آرامش آمیگدال

آرامش آمیگدال

۵ نکته برای آرامش آمیگدال

آرامش آمیگدال چیست؟ آیا واقعا ما فقط یکی داریم؟ برای چیه؟ ما در این مقاله به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد زیرا بسیار مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

آرامش آمیگدال

آمیگدال چیست؟

خوب، این گروهی از نورون ها (همچنین به عنوان مجموعه آمیگدالوئید شناخته می شود) است که در لوب تمپورال مغز قرار دارند. عملکرد آن بسیار مهم است، به همین دلیل است که ما می خواهیم بر تکنیک هایی تأکید کنیم که می تواند آمیگدال را آرام کند و احساسات را تنظیم کند. نکته عجیب این است که اگرچه ما فقط در مورد یکی صحبت می کنیم، اما در واقع دو مورد داریم. بنابراین، اگرچه همیشه به‌صورت مجزا با آن برخورد می‌شود، خوب است در مورد هر دوی آن‌ها بدانید. اکنون، عملکردهای مجموعه آمیگدالوئید و رابطه آن با احساسات را خواهیم دید.
واکسن آنفولانزا در بارداری
وظایف کمپلکس آمیگدالوئید ما قبلاً سرنخ هایی در مورد عملکردهایی که آمیگدال ممکن است داشته باشد به شما داده ایم. با این حال، در این بخش، ما آنها را یکی یکی مشخص می کنیم. متوجه خواهید شد که اگرچه درباره کمپلکس آمیگدالوئید زیاد صحبت نمی شود، اما وجود آن برای انسان حیاتی است.   این یک کلید برای بقا است آمیگدال کلیدی برای بقا است. دلیل آن این است که این چیزی است که به ما امکان می دهد ترس را مدیریت کنیم و با فرار یا مبارزه در مواجهه با محرک های خاص پاسخ دهیم. اگر آمیگدال آسیب دیده باشد، این می تواند مشکل ساز باشد. واکنش پرخاشگرانه یا اصلاً نترسیدن می تواند بقای ما را به خطر بیندازد.
سلامت روان کودک
بر یادگیری عاطفی تأثیر می گذارد یکی دیگر از عملکردهای مجموعه آمیگدالوئید این است که بین ادراک جهان و احساسات ارتباط برقرار می کند. به این ترتیب، در مواجهه با محرک‌های خاصی، به ما امکان می‌دهد راه‌های عمل را انتخاب کنیم. آرامش آمیگدال همچنین می تواند باعث ایجاد یک سری تظاهرات فیزیکی مانند غاز یا قرمزی پوست شود.   بر بازسازی خاطرات تأثیر می گذارد یکی از کنجکاوترین عملکردهای مجموعه آمیگدالوئید این است که بر ساختار مجدد خاطرات تأثیر می گذارد. این به این دلیل است که خاطرات با احساسات مرتبط هستند، که به آنها کمک می کند تا ثابت شوند. گاهی اوقات شما احساسات خود را حفظ می کنید (مثلاً ترس از سگ)، اما فراموش می کنید که چه اتفاقی افتاده است (که سگی شما را در کودکی گاز گرفته است). این فراموشی معمولاً به دلیل استرسی است که موقعیت را ایجاد کرده است.
خوردن عسل در دوران بارداری
رفتار جنسی، پرخاشگری و سیری را تنظیم می کند از جمله وظایف آمیگدال نیز تنظیم رفتار جنسی است که شامل ارتباط برخی محرک ها با لذت یا پیوند عاطفی با دیگران است. در مورد پرخاشگری، در این موارد، معمولاً نقصی وجود دارد که باعث واکنش های اغراق آمیز به برخی رویدادها می شود. در نهایت، بر احساس سیری تأثیر می گذارد، به همین دلیل برای کنترل مصرف غذا ضروری است.   آمیگدال و احساسات اگرچه اکنون برخی از عملکردهای آمیگدال را می دانید، اما هنوز در مورد رابطه آن با احساسات صحبت نکرده ایم. کمپلکس آمیگدالوئید با دقت، واکنش‌های مختلف را مهار یا فعال می‌کند. از آنجایی که شما یک آمیگدال دارید (یا به عبارت دقیق تر)، شما فردی هستید که می توانید احساسات خود را به روشی مناسب مدیریت کنید و می توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. افرادی که آمیگدال ندارند بیش از حد اعتماد به نفس دارند که بقای خود را به خطر می اندازد. همانطور که می توانید تصور کنید، این نقش مهمی در شروع اضطراب است. اگر تجربه‌ای آسیب‌زا را تجربه کرده‌اید، مغز شما آن احساس را ذخیره می‌کند و در لحظه‌ای که با یک محرک مشابه روبرو می‌شوید، آن را فعال می‌کند. اما نگران نباشید، می توانید یاد بگیرید که چگونه آمیگدال را آرام کنید.   نکاتی برای آرام کردن آمیگدال آیا می خواهید اضطراب خود را تحت کنترل داشته باشید و احساسات خود را بهتر مدیریت کنید؟ سپس باید یاد بگیرید که چگونه آمیگدال را آرام کنید. ۱. ورزش بدنی ورزش بدنی باعث آرامش و ترشح اندورفین می شود و باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. بنابراین، ورزش برای سرگرمی یا رهاسازی برخی از احساسات برای شما مثبت است. هر روز کمی تمرین کنید، حتی اگر فقط نیم ساعت باشد، مهم است. ۲. مدیتیشن مدیتیشن یک تمرین عالی برای آرام کردن آمیگدال است. زمانی از روز را انتخاب کنید که بیشتر احساس راحتی می کنید. لازم نیست یک ساعت کامل باشد. این کار را برای چند دقیقه انجام دهید و تفاوت را متوجه خواهید شد. ۳. فعالیت های آرامش بخش در طبیعت قدم بزنید، بخوانید، به موسیقی گوش دهید، در بالکن آفتاب بگیرید، به پرندگان پارک گوش دهید. فعالیت های آرامش بخش زیادی وجود دارد و من مطمئن هستم که شما چند مورد دیگر نیز دارید. پس تا جایی که می توانید آنها را تمرین کنید. این امر آمیگدال شما را آرام می کند.   ۴. ذهن آگاهی را تمرین کنید شما می توانید تمرکز حواس را نه تنها زمانی که مدیتیشن می کنید یا فعالیتی مانند یوگا انجام می دهید، تمرین کنید. هر روز آن را با تمرکز بر زمان حال امتحان کنید. وقتی ظرف‌ها را می‌شوی، وقتی راه می‌روی، وقتی دوش می‌گیری. ۵. افکار خود را مشاهده کنید اگر در ابتدا این کار برایتان دشوار است، سعی کنید آنها را روی کاغذ بنویسید و آنها را قضاوت نکنید. در واقع، اگر آنها را تجزیه و تحلیل کنید، ممکن است متوجه شوید که آنها نسبی هستند. آرام کردن آمیگدال برای کیفیت بهتر زندگی اکنون که همه اینها را در مورد آمیگدال می دانید، در صورتی که مکرراً از اضطراب رنج می برید، از به کار بستن نکاتی برای آرامش آن دریغ نکنید.  
علت سرفه کودکان چیست؟

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *