبیعی و اجتناب ناپذیر است و تا به حال ثابت نشده که مصرف غذایی بتواند درد زایمان را از بین ببرد. ( نویسنده:کلا خوردن همیشه باعث عذاب و درد و ناراحتی بوده. میگن یه آدم چاق رفت پیش یه حکیم و گفت : حکیم جان دستم به دامنت من چی بخورم که لاغر بشم؟ حکیم هم گفت: عزیزم مشکل همینجاست ، شما نباید چیزی بخوری!!)

راهنمای تغذیه سالم دوران بارداری:

همواره مادران باردار تحت نظر پزشک یا ماما هستند. اولین کاری که باید بکنید این است که به توصیه های پزشکی خوب عمل کنید. اینکه در آزمایشات شما مطلبی برای پزشک مشخص شده است باید حتما انجام دهید و عمل به این توصیه ها را پشت گوش نیندازید.

داشتن بهداشت مناسب ، استفاده از انواع گوشت که خوب پخته شده باشند. عدم مصرف لبنیات پاستوریزه و مصرف میوه و سبزی های سالم و در صورت امکان مصرف سبزیجات ارگانیک و خانگی در دوران بارداری میتواند برای زایمان بهتر شما نتیجه بخش باشد.

 

انجام توصیه ها در برنامه غذایی مادران باردار ، رساندن کالری مناسب و تنظیم شده به نوزاد ، وزن و جسه نوزاد در حین زایمان نیز برای کاهش درد و اضطراب حین زایمان مناسب است.

همانطور که اشاره شد وزن اضافی مادر در حین زایمان می تواند مشکل آفرین باشد اگر مادری هستید که مستعد اضافه وزن است در نظر داشته باشید که همواره باید در دوران بارداری وزن خود را کنترل کنید . ممکن است در دوران بارداری هوس خوراکی های متفاوتی داشته باشید که شدیدا علاقه داشته باشید که یک خوراکی خاص را مصرف کنید اما باید برای سلامت خود و نوزادتان ارزش قائل شده و از مصرف خیلی از خوراکی های به ظاهر لذیذ خود داری کنید.

این مطلب را فراموش نکنید که درد زایمان و مشکلات حین زایمان همواره امری طبیعی است و این مطلب فقط برای شما نیست بلکه همه مادران در طول تاریخ آن را تجربه کرده اند. ( نویسنده: مثلا من خودم یادمه رودابه مادر رستم برای زایمان رستم چقدر درد کشید :D)

داشتن روحیه و روان آرام و داشتن روحیه معنوی و سلامت معنوی میتواند خیلی از مشکلات را برای هر مادری در هر دوره ای از بارداری آسان کند. تجربه ثابت کرده است که افرادی که دارای سلامت روحی و معنوی هستند در تمام مراحل زندگی موفقیت بیشتری کسب کرده اند. توصیه اکید ما این است که برای زایمان راحت تر و طبیعی تر جز به درگاه خدای متعال به چیزی متوسل نشوید و بدانید که علم و دانش همواره بهترین توصیه است برای هر مسئله ای است.

پس در نظر داشته باشید که انجام ورزش مناسب و دوری از اضطراب و استرس در دوره بارداری و قبل و بعد از آن در کنار مصرف خوراکی های توصیه شده پزشک یا مامای شما بهترین راه برای کاهش درد های زایمان است.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *