القای زایمان

ایا رابطه جنسی باعث القای زایمان می شود؟

ایا رابطه جنسی باعث القای زایمان می شود؟

در هفته های پایانی بارداری بیشتر بانوان منتظر لحظه زایمان هستند و برخی ها برای اینکه بتوانند زایمان بهتری داشته باشند برای تحریک زایمان به روش های طبیعی فکر می کنند. در این دوران هر کس ممکن است علایقی داشته باشد. اینکه برای تحریک زایمان کاری کنید یا نکنید یا اینکه بخواهید روش های طبیعی را به کار گیرید.
پیاده روی های طولانی یا مصرف خوراکی های تند ممکن است باعث انقباض رحم شود و اگر روزی این روش ها تاثیر به سزایی نداشته باشد ممکن است بخواهید کاری کنید که کمی جدی تر باشد.
گاهی ممکن است پزشک شما توصیه کند که با همسرتان رابطه جنسی داشته باشید. ما اینجا به شما میگوییم که چطور از این روش طبیعی برای القای زایمان بهره ببرید و اینکه آیا این روش برای شما بی خطر است یا خیر!.

برنامه فرزند پروری

القای زایمان
القای زایمان

ایا رابطه جنسی باعث القای زایمان می شود؟

رابطه جنسی می تواند زایمان را تحریک کند . در ماه های پایانی بارداری احتمالا این موضوع را متوجه شده اید که بعد از رابطه جنسی عضلات رحم مقداری منقبض شده اند. تجربه ارگاسم دلیل این موضوع است که انقباضات رحم را درپی دارد . این انقباضات را انقباضات براکستون هیکس یا انقباضات کاذب می نامند.
این انقباضات بعد از آرام شدن و به آرامش رسیدن بدن یا خوردن آب به طور کامل از بین می رود پس این انقباضات انقباضات اصلی و واقعی زایمان نیستند. با رسیدن وقت زایمان این را در نظر بگیرید و بدانید که این سفت شدن های رحمی می تواند نشانه ای از انقباض های واقعی زایمان باشد.

چگونه بفهمیم فرزند ما به عینک نیاز دارد؟

تاثیر رابطه جنسی بر شروع زایمان از نظر تئوری:

منی انسان حاوی ماده ای است به نام پروستاگاندین . این ترکیبات حاوی چربی هایی شبیه به هورمون هستند و اثراتی شبیه هورمون ها تولید می کنند. در میان تمام مواد حاوی این ترکیبات مایع منی بیشترین ترکیب پروستاگلاندین ها را دارد. زمانی که در رابطه جنسی مایع منی داخل واژن ریخته می شوند این مواد باعث تحریک و نرم شدن دهانه رحم خواهند بود. که باعث گشاد شدن دهانه رحم می شوند. این تحریکات باعث منقبض شدن عضلات رحم نیز هستند.
از این رو انقباض رحمی در پی ارگاسم زنان نیز می تواند موجب زایمان باشد. شکم برخی بانوان بعد از رابطه جنسی و ارگاسم سفت می شود که دلیل برخی از آن ها می تواند براکستون هیکس یا انقباض کاذب باشد و اگر مدوامتی در این انقباض ها به وجود بیاید موجب واقعی شدن انقباضات رحمی است.
هورمون شیدایی و عاشقی در بدن اکسی توسین نام دارد که باعص ایجاد احساسات روحی در انسان می گردد. این هورمون در رابطه جنسی نیز ترشح می شود. دقیقا در لحظه ارگاسم.ترشح این هورمون ارتباط مستقیمی در روابط عاطفی و عشاقی دارد ( اگه زیادی ترشح بشه شما عاشق میشی) . پتوسین یک هورمون است که در بیمارستان و برای زایمان برای بانوان تجویز می شود. اکسی توسین و پیتوسین تاثیر ماشبهی دارند. پتوسین را به صورت تزریقی با سرم به بدن بانوان منتقل می کنند.

تحقیقات در مورد رابطه جنسی و القای زایمان :

در دهه های قبل تحقیقات جالبی در این زمینه انجام شده است . رابطه جنسی به طور معمول برای تحریک زایمان موثرترین راه نیست اما با توجه به مطالب بالا بی تاثیر نیز نخواهد بود.
برای زایمان بدن شما باید آماده باشد و الزامی ندارد که کارهایی که انجام می دهید در القای زایمان تاثیر گذار باشد اما در نظر داشته باشید که رابطه جنسی در بارداری بی خطر و ایمن در نظر گرفته می شود.
پروستاگلاندین و اکسی توسین به همراه انقباضات رحمی مواردی هستند که باعث تحریک زایمان می شود و رابطه جنسی باعث آماده شدن و یا شروع فرایند زایمان الزامی در القا ندارد. اما این مسئله باعث افزایش تحریکات می شود.

علت دندان درد بعد از خوردن شیرینی چیست؟

رابطه جنسی بر القای زایمان موثر است، نه الزاما:

پژوهشی که در سال ۲۰۰۶ انجام شد از تعدای از بانوان خواست تا در هفته ۳۶ بارداری رابطه جنسی داشته باشند. بانوان شرکت کننده در این پژوهش در مطالب اظهار شده خود مطرح کردند که فعالیت بیشتر در رابطه جنسی باعث زایمان زودتر از بانوانی شد که فعالیت کمتری داشته اند.
در پژوهشی دیگر در سال ۲۰۱۴ منابع یک بیمارستان مورد مطالعه قرار گرفت. در این میان از بانوانی که با علائم زایمان مراجعه کرده بودند سوالی مطرح شد و مشخص شد که سن حاملگی نوزادانی که متولد شده اند این سن در زوج هایی که فعالیت جنسی بیشتری داشته اند به مراتب کمتر زوج هایی است که فعالیت جنسی کمتری داشته اند. این مشخص کرد که رابطه جنسی فعال با افزایش شانس زایمان ارتباط دارد.

روش های دیگر:

در سال ۲۰۰۷ هفت مقاله ای در مورد این مطلب منتشر شد و مشخص شد که نتیجه ای در بین رابطه جنسی و زایمان وجود ندارد!.
۲۰۰ زوج منتخب در این پژوهش به دو گروه ۱۰۰ نفری تقسیم و از یک گروه خواسته شد که در هفته های منتهی به زایمان رابطه جنسی داشته و گروه دیگر رابطه ای نداشته باشند.
در نتیجه این پژوهش مشخص شد که وقوع زایمان برای گروه اول حدود ۵۶ درصد و برای گروه دوم حدود ۵۳ درصد است که تقریبا نتایج یکسانی است.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *